/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Langsomt trådløs netværk?
Fra : Jafcorp
Vist : 453 gange
20 point
Dato : 28-08-03 02:10

Jeg har oprettet et ad-hoc netværk mellem min stationære og bærbare computere. Til dette har jeg benytte mig af 802.11b netværks kort og begge systemer kører på windows xp og de er forbundet med en bro-forbindelse. Jeg har ingen problemer med netværket, mit eneste problem er at det går "meget" LANGSOMT. Jeg benytter mig kun af 40 bits WEP. Er der nogen der kan hjælpe mig og fortælle hvad jeg skal gøre for at øge hastigheden?

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 28-08-03 09:25

Hvad er langsomt? ... Er der et program, der fortæller dig om signalstyrke og hastighed?

Kommentar
Fra : Jafcorp

Dato : 28-08-03 09:44

Nej det har jeg ikke men det tog 10 minutter før jeg kunne se indholdet af en mappe med delte dokumenter.

Kommentar
Fra : Jafcorp

Dato : 28-08-03 09:45

Nej det har jeg ikke men det tog 10 minutter før jeg kunne se indholdet af en mappe med delte dokumenter.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 28-08-03 09:57

Hvad er afstanden mellem stationerne, og er der nogen mure imellem?
Bemærk ofte kan en flytning på 1/2 meter gøre en stor forskel.

Kommentar
Fra : Jafcorp

Dato : 28-08-03 10:01

Lige nu mens jeg er ved at afprøve netværket er min bærbare lige ved siden af min stationære så afstanden er minimal, ca en ½ meter uden mure imellem.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 28-08-03 10:11

Prøv at skifte kanal - Det kan være et andet trådløst system, der generer. F.eks en bærbar telefon.

Kommentar
Fra : Jafcorp

Dato : 28-08-03 23:01

Desværre det hjalp hellere ikke.
Jeg tænkte på om det er muligt at et trådløst netværkskort kommunikerer med sig selv?

Accepteret svar
Fra : JensT

Modtaget 20 point
Dato : 29-08-03 03:09

Hmm.. tja, den der bridge komponent i netværksindstill... - installerede også sig selv her hos mig i første omgang... Den har jeg godt nok fjernet igen - prøv det

Kommentar
Fra : Jafcorp

Dato : 29-08-03 09:55

Der er også blevet installeret en net adapter: "1394 Connection" skal jeg også prøve at fjerne den.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 29-08-03 11:40

nej, for det er den der sørger for forbindelsen.

Kommentar
Fra : Jafcorp

Dato : 29-08-03 11:45

Perfekt nu virker det. Jeg har fjernet bridge komponentet som automatisk er blevet installeret og nu virker det. tusind tak for hjælpen.

Godkendelse af svar
Fra : Jafcorp

Dato : 29-08-03 11:47

Perfekt nu virker det. Jeg har fjernet bridge komponentet som automatisk er blevet installeret og nu virker det. tusind tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 29-08-03 12:11

Godt Nok Mester