/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Hente slettet post m.m.
Fra : arlo.PE
Vist : 548 gange
70 point
Dato : 07-09-03 23:53

Jeg er desværre kommet til at slette mine mails, både indbakke og udbakke, over i papirkurven, herfra har igen slettet den via tastaturet og alle på en gang. Ifølge windows hjælp kan man ikke hente slettede filer m.m. når de er slettet ved kommandoprompten. Jeg har søgt under slettede filer, men får så en besked på at de skal :åbnes i? og jeg ved ikke hvad jeg skal åbne dem i eller under.
Er der en som kan hjælpe mig ? jeg er ikke særlig god til det med computere, da jeg er ved at være en halvgammel kone.
m.v.h. Lone

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 08-09-03 00:13

Jeg kan ikke rigtig følge med i det du fortælle?
Sletter du mails kommer de ikke i "papirkurv" men i mappen "slettet post" har du tømt denne mappe, så er de væk! Der skal specielle prg. til at finde dem og - efter dine oplysninger bliver det ret svært, Meen... hvad med din mappe "slettet post" har du set der? Du kn højre klikke på mails og vælge at flytte dem til en anden mappe, evt. en du opretter selv.
Kan du ikke redde dem, så - for en anden gangs skyld:
Højre klik på mappen lokale mapper og klik på ny, du kan så orette en mappe som evt. kaldes "gemte mails" - man vil jo ikke gemme alle mails, så altså: Når der er tale om mails du vil gemme, så h- klik på mailen og vælg "flyt til mappen gemte mails" de andre mail slette du bare og kan så tømme den mappe efter behov.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 08-09-03 04:10

hvis der kommer et valg der hedder åbnes i, så prøv at vælge det, du får nu en liste over programmer , vælg outlook(express), om det hjælper hved jeg ikke, men det er derfor at der står 'åbnes i'.
Hvis du bruger Outlook-express, kan du på din computer søge efter en fil der hedder "Slettet post.dbx" prøv også "Udbakke.dbx" , "Indbakke.dbx" .
filerne skal være der, og hvis deres størrelse er mindre end ca. 60 KB (kilobytes) ,så er der intet at redde.
Er de større så kan der måske reddes noget ud af dem, men metoden er jeg ikke helt med på.
NB. dette er kun gældene for outlook-express.

Kommentar
Fra : per0702

Dato : 08-09-03 08:32

Hvis det er det store Outlook postprogram skal du lede efter filerne *.pst, men ellers er det som lillemig og natmaden fortæller.
Mange hilsner
Per0702

Kommentar
Fra : arlo.PE

Dato : 08-09-03 08:34

Jeg har søgt under alle filer med den dato som jeg lavede brøleren. Herunder søgte jeg i slettet post, så kommer de ret billede frem med en masse NAVNE -MAPPER - STR. TYPE.
Hvis jeg så højreklikker på et ef dem kommer der: åbner med, og klikker jeg på den kommer der en masse programmer frem som f.eks. CB32, DRWATSON, EXEL, EXPLORER m.m.klikker jeg under ANDRE findes der en masse vinduer/mapper. Jeg ved ikke hvad jeg skal vælge ???
Hvis jeg vælger ÅBN, får jeg ogle gange beskeden: du har valgt at hente en slettet fil fra dette sted. Hvad betyder det?

Accepteret svar
Fra : JensT

Modtaget 70 point
Dato : 08-09-03 08:45

Det lyder som om du har slettet post-filerne fysisk...

http://www.pcinspector.de/file_recovery/uk/download.htm

Dette program kan genhente slettede filer... MEN .. Du skal installere programmet på en anden maskine og have din disk ud og ind som 2.disk i den anden maskine. Ellers risikerer du at overskrive de slettede data, når du installerer PC FIle inspector.

Hvis du ikke har mod på at gøre det selv, og ikke kan finde nogen i omgangskredsen, der kan hjælpe, så kan du forsøge at spørge her: http://www.quattro-it.dk/datarecovery.htm
Jeg ved at de er billige når det drejer sig om mindre jobs for privatpersoner.

mvh
Jens

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 08-09-03 11:45

Når billedet "åben med" kommer så pas på evt. at fjerne et (v) "hak" i en rubrik, for ellers siger du at det skal tilhøre lige netop DET prg. og viser det sig det er forkert har du jo lavet noget galt. Her kan du se hvilke prg. de forskellige "extensions" tilhører: http://tecfa.unige.ch/guides/fileextensions.htm
extensions er de (2) som regel 3 bogstave efter filnavnet f. eks. *.doc som er et dukument *.jpg som er et billede: Altså - du skal vide hvad filen hedder (extensions)og så vælge det program som kan åbne den type - hvis du har det program? Det er jo ikke altid man har.

Godkendelse af svar
Fra : arlo.PE

Dato : 08-09-03 23:14

Tak for svaret JensT.