/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Word til Access?
Fra : bbn
Vist : 566 gange
200 point
Dato : 17-08-03 14:39

Jeg har en MEGET lang adresseliste, skrevet i Word, som jeg meget gerne vil have en database ud af UDEN at skulle taste alting om igen. Er der en venlig sjæl, som kan guide mig igennem, hvis dette overhovedet er muligt? Data er opført nogenlunde således:

Firmanavn eller navn
Navn
Adresse
Landekode-postnummer, evt. by
Land

-og så fremdeles...
Mvh bbn

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-08-03 14:48

Hentet fra hjælp i word 2000:
Importere en Word-tekstfil i Microsoft Access
Du kan importere data fra en Word-tekstfil, f.eks. en datakilde til brevfletning.
Gem en kopi af filen i Word som en semikolonsepareret eller tabulatorsepareret ikke-formateret tekstfil.
Sådan gør du
Skift til Microsoft Access, og åbn derefter en ny eller eksisterende database.
Klik på Tabeller på værktøjslinjen Objekter i vinduet Database.
Peg på Hent eksterne data i menuen Filer, og klik derefter på Importer.
Klik på Tekstfiler i boksen Filtype.
Angiv navnet på det tekstfil, der skal importeres, i boksen Filnavn.
Klik på Importer.
Følg vejledningen i dialogboksene til guiden Importer tekst.
Hvis du vil have vist flere indstillinger eller ændre specifikationerne, f.eks. feltseparatortegnet, skal du klikke på Avanceret i den første dialogboks i guiden. Hvis du vil gemme specifikationerne, så du kan bruge dem næste gang, du importerer en lignende tekstfil, skal du klikke på Gem som.
Emesen.

Kommentar
Fra : bbn

Dato : 17-08-03 15:17

Hvordan gemmer gemmer jeg filen som en semikolonsepareret eller tabulatorsepareret ikke-formateret tekstfil?

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 200 point
Dato : 17-08-03 16:00

Fra word hjælp 2000
Gemme en kopi af en fil som en semikolonsepareret eller tabulatorsepareret ikke-formateret tekstfil
Hvis dataene allerede er gemt i semikolonsepareret eller tabulatorsepareret format, skal du gå direkte til trin 2.
Hvis ikke, kan du konvertere dataene til tabulatorafgrænset format, hvis de er lagret i en tabel. Fjern først alle kommaer eller afsnitstegn () i tabellen. Konverter derefter tabellen. Klik på , hvis du vil have yderligere oplysninger.
Kontroller, at den afgrænsede tekstfil har samme type data i hvert felt og de samme felter i hver række.
Klik på Gem som i menuen Filer.
Angiv et nyt filnavn i boksen Filnavn.
Klik på Tekst med linjeskift på listen Filtype, og klik derefter på Gem.

Jeg må nok indrømme at jeg aldrig har lavet database ud fra et word dokument, men jeg kan godt forstå at du vil prøve.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : bbn

Dato : 18-08-03 09:15

Tak for svaret emesen.