/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
pludselig knuder i pelsen
Fra : Mette_S
Vist : 644 gange
30 point
Dato : 22-01-02 18:48

Kære NG,

Jeg ved godt at spørgsmålet med pels"knuder" ofte har været oppe at vende, men jeg bliver altså lige nødt til at spørge, da det pludselig er blevet et "problem" hjemme hos os (kæresten, Nemo og Principessa) Vi har to 9 måneder gamle katte som er fra samme kuld deres mor er 1/2 norsk skovkat 1/4 perser og 1/4 alm. stuekat (eller hvad man nu kalder det *GG*) De har derfor lang pels -ikke nær så meget pels som en skovkat, men alligevel har de her med vinterpelsen fået nogle små knuder ved brystet. Det der undrer mig er at knuderne "først" er kommet her i januar måned og ikke i starten af vinteren...har det noget at gøre med at de er ved at smide vinterfrakken igen eller ?? Nå det blev et rodet spørgsmål... håber at nogen kan overskue det og svarer *GG* Det gode ved det er at kattene elsker at blive redt igennem med vores stålkam.

-en lille måske sjov historie

Vi fik vores killinger fra vores vennepars katte, som skrevet tidligere var moren jo lidt af en blandet en. I hendes tidligere kuld har hendes killinger været alm. korthårede. Men i det kuld som vores killinger var fra, var halvdelen af dem korthårede og den anden halvdel langhårede + at da de lige blev født havde de alle lys pels og mørk "underpels" Da de så blev ca. 6 uger gamle skiftede pelsen gradvis til at de fik en lys underpels og mørk "overpels"
NÅ ja det kan godt være at den historie er en "man skulle vist have været der" historie... Men det er i alt fald noget der tit er blevet snakket om ... For min veninde er jo tit henne for at besøge os og vores katte som jo stadigvæk også er hendes -på en måde *SS*

Forsat god aften

Mvh. Mette S.

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 30 point
Dato : 23-01-02 13:20

Hej Mette
Jeg kan desværre ikke løse dit proplem
Men jeg har fundet en netbrekasse til en dyrlæge hvor du kan spørge om alt
http://www.netvet.net/dansk/ask_vet/oversigt.htm
måske der er hjælp at hente der
MVH Brian