/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Renlighed
Fra : atuggi
Vist : 631 gange
50 point
Dato : 05-01-02 01:11

Ja mit spørgsmål går egentlig kort og godt ud på hvor rent man kan få det. Egentlig drejer det sig om en bordplade, som jeg først gjorde ren med varmt vand derefter almindelig sæbe. Jeg ville derefter prøve at gøre den endnu renere så jeg brugte noget vinduesrens, mest egentlig for sjov skyld. Men hvor rent kan man egentlig få bordpladen og hvordan slipper man afsted med det. Sprit er jo oplagt, og jeg overvejer da også lige at give bordpladen en gang sprit, men kan det betale sig og kan man på en eller anden facon få palden endnu renere????
Håber I kan hjælpe mig.

MVH
Johannes

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 05-01-02 01:47

Hej atuggi

Hvilken type bordplade drejer det sig om ???

Mvh
Vestergade

Kommentar
Fra : atuggi

Dato : 05-01-02 02:13

Hej Vestergade.

Det drejer sig om en lakeret egetræsplade.

Mvh Johannes.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 05-01-02 08:18

Hej Johannes
Da din bordplade jo ikke er bejset men kun lakeret-skal du holde dig langt væk fra Vestergades råd
Prøv med en blanding af sæbespåner og vand
Brun sæbe er også ret godt
Eller den gode gamle Ajax
MVH og god arbejdslyst
PS-Du kan selfølgelig slibe den ned og give den en gang ny lak
Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 05-01-02 08:35

Tillæg
Du kan selfølgelig også bruge sprit og salmiakspiritus
Så bliver pladen 100% ren med garanti
MVH Brian

Accepteret svar
Fra : vestergade

Modtaget 50 point
Dato : 05-01-02 09:41

Tillæg:
Den bordplade Leth omtaler er Lakeret. Bejsen kan være en spritbejdse (egetræ, mellem - 2½dl til et brev) Grunden til at bruge denne bejse efter afslibning af Lakken,- er for at få Træets Struktur tilbage igen,-før der efterbehandles med en ny gang Lak.

Hvis du følger brianis råd om at anvende Salmiakspiritus,---tja så er du da næsten også sikker på at du får lakken af.

Du efterlyser en effektiv Rengøring, hvis du ikke vil slibe din bordplade ned, så gå i dit nærmeste Bybbemarked og køb noget der hedder GRUNDRENS,---Det klarer alt. Bedre rengøringsmiddel findes ikke.

Så det giver dig 2 Muligheder. Hvis lakken har siddet på i meget lang tid,-så ville jeg personligt vælge afslibning og en ny gang lak. Så kan du ikke få det mere rent.
Drejer det sig om et forholdsvis nyt bord,---så anvend GRUNDRENS.

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : briani

Dato : 05-01-02 10:01

Til Vestergade
På det link du henviser til står der ikke det er til en lakeret bordplade
men kun hvordan en Bordplade. massiv, renoveres
jeg snakker ikke om tredobbelt salimiakspiritus men almindelig
Brian

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 05-01-02 13:22

Hej atuggi

HA-HA -Undskyld --ikke Bybbemarked ,--men Byggemarked. Grundrens fra Borup er mange gange også at finde i Stormagasiner o.l.

MH
Vestergade

Godkendelse af svar
Fra : atuggi

Dato : 05-01-02 14:15

Tak for svaret vestergade.