/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Hvem kender til nyre-energi?
Fra : mickmick
Vist : 2842 gange
20 point
Dato : 08-04-01 23:43

Hej,

Jeg er 27 år og Mand. jeg lider af MEGET KRAFTIG tinnitus på begge ører. Det resulterer i ingen søvn, ukoncentration, træthed, dårligt humør og ingen fred og ro,...nogen sinde. Man er stresset 24 timer i døgnet. Jeg har hørt at det til dels kan skyldes ubalance i nyrene, og lav energistrøm til/fra nyrene.
Men er der nogen der ved hvordan man regulerer på nyre-energien?

Hilsen Mick

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-04-01 13:58

On Sun, 08 Apr 2001 21:43:01 GMT, "mickmick" <mickmick.news@kandu.dk>
wrote:

>Hej,
>
>Jeg er 27 år og Mand. jeg lider af MEGET KRAFTIG tinnitus på begge ører. Det resulterer i ingen søvn, ukoncentration, træthed, dårligt humør og ingen fred og ro,...nogen sinde. Man er stresset 24 timer i døgnet. Jeg har hørt at det til dels kan skyldes ubalance i nyrene, og lav energistrøm til/fra nyrene.
>Men er der nogen der ved hvordan man regulerer på nyre-energien?
>
Hej Mick

Ja det er da der helt klart nogen der gør

Alle akupunktører der er udlært i den tradisionelle kinesiske
akupunktur, ved hvordan man flytter rundt på sådanne energier.

Efter hvad du her skriver lyder det til at være en ubalance mellen
nyren og hjertet ( nu skal du huske på at når vi akupunktører siger at
der er en ubalance i det og det organ, er det ikke ensbetydende med at
"selve" organet er dårligt, men kan dog blive det af selve ubalancen).

Det er grundet at du ikke drikker vand nok, for på kinesisk skal
nyrens "vand" kølne hjertets "ild" og samtidigt skal hjertets "ild"
holde nyrens "vand" varmt så det kan cirkulere og holde balancen i
"hjerteilden" i form.

Hvis der så er for lidt vand til at kølne ilden, eller der er for
meget ild vil det udtørre vandet så der så kommer vand mangel.

Nyren står for nogle af de tilfælde der findes af tinitus andre er
leveren skyld i .

Nyren står også for konsentrationen.....

Hjertet bliver belastet af stressen, og ilden bliver kraftigere ved
denne belastning.

Så mit råd er :

1. Gå til en akupunktør som er medlem af PA. Her kan du finde en der
bor tæt på dig http://www.akupunktoerer.dk/

2. Drik vand, mindst 2 liter om dagen.

3. Undgå alt der giver hede i kroppen, ( ginsing, røg, varme
kryderier, og kaffe o.s.v.)

Og ellers må du have held og lykke

____________________________
Venlig hilsen, Akupunktør
Bjarne Krog
www.blivrask.dk
Denne her fra nyhedsgruppen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-04-01 08:24

Hej Bjarne,

Interessant indlæg. Hvad gør man, hvis det er leveren, der er skyld i
problemet?

mvh
Joyce

"Bjarne Krog" <b.krog@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:4c13dtk0lfr616ag4sm896gdjlmvtgpg24@4ax.com...
> On Sun, 08 Apr 2001 21:43:01 GMT, "mickmick" <mickmick.news@kandu.dk>
> wrote:
>
> >Hej,
> >
> >Jeg er 27 år og Mand. jeg lider af MEGET KRAFTIG tinnitus på begge ører.
Det resulterer i ingen søvn, ukoncentration, træthed, dårligt humør og ingen
fred og ro,...nogen sinde. Man er stresset 24 timer i døgnet. Jeg har hørt
at det til dels kan skyldes ubalance i nyrene, og lav energistrøm til/fra
nyrene.
> >Men er der nogen der ved hvordan man regulerer på nyre-energien?
> >
> Hej Mick
>
> Ja det er da der helt klart nogen der gør
>
> Alle akupunktører der er udlært i den tradisionelle kinesiske
> akupunktur, ved hvordan man flytter rundt på sådanne energier.
>
> Efter hvad du her skriver lyder det til at være en ubalance mellen
> nyren og hjertet ( nu skal du huske på at når vi akupunktører siger at
> der er en ubalance i det og det organ, er det ikke ensbetydende med at
> "selve" organet er dårligt, men kan dog blive det af selve ubalancen).
>
> Det er grundet at du ikke drikker vand nok, for på kinesisk skal
> nyrens "vand" kølne hjertets "ild" og samtidigt skal hjertets "ild"
> holde nyrens "vand" varmt så det kan cirkulere og holde balancen i
> "hjerteilden" i form.
>
> Hvis der så er for lidt vand til at kølne ilden, eller der er for
> meget ild vil det udtørre vandet så der så kommer vand mangel.
>
> Nyren står for nogle af de tilfælde der findes af tinitus andre er
> leveren skyld i .
>
> Nyren står også for konsentrationen.....
>
> Hjertet bliver belastet af stressen, og ilden bliver kraftigere ved
> denne belastning.
>
> Så mit råd er :
>
> 1. Gå til en akupunktør som er medlem af PA. Her kan du finde en der
> bor tæt på dig http://www.akupunktoerer.dk/
>
> 2. Drik vand, mindst 2 liter om dagen.
>
> 3. Undgå alt der giver hede i kroppen, ( ginsing, røg, varme
> kryderier, og kaffe o.s.v.)
>
> Og ellers må du have held og lykke
>
> ____________________________
> Venlig hilsen, Akupunktør
> Bjarne Krog
> www.blivrask.dk
> Denne her fra nyhedsgruppen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-04-01 18:37

On Fri, 20 Apr 2001 09:24:02 +0200, "Joyce Cupit"
<JCupit@post.tele.dk> wrote:

>Hej Bjarne,
>
>Interessant indlæg. Hvad gør man, hvis det er leveren, der er skyld i
>problemet?
>

Hejsa Joyce

Den var være......

Levere styre muskler og seners funktion, blodopbevaring,
blodmængderegulering, blodtransport, negle, hormonregulering og
øjnene(synssansen)

____________________________
Venlig hilsen, Akupunktør
Bjarne Krog
www.blivrask.dk
Denne her fra nyhedsgruppen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-05-01 20:30

Er det ikke at tillægge leveren lidt for stor rolle. Jeg mener muskler og
seners funktion styres fra hjernen og rygmarven, hormonregulering varetages
af hypofysen, blodtransporten af hjerte og kar, blodmængden reguleres af
nyrerne (omend leverens albuminproduktion også spiller en rolle) o.s.v. Det
er muligt, at patienter med diverse skavanker får det bedre af, at få en nål
eller to i "leverpunkterne", men det beviser vel strengt taget ikke, at det
er leversygdom, der er årsagen.
"Bjarne Krog" <b.krog@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:m7ebet8igav150g3rguim7mvsi4ool4o0f@4ax.com...
> On Fri, 20 Apr 2001 09:24:02 +0200, "Joyce Cupit"
> <JCupit@post.tele.dk> wrote:
>
> >Hej Bjarne,
> >
> >Interessant indlæg. Hvad gør man, hvis det er leveren, der er skyld i
> >problemet?
> >
>
> Hejsa Joyce
>
> Den var være......
>
> Levere styre muskler og seners funktion, blodopbevaring,
> blodmængderegulering, blodtransport, negle, hormonregulering og
> øjnene(synssansen)
>
> ____________________________
> Venlig hilsen, Akupunktør
> Bjarne Krog
> www.blivrask.dk
> Denne her fra nyhedsgruppen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-05-01 20:48

Jeg må sige at du følger godt med i timen.............. not

Står der nogen steder noget som helst om at det er leveren der er syg
eller noget i den stil ?????

Og når du ser hvilket job jeg har må du da kunne se, og forstå at
vesterlandsk medicin og østens medicin er hvert sit, og da spørgsmålet
går ud på nyre/lever energi, og jeg ikke kender til at der eksistere
noget i den vestlige medicin der hedder det, så gik jeg klart ud fra
at det omhandlede noget jeg åbenbart har mere tjek på end dig.

hvem er du siden du begynder at angribe mig, og i hvilket i system
(kropsligt eller andet) e det nyren der regulere blodmængden??

On Tue, 8 May 2001 21:30:09 +0200, "jl" <jl@jl.dk> wrote:

>Er det ikke at tillægge leveren lidt for stor rolle. Jeg mener muskler og
>seners funktion styres fra hjernen og rygmarven, hormonregulering varetages
>af hypofysen, blodtransporten af hjerte og kar, blodmængden reguleres af
>nyrerne (omend leverens albuminproduktion også spiller en rolle) o.s.v. Det
>er muligt, at patienter med diverse skavanker får det bedre af, at få en nål
>eller to i "leverpunkterne", men det beviser vel strengt taget ikke, at det
>er leversygdom, der er årsagen.
>"Bjarne Krog" <b.krog@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>news:m7ebet8igav150g3rguim7mvsi4ool4o0f@4ax.com...
>> On Fri, 20 Apr 2001 09:24:02 +0200, "Joyce Cupit"
>> <JCupit@post.tele.dk> wrote:
>>
>> >Hej Bjarne,
>> >
>> >Interessant indlæg. Hvad gør man, hvis det er leveren, der er skyld i
>> >problemet?
>> >
>>
>> Hejsa Joyce
>>
>> Den var være......
>>
>> Levere styre muskler og seners funktion, blodopbevaring,
>> blodmængderegulering, blodtransport, negle, hormonregulering og
>> øjnene(synssansen)

____________________________
Venlig hilsen, Akupunktør
Bjarne Krog
www.blivrask.dk
Denne her fra nyhedsgruppen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-05-01 23:42

Jeg er blot en simpel gymnasieelev, som påtænker at læse medicin efter
studentereksamen. Jeg indrømmer, at min tankegang og begrebsverden er
vesterlandsk, og det var også (måske fejlagtigt) med vesterlandske briller,
at jeg læste dit forrige indlæg. Jeg indrømmer blankt, at jeg ikke har spor
indsigt i østerlandsk tankegang. Jeg er godt klar over, at akupunktur
INDISKUTABELT har fortræffelig effekt overfor en lang række tilstande, som
ikke bare kan bortforklares som placebovirkning. At jeg ikke er i stand til
at forstå det udfra vesterlandsk tankegang er underordnet (jeg forstår
heller ikke tyngdekraft, men tvivler på, at det er Guds opfindelse).

Ved gennemlæsning af mit forrige indlæg kan jeg godt se, at det må opfattes
som et personligt angreb. Sådan var det bestemt ikke ment, men jeg kan da
godt forstå din vredladne reaktion. Jeg må dog sige, at et spørgsmål som
"hvad hvis leveren er skyld i problemet" lugter lidt af spørgsdmål om sygdom
i leveren. Skal man forstå dit lidt vrisne (synes jeg) indlæg således, at
begreber som lever- og nyreenergi ikke som sådan har noget biologisk i
vestlig forstand med de respektive organer, men snarere er betegnelser der
systematiserer grupper af akupunkturpunkter el. lign.?

M.h.t. nyrernes rolle i blodmængderegulation tænkes f.eks. på anvendelse af
vanddrivende medicin mod forhøjet blodtryk (øget urinproduktion=>nedsat
blodvolumen=>lavere blodtryk). Ved blodtab ses omvendt nedsat
urinproduktion, hvilket til en hvis grænse medvirker til, at blodtrykket kan
opretholdes. Endelig er nyrerne produktionssted for erytropoietin, som har
betydning for produktion af røde blodlegemer. Disse betragtniner er måske
nok lidt "skrivebordsfilosofiske", men de passer nu godt ind i mit
verdensbillede.
"Bjarne Krog" <b.krog@get2net.dk> skrev i en
meddelelsenews:drigftktkphogsueqvciam970rn8302oj5@4ax.com...
> Jeg må sige at du følger godt med i timen.............. not
>
> Står der nogen steder noget som helst om at det er leveren der er syg
> eller noget i den stil ?????
>
> Og når du ser hvilket job jeg har må du da kunne se, og forstå at
> vesterlandsk medicin og østens medicin er hvert sit, og da spørgsmålet
> går ud på nyre/lever energi, og jeg ikke kender til at der eksistere
> noget i den vestlige medicin der hedder det, så gik jeg klart ud fra
> at det omhandlede noget jeg åbenbart har mere tjek på end dig.
>
> hvem er du siden du begynder at angribe mig, og i hvilket i system
> (kropsligt eller andet) e det nyren der regulere blodmængden??
>
> On Tue, 8 May 2001 21:30:09 +0200, "jl" <jl@jl.dk> wrote:
>
> >Er det ikke at tillægge leveren lidt for stor rolle. Jeg mener muskler og
> >seners funktion styres fra hjernen og rygmarven, hormonregulering
varetages
> >af hypofysen, blodtransporten af hjerte og kar, blodmængden reguleres af
> >nyrerne (omend leverens albuminproduktion også spiller en rolle) o.s.v.
Det
> >er muligt, at patienter med diverse skavanker får det bedre af, at få en
nål
> >eller to i "leverpunkterne", men det beviser vel strengt taget ikke, at
det
> >er leversygdom, der er årsagen.
> >"Bjarne Krog" <b.krog@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> >news:m7ebet8igav150g3rguim7mvsi4ool4o0f@4ax.com...
> >> On Fri, 20 Apr 2001 09:24:02 +0200, "Joyce Cupit"
> >> <JCupit@post.tele.dk> wrote:
> >>
> >> >Hej Bjarne,
> >> >
> >> >Interessant indlæg. Hvad gør man, hvis det er leveren, der er skyld i
> >> >problemet?
> >> >
> >>
> >> Hejsa Joyce
> >>
> >> Den var være......
> >>
> >> Levere styre muskler og seners funktion, blodopbevaring,
> >> blodmængderegulering, blodtransport, negle, hormonregulering og
> >> øjnene(synssansen)
>
> ____________________________
> Venlig hilsen, Akupunktør
> Bjarne Krog
> www.blivrask.dk
> Denne her fra nyhedsgruppen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-05-01 08:36

On Wed, 9 May 2001 00:41:37 +0200, "jl" <jl@jl.dk> wrote:

>Jeg er blot en simpel gymnasieelev, som påtænker at læse medicin efter
>studentereksamen. Jeg indrømmer, at min tankegang og begrebsverden er
>vesterlandsk, og det var også (måske fejlagtigt) med vesterlandske briller,
>at jeg læste dit forrige indlæg. Jeg indrømmer blankt, at jeg ikke har spor
>indsigt i østerlandsk tankegang. Jeg er godt klar over, at akupunktur
>INDISKUTABELT har fortræffelig effekt overfor en lang række tilstande, som
>ikke bare kan bortforklares som placebovirkning. At jeg ikke er i stand til
>at forstå det udfra vesterlandsk tankegang er underordnet (jeg forstår
>heller ikke tyngdekraft, men tvivler på, at det er Guds opfindelse).
>
>Ved gennemlæsning af mit forrige indlæg kan jeg godt se, at det må opfattes
>som et personligt angreb. Sådan var det bestemt ikke ment, men jeg kan da
>godt forstå din vredladne reaktion. Jeg må dog sige, at et spørgsmål som
>"hvad hvis leveren er skyld i problemet" lugter lidt af spørgsdmål om sygdom
>i leveren. Skal man forstå dit lidt vrisne (synes jeg) indlæg således, at
>begreber som lever- og nyreenergi ikke som sådan har noget biologisk i
>vestlig forstand med de respektive organer, men snarere er betegnelser der
>systematiserer grupper af akupunkturpunkter el. lign.?
>
KLIP.......

Jeg var ikke vred, men du skriver ikke under (hvem du er og hvad du
laver) og så bliver det til (for mig) et angreb........ lad det nu
ligge, for det ser ud til at det ikke var din hensigt

Ang. "hvis det nu er leveren der er problemet".....
Så er det fra samme tråd som da der blev spurgt om "nyre energi", så
gik jeg klart ud fra at vi snakkede energier

Og jo, der kan godt være et sygt organ selv om der snakkes om
energier, eller der kan komme problermer i organerne senere.
Lige som det kan gå den anden vej.

Energier:
Du spurgte"men snarere er betegnelser der systematiserer grupper af
akupunkturpunkter el. lign.?"
Alt består af yin og yang........ og det er en form for energier.
Så når en akupunktør stiller en diagnose, handler det om en ubalance
mellem disse energier.
Så derfor nej, det har intet med akupunkturpunkterne at gøre, de
bruges til at rette op på ubalancerne, men har intet med det
oprindelige spørgsmål at gøre, da det var organenes energier der var
på tale, (altså hvad de hver især står for).

Jeg kan godt se at det er et problem for en medicin studerende eller
for den sags skyld en læge at forstå vores "sprog" og filosofien bag
denne behandlingsmetode, og det er grunden til at jeg mener at det
ville være bedre hvis lægerne lod os akupunktører udøve akupunktur og
så selv tog sig af den vesterlandske behandlingsform
Hvis du har problemer med et øje, kikker din læge først på det, og
hjælper dig hvis det er muligt for lægen. Ellers bliver du sendt til
en specialist............ og det samme skulle man gøre hvis der er
tale om at man skal have akupunktur....... Det er ikke for at
forkleine lægerne, men det er to forskællige verdener.

____________________________
Venlig hilsen, Akupunktør
Bjarne Krog
www.blivrask.dk
Denne her fra nyhedsgruppen

Accepteret svar
Fra : gibson

Modtaget 20 point
Dato : 18-07-01 14:19

Akkupunktur skulle faktisk kunne hjælpe på det. Her er der nogle priser :

http://home1.stofanet.dk/akupunktur/artikler.htm

Shen-Qi skulle kunne regulere nyre-energi, men jeg vil helst ikke komme med en længere udredning. Akkupunktøren må kunne svare på dine spørgsmål. Held og lykke...