/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Min mobiltelefon (7650) skal kobles til ~
Fra : Nexuz
Vist : 496 gange
360 point
Dato : 30-08-03 22:50

Hej allesammen

Jeg er lidt af en nørd med en computer, men mobiler ... hmm ... ja!
Jeg har købt en 7650 og vil gerne have den koblet til computeren. Den nævner hele tiden at jeg skal have et infarrødt/Bluetooth kort tilsluttet min computer. Og hvad jeg kan se er de priser vist ikk lige mig!
Kan man købe et kabel/ledning der passer til min telefon og som passer til min computer. Det kunne måske være en COM eller USB stik i den ene ende! Jeg vil helst ikk ofre for mange penge ... håber en kan finde en løsning ... på ca. max. 300-400,-!

Nex

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 30-08-03 23:58

Det er begrænset til IR eller Bluetooth - Og datasuite koster også - Hvis det handler om overførsel af billeder, kan du sende dem som e-mail fra telefonen.

Kommentar
Fra : wal

Dato : 30-08-03 23:58

Jeg vil mene du kan købe en kabel. Lige som man kan købe en kabel til at unlocke telefonen ned.

Kommentar
Fra : VMEK

Dato : 31-08-03 00:09

Du skal købe sådan en fyr her:
http://www.t-hansen.dk/products.asp?c=165204668&n=630608227#xy

Infrarød port, USB m/software MA-620

Infrarød port, der tilsluttes i USB porten.
Kan bruges til følgende enheder: - alle mobiltelefoner med infrarød port - PDA med infrarød port
- Notebook
- Printer
- Digitalt kamera

Systemkrav:
- Window 98/2000/ME/XP
- CD rom drev
- USB port
- VGA grafikkort
- Mus

MA-620 leveres med gratis HANDSET MANAGER software pakke. Handset Manager indeholder program til

1. Redigere telefonbogen på PC og uploade til telefonen. Importere telefonbog fra Outlook.
2. Skrive, redigere, behandle og sende SMS via PC.
3. Bruge kalenderfunktion og synchronisere og operatør logo.
4. Designe og redigere personlige ringetoner og operatør logo.
5. Internet og dataoverførsel

Jeg har en til min Nokia 5210 - og det virker bare helt perfekt.
Og prisen er jo til at overkomme.

Go' fornøjelse

/VMEK

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 31-08-03 00:51

mjae - Handset manageren kører måske til 7650..
men den står ikke i listen der:
--
CD`en indeholder Handset Manager software til følgende telefoner: Nokia 5210, 6210, 6250, 6310, 6510, 7110, 8210, 8250, 8310, 8850 Ericsson R320, R520, T39, T68 Siemens S35, S45, ME45, SL45
Motorola Timeport T260, P7389, P7689
--
mvh
Jens

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 31-08-03 00:52

Derfor tror jeg at nokias (dyrere) datasuite måske er nødvendigt

Kommentar
Fra : wal

Dato : 31-08-03 00:59

Kig under www.mobilkabler.dk. Her skulle du kunne finde et kabel der passer til nokia 7650.

Kommentar
Fra : VMEK

Dato : 31-08-03 04:29

Jeg vil tro Handset Manager også virker til Nokia 7650, men spørg i forretningen.
Ellers er der alternativer - f.eks. Nokia LogoManager.

Jeg kan ihvertfald ikke anbefale Nokia Datasuite - det er da et skrammelprogram....

/VMEK

Kommentar
Fra : wal

Dato : 31-08-03 07:03
Kommentar
Fra : wal

Dato : 31-08-03 07:59

Hej prøv at forhør dig om dig om. GT-DC-NK18310. Data cabel til nokia 7650 kan bruges

Kommentar
Fra : Nexuz

Dato : 31-08-03 08:39

Hej allesammen
Da jeg fik 7650, fik jeg et program med i købet. Det hedder PC Suite. Ved ikke om det er det i mener. Jeres svar var alle gode, men jeg er bange for at købe et kabel som ikke passer. Jeg har nemlig købt 2 kabler som ikke passer til mobil og de var ikke så billige.
Men mange tak alligevel!

Kommentar
Fra : Nexuz

Dato : 31-08-03 08:48

Hvordan lukker jeg et spørgsmål?

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 31-08-03 09:26

Nexus - PC Suite som du har og den IR port VMEK fandt til dig vil virke.
Du lukker ved at give VMEK point for at finde den billige IR port til dig.

VMEK - Jeg er enig i din opfattelse af NOKIA programmer - Nokia har lavet så utrolig mange marketing fejl både med SW og også kabler, der ser ens ud men er wired forskelligt.

mvh
Jens

Kommentar
Fra : Nightmare

Dato : 31-08-03 11:08

Jeg har brugt PC Suite sammen med MA-620. Det virker perfekt. Både til 3650 og 7650.

Mvh.

Nick

Kommentar
Fra : VMEK

Dato : 31-08-03 11:58

Jeg vil tro det også kan fåes et "almindelig" datakabel til 7650.
Jeg har et til min 5210, men det kræver at telefonen adskilles, så derfor købte jeg MA-620.

/VMEK

Kommentar
Fra : Nightmare

Dato : 31-08-03 13:20

Ma-620 kan købes hos T-Hansen for 398 kr.

Nick

http://www.thansen.dk/products.asp?c=165257167&n=630608227#xy

Kommentar
Fra : VMEK

Dato : 31-08-03 14:20

Nightmare...

Hvis du læste svarene igennem, inden du selv svarer, vil du se at det er nøjagtigt hvad jeg skrev i mit første indlæg.

/VMEK

Kommentar
Fra : Nightmare

Dato : 31-08-03 14:38

VMEK......

Og? Her prøver jeg bare at hjælpe...... Efter som jeg har prøvet produktet på 7650 vil jeg bare understrege at det virker plus fortælle hvor man kan købe den.. og hvad det koster... Det oplyser du ingen steder... Du skriver bare "tror at det virker" .
Så jeg kan ikke se noget galt i det . Men lad os nu afslutte det her og jeg skal nok lade være med at komme med flere "kloge" oplysninger....

Nick

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 31-08-03 16:10

nightmare.. Hvad skrev jeg kl 9:26? - selvfølgelig skal du da komme med gode råd.. men ekko hører til andre steder - JMO

Accepteret svar
Fra : VMEK

Modtaget 360 point
Dato : 31-08-03 16:41

Nexuz...

Du lukker spørgsmålet ved at klikke på "Accepter som svar" i øverste højre hjørne at det svar du mener er det rigtige/bedste

/VMEK

Godkendelse af svar
Fra : Nexuz

Dato : 31-08-03 18:39

Tak for svaret VMEK.