/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Bugbear og Mimail
Fra : Per11
Vist : 321 gange
80 point
Dato : 03-08-03 11:50

Efter et besøg af Bugbear og Mimail er det tilsyneladende umuligt at få computeren til at køre i normal tilstand. Antivirusprogrammet (Norton) er gået ned/stoppes af en af de to orme.
Jeg har forsøgt:
1. lave et sæt redningsdisketter til Norton og den syge computer på en anden computer, men får at vide, at sættet ikke er oprettet på den syge computer og derfor muligvis vil kunne skade maskinen.
2. hentet Bugbear og Mimail antiormeprogrammer fra Symantec.
Det lykkedes at få Bugbear antiprogrammet ind på computeren inden den gik i sort som ovenfor beskrevet, men programmet fandt ingen orm. Derfor har jeg forsøgt med Mimail-antiorm.
Programmet er hentet på en anden maskine og ved forsøg på at lægge den ind via diskette i den syge maskines fejlsikrede tilstand, nægter den syge maskine at acceptere programmet.
3. Hvad gør jeg?????

Kommentar
Fra : als

Dato : 03-08-03 12:00

styresystem og fat eller Ntfs?

Kommentar
Fra : Per11

Dato : 03-08-03 12:33

Hej Als
Styresystem er windows 98 fat

Kommentar
Fra : als

Dato : 03-08-03 17:57

Så ville jeg helt klart prøve at scanne med F-Prot. Hent programmet her http://www.avirus.dk/startf-prot.htm
Fylder kun 2 disketter og er lidt langsomt. Det kører i dos og er meget effektivt. Du finder også en nøje dansk instruktion på den side jeg henviser til.

Kommentar
Fra : Per11

Dato : 03-08-03 19:09

Hej Als

Jeg har dl. de nævte disketter og prøver dit forslag af i morgen.
Vi har et lille netværk m. 5 maskiner. De øvrige er tilsyneladende ikke ramt, idet Norton AV kører udmærket herpå
MEN kan Bugbear m.fl. være gemt på serveren (NT 4.0)?

Accepteret svar
Fra : als

Modtaget 80 point
Dato : 03-08-03 20:23

Det vil jeg ikke udelukke, men jeg tror nu nok den ligger på den enkelte pc. Jeg er næsten sikker på at du får den fjernet med F-Prot. Du må lige komme med en tilbagemelding, når du har scannet.

Kommentar
Fra : Per11

Dato : 04-08-03 15:59

Mange tak for hjælpen.
F-Prot løste problemet.

Venlig hilsen

Per

Godkendelse af svar
Fra : Per11

Dato : 04-08-03 16:01

Tak for svaret als.

Kommentar
Fra : als

Dato : 04-08-03 17:30

Tak for points.