/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
RAW (Filsystem)
Fra : joeblach
Vist : 1148 gange
20 point
Dato : 10-07-03 20:57

Jeg kan lige pludselig ik åbne en diskette.....?
Hvis jeg h klikker på den, og under egenskaber står der under filsystem RAW....?
Hvoedan åbner jeg den uden at formatere den....! Der ligger opgaver på den....!!
Den kan godt åbnes fra pcér på min kærestes arbejde.....

Klaus

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-07-03 21:11

Jeg vil også gerne vide det.
Mit canon camera kan skifte mellem formatet RAW og JPG.
Jeg kan desværre ikke læse mig til hvad det er, udover at en RAW billedfil fylder en 1/4 af en tiff-fil.
Emesen.

Accepteret svar
Fra : buch78

Modtaget 20 point
Dato : 10-07-03 22:20

RAW er data gemt i Rå format..

Joeblach
Lav først lige en kopi af din opgave => prøv at download dette program
http://www.astalavista.com/tools/utilities/datarecovery/PCInsectorRecover.zip
og vælg dit drev.. og så Object => Drev => Vælg dit diskette drev og så ok ==> Nå du så klikker på roden og vælger din fil ude til højre => Object => vis som tekst.. så skulle din opgave gerne komme drem
_____________________________________________________________________
Ernesen l
ige et link du kan kigge på
http://www.dpreview.com/learn/Glossary/Digital_Imaging/RAW_Image_Format_01.htm

En anden mulighed er også at få din kæreste til at åbne filen og så gemme den som RTF-Format

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-07-03 22:27

Tak buch78

Godkendelse af svar
Fra : joeblach

Dato : 11-07-03 09:51

Tak for svaret buch78.