/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Alder?
Fra : SSophus
Vist : 633 gange
20 point
Dato : 06-08-03 23:29

Hvor gammel skal man egentlig være for at blive bartender?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 06-08-03 23:35

Du skal i sagens natur være 18 år, dels er der omgang med spiritus, og dels er der omgang med penge

Accepteret svar
Fra : ram2

Modtaget 30 point
Dato : 06-08-03 23:56

Alderen er endvidere afhængig af under hvilke forhold du skal arbejde. Hvis du skal være alene i en udskænkningsforretning er grænsen 21. Hvis du skal have alkoholbevilling mener jeg du skal være fyldt 24 eller 25.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 07-08-03 00:20

Som ansat bartender er det jo ikke nødvendigt med en bevilling, da den jo er indehaverens ansvar

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-08-03 00:54

Ssophus

Du har i et andet indlæg spurgt om uddannelsen til bartender.
Jeg vil mene at det kræver en uddannelse på Hotel og Restaurationsskolen. Tror ikke at du bare kan tage det på et kortvarigt kursus.

Mht alder vil jeg mene at du skal være mindst 21 år. Der er flere steder hvor man kræver at gæsterne er fyldt 21 år for at komme ind. Der kan man jo ikke have en yngre bartender end gæsterne.

Nu ved jeg jo ikke, hvor det er du vil være bartender. Der findes de fine steder, hvor reglerne bliver overholdt. Der findes også mindre fine steder, hvor ejeren er ligeglad.

Jeg mener at det kræver en længere uddannelse på Hotel og Restaurationsskolen eller lignende for at blive (en rigtig) bartender.

mvh ans

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 07-08-03 01:11

Så vidt jeg ved findes der ikke en formaliseret uddannelse til bartender, der er selvfølgelig forskellige private organiosationer, men hvad med om du uddyber hvor og hvordan du gerne vil være bartender

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 07-08-03 02:05

bartender mener jeg at vide er en overbygning ,man kan erhverve sig, efter man er blevet uddannet tjener, det er de fleste bartendere på de "dyre" steder, men ring til et fem stjernet hotel/Restaurant de ved det.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 07-08-03 02:06

>Better_Performance

[citat]
Som ansat bartender er det jo ikke nødvendigt med en bevilling, da den jo er indehaverens ansvar
[/code]

Min oplysning var for at illustrere, at der er forskellige alderskrav i udskænkningsbranchen, afhængig af hvilken funktion man har, og det fremgår jo i øvrigt heller ikke af SSophus' sp. om vedkommende ønsker at være ansat el. selvstændig.

Ram

Godkendelse af svar
Fra : SSophus

Dato : 07-08-03 09:23

Tak for svaret ram2.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 07-08-03 09:26

Velbekomme.
Husk det er en farlig og rådden branche.

Mvh
Ram (Fhv. Kældermester)