Der er ingen problemer i at bruge rustfri bolte/møtrikker istedet for de
originale vel at mærke at man ikke erstatter de bolte hvor der er en speciel
kodning på ( typisk bolte på højtydende racermaskiner - som har fået speciel
stål bolte for at holde vægten nede ) som man kan læse mere om i sin
værkstedsmanuel eller nogen gange service bog - det man skal vær opmærksom
på er at når man bruger rustfri i ALU, at ALTID give det kobberfedt og
spænde det efter moment der står forskrevet i sin værkstedsmanuel. Men helt
klar man kan ikke bare tage rustfri og knokkelspænde - så skal det næsten gå
galt. Og til sidst - der er masser af MC-tilbehørs firmaer rundt omkring i
verden der sælger rustfri bolte - og hvis det ikke virkede, solgte de jo
heller ikke noget.
mv.
KB
JR skrev i meddelelsen ...
>
>JOHN <JOHN.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9aemcf$is7$1@sunsite.dk...
>> Hej alle I kloge hoveder!
>>
>> Jeg er ved at sætte en BMW R100RS fra '79 i stand og vil i fremtiden
undgå problemer
>> med rust!
>> Er der nogen der kender et dansk eller tysk firma (
www.) der sælger disse
i sæt (skruer, bolte, møtrikker og aksler)
>elller som løse dele!?
>> Jeg har fundet en fra UK (The Bolt Guy) men med £-kursen er han ikke i
høj kurs
>>
>> MVH
>> John
>>
>>
>> Leveret af:
>>
http://www.kandu.dk/
>> "Vejen til en hurtig løsning"
>>
>
>Det er ikke altid godt at skifte til rustfri, da originalboltene ofte er af
højstyrke stål. Specielt motorblokbolte er
>på hårdt arbejde og der er vist også noget med at rustfri bolte 'brænder
fast' i alu.
>
>JR
>
>