/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
harddisk
Fra : lanther
Vist : 417 gange
50 point
Dato : 11-01-02 16:09

Hej jeg har fået en ny harddisk - men skal stadig have den gamle siddende.
Mit problem er bare at den gamle er delt i to det ene drev hedder c og det
andet d. Nu efter den nye er blevet sat i og f-disket, formateret og alt det
her - ja så komme den til at hedde d og den partion der før hed d kommer nu
til at hedde e - hvordan kan jeg gøre så den nye kommer til at hedde e i
stedet for. Det er Windows ME jeg bruger

Robert

Kommentar
Fra : curriculum

Dato : 11-01-02 16:52

Hej Robert,

Du kan lave nye partitioner i FDISK (på startdisketten). Og husk .. KUN at formattere det nye drev.

mvh curriculum

Kommentar
Fra : lanther

Dato : 11-01-02 17:02

Det var ikke det jeg mente - for det har jeg klaret. Jeg ville vide hvordan jeg kunne ændre rækkefølgen af diskene altså sådan så den nye kommer til at hedde e og ikke d

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 11-01-02 17:05

Hej Lanther
Højreklik på dine drev under denne computer, og omdøb.

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : lanther

Dato : 11-01-02 17:07

>>>Højreklik på dine drev under denne computer, og omdøb.

Det er da helt ude i skoven

Kommentar
Fra : briani

Dato : 11-01-02 17:09

Du kan gå om i din kontrolpanel
og højreklik på de drev der skal ændres
og der vælger du omdøb-og skriver de bogstaver du vil have dem til at hedde
MVH Brian

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 11-01-02 17:09

hAHAHAHAH )

Kommentar
Fra : lanther

Dato : 11-01-02 17:11

HOLD DA KÆFT HVOR ER DE SVAR LANGT UDE!!!!

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 11-01-02 17:31

Sad og tænkte på, om du ikke kunne anvende Partition Magic til at redde situationen:
http://wintip.dk/artikler/pm/pm_guide2.htm
Download her : http://www.friserverplads.dk/ahbao/listFiles.asp?criteria=28&searchBy=fname

MH
Vestergade

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 60 point
Dato : 11-01-02 17:35

Sålænge det er win 9x/me kan du ikke ændre på drev
bogstavet, medmindre du bruger partition magic til
at ændre med.
den første disk vil altid have c: og 2. disk vil have d:
osv. når du opretter en extented partition vil disse
få efterfølgende drev bogstaver.
kører du derimod win NT kan du selv afgøre hvilket drev bogstav
det skal være.

mvh
DK

Kommentar
Fra : briani

Dato : 11-01-02 17:38

Hej igen
du skal være sikker på at de jumper der sidder bagpå dine harddiske er sat i de rigtige steder(master eller slave)
hvis din maskine starter op med at læse din gamle harddisk først-skal denne jumper være sat i den der hedder master så vil denne harddisk blive c og d
og i den nye harddisk skal jumperen sidde i den der hedder slave-så vil den blive til e.
MVH Brian

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 13-01-02 23:41

Hej igen
Hvis din HD 2 er formateret som PRIMÆR partion, så vil den i WINDOWS blive dit D drev.
Formater den som en EXTENDED.
I win2k kan du bare ændre det i diskmanager, jeg kan ikke lige huske det i win98, men hvis du som nævnt laver den som EXTENDED skulle dit problem være løst.

MH
Vestergade