/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Socialpolitik / Spørgsmål
10  snaptil 500
Sundhedsreform
Fra : Leif7
Vist : 154 gange
100 point
Dato : 14-06-24 01:28

Mangel på praktiserende læger hvor kragerne vender.........

Kunne klares ved at reducere det middelalderlige system med betaling pr. konsultation og simpelthen tvinge alment uddannede læger hvor staten bestemmer det, lige som man gør med politiet og forsvaret.
Og så skal de have fast løn.

Det minder mig om en speciallæge som jeg blev henvist til for 10 år siden, han sendte mig videre til hospitalet.
Et par dage efter ringede jeg til ham med et spørgsmål der tog højst 2-3 minutter at besvare, efterfølgende kunne jeg læse på min side på sundhed,dk at han havde faktureret regionen for 275 kr for de få ord.

En anden ting.
Amerikanerne er sure over de høje priser på Ozempic og Wegovy fra Novo og ligefrem forlanger at direktøren skal gå ned i løn.
Men for få år siden var de også ude efter prisen på insulin, DR afdækkede så i en reportage at det var mellemhandlere i USA som scorede kassen.

Direktøren for Novo tjener kun 50-60 millioner, en almisse når man sammenligner med amerikanere i tilsvarende jobs.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-06-24 17:18

Nutidens læger, er mindst lige så grådige som alle andre. Jeg mener at f. eks. ved en blodprøve, at de kan se næsten alt om kroppen. Men, du kan kun få svar om en ting ad gangen.
Jeg er tilknyttet Hæmatologisk afd. i Ålborg. På grund af Waldenströms makroglobulinæmi. Rolig nu, jeg har levet med det i 10 år.

Får taget blodprøver 2 gange om året. Men de undersøger åbenbart kun lige for Waldenströms.
De kan da se meget andet, hvis viljen var der. Måske er det fordi, jeg ikke fejler andet.

Men for mig ser det ud som de overhovedet ikke kommunikerer, med andre afdelinger.
Jeg har nemlig også slidgigt, knogleskørhed, og Spinalstenose.
Men skal der snakkes om dette, skal man ind på andre afdelinger. Pengemaskine.

M.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 14-06-24 18:35

Jep. For få år siden kom det frem at når færdselsbetjente kørte fulderikker til nærmeste læge var der variable priser .......... helt op til 3000 kr.

Og ineffektivitet.
Jeg var tilknyttet OUH som ikke kunne finde ud af hvad jeg fejlede ........... selv om jeg selv vidste det.
Hver gang jeg blev sendt til en anden afdeling skulle de have hele min livshistorie, hvorfor faen kigger de ikke bare i andre friske undersøgelsesjournaler hvad der sparer tid

Det kan jo være at de skal bruge blod i større mængder for at kunne finde frem til et resultat, de tappede engang 6 glas fra mig for undersøgelse for een sygdom

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 14-06-24 19:22

Det skulle være som gamle dage i Kina, dengang måtte den kinesiske læge ikke tage penge for en behandling før patienten var rask.

Jeres historier, kære Mosebaek og Leif7, lyder som dansk velfærd, når det er bedst, eller noget...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-06-24 11:10

Nå.....Nu skal danskerne til at preppe, bare til et par dage....

For mig, lyder det lidt henad........"Selvom mor har fået tæsk af en fuld polak passer mor godt på jer, hvis og såfremt Putin, eller Trump skulle få sære ideer og fucke med diverse forsyninger.

Noget andet kunne være regeringens manglende popularitet hos befolkningen, så er det jo rart at kunne tage lære af den tyske propagandaminister, Joseph Goebbels lære op til overvejelse, - nemlig; "Hvis man holder befolkningen hen i frygt, så kan man styre dem - og de gør hvad man befaler dem"

Jeg påstår ikke, at vores forsyninger, såsom el, fjernvarme eller andet kan blive udsat for hackere, det kan de som ingen ting, da hele vores forsyningsapparaturs sikkerhed er rent amatørarbejde.

Mht. til varme i en kold periode, når og hvis Putin begynder at fucke med Mor Mettes forsyningsapparatur er det ærgerligt, at mange har smidt deres brændeovne ud for den "gode sags skyld"

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 16-06-24 14:14

Jeg har en del "sjove" personlige oplevelser på vores sygehuse, dog i den milde ende når man læser om hvad der er overgået andre.
Min mor døde af en stafylokokinfektion på hospitalet, nærmest en befrielse idet hun var svært syg grundet ophørt nyrefunktion.
Efterfølgende fik jeg et spørgeskema fra regionen om mit indtryk af det skete. Det smed jeg ud ...... der er jo tale om baktusser der myldrer på næsten alle sygehuse så min beretning indgår bare i statistikker.

Det er hip som hap med brændeovne, der er stadig nogen der brænder gamle paller som er smurt ind i hvad ved jeg.
Man må ikke engang fyre med gamle aviser og blade.

Citat
Jeg påstår ikke, at vores forsyninger, såsom el, fjernvarme eller andet kan blive udsat for hackere, det kan de som ingen ting, da hele vores forsyningsapparaturs sikkerhed er rent amatørarbejde.

Jeg vil ikke kalde det amatørarbejde, men det er galt når hele landets varmeforsyning, eller vores jernbanenet er afhængig af een central.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-06-24 16:31

Citat
Det er hip som hap med brændeovne, der er stadig nogen der brænder gamle paller som er smurt ind i hvad ved jeg.
Man må ikke engang fyre med gamle aviser og blade.
Hvad skriver du dog...?? Vil du påstå, at når varmen er røget,- om vinteren i frostvejr - er det hip som hap, om man har en brændeovn eller ej....

Jeg skrev jo...
Citat
Mht. til varme i en kold periode, når og hvis Putin begynder at fucke med Mor Mettes forsyningsapparatur er det ærgerligt, at mange har smidt deres brændeovne ud for den "gode sags skyld"

Citat
Jeg vil ikke kalde det amatørarbejde, men det er galt når hele landets varmeforsyning, eller vores jernbanenet er afhængig af een central.
Det vil jeg til enhver tid kalde AMATØRARBEJDE af dem, som skal sikre koderne er ubrydelige - eller enormt svær at bryde. Det er de danske IKKE!!!!

En soldat med lavere officer rang i forsvaret med IT som speciale, kan bryde koden på under 2 timer.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 16-06-24 19:30

Citat
Det vil jeg til enhver tid kalde AMATØRARBEJDE af dem, som skal sikre koderne er ubrydelige - eller enormt svær at bryde. Det er de danske IKKE!!!!

Det siges at de kommende kvantecomputere kan lave nye ubrydelige koder på et kort øjeblik, men så kan de vel også bryde dem.
Lige nu går det vist mest ud på at kapre tonsvis af data, ikke fordi at kaprerne nødvendigvis skal bruge dem, men blot det at vi mister dem er rigeligt.
Citat
https://www.tv2fyn.dk/odense/soerens-firma-er-totalt-lammet-efter-faelt-hackerangreb-kan-ikke-faa-sin-data-foer-han-betaler

Sørens IT-hotel er placeret i en nedlagt forsvarsbunker, den vil Putin ikke spilde et missil på hvis han kan klare det gennem kablerne

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-06-24 11:18

Citat
Det siges at de kommende kvantecomputere kan lave nye ubrydelige koder på et kort øjeblik, men så kan de vel også bryde dem.
Det vil jeg gå ud fra...? Nu er jeg ikke IT-ekspert - langtfra, her må andre nørder tage over.

Men én ting er sikkert, russer-ukrainer krigen skulle aldrig havde været startet.
Man kan så spørge sig selv om, "hvis er skylden da ?" Det korte -og sikker det mest præcise svar er, at det er Ukraines og Rusland og især NATOs skyld. NATO skulle aldrig havde lovet Ukraine optagelse i NATO, det var en fatal fejl.

OG, uanset hvad i nu synes om Trump, havde han været præsident, havde krigen aldrig været startet fordi, han ville ikke havde Ukraine i NATO. Men det ville senile Joe, desværre.

Men krigen er her. Vi kan så håbe på, at Trump bliver valgt til præsident, så bliver krigen stoppet.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 17-06-24 12:38

Citat
OG, uanset hvad i nu synes om Trump, havde han været præsident, havde krigen aldrig været startet fordi, han ville ikke havde Ukraine i NATO. Men det ville senile Joe, desværre.

Der var jo borgerkrig i Østukraine før russerne annekterede Krim (som i øvrigt har et flertal af etniske russere).
Nato vil nødig indlemme et krigsførende land, den slags hurtigt aftalte alliancer har før ført til verdenskrige.

Og Putin tror stadig at der er nazister i Ukraine, det stammer fra dengang ukrainerne hilste de tyske besættelsestropper velkommen som "befriere".
Men Stalin fik efterfølgende gjort kål på overløberne, såmænd også på de modstandsgrupper som havde kæmpet mod tyskerne under besættelsen. Stalin havde jo indædt paranoia mod personer eller grupper som tænkte bare det mindste på frihed.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-06-24 14:11

Citat
Nato vil nødig indlemme et krigsførende land, den slags hurtigt aftalte alliancer har før ført til verdenskrige.

Krigen trækker tråde tilbage til en udvikling, hvor Ukraine har orienteret sig mod NATO og EU, hvilket er blevet opfattet som en trussel i Rusland af territoriale og sikkerhedspolitiske årsager. Allerede i 2014 annekterede Rusland den ukrainske halvø Krim og har siden da støttet separatistiske grupper i Ukraines østligste provinser.

OG ! Nato har/havde lovet Ukraine medlemskab.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-06-24 14:30

Mettes taktik virker. Der er nu jackpot på alle parametre.
Den danske befolkning er nu så opskræmte over Mettes udmelding vedr. "Klar dig selv i 3 dage" at der hamstres f.eks. jodtabletter i tilfælde af en nuklear krig med Rusland.

Som jeg skrev igår. Bare tag ved lære af Goebbels, så skal befolkningen nok rette ind.

Jo jo, Mettes skræmmecirkus fortsætter med fuld skrue. "Jeg skal nok få satans kanaljer til rette at ind" Ellers kan Mor Mette ikke redde dem.

Om 14 dage - tre uger skal alle vaccineres mod et eller andet ø og gerne med tvivlsom vaccine. Overskuddet går ubeskåret til Ukraine.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 17-06-24 18:19

Bange for kanyler ?
Dog sagde jeg sidste gang nej tak til en dobbelt influenzasprutte, har altid klaret det med een.

Politikerne kan ikke skræmme mig, jeg er mere realistisk end nervøs.
Coronaen skræmte mig heller ikke, jeg blev vaccineret og det var først i slutningen af perioden at jeg tog en enkelt test, og kun fordi at jeg så en hjemmetest i supermarkedet.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-06-24 18:47

Nej ikke for kanylerne. Mere bange for hvad, de sprøjter i mig.
Særlig efter corona-tiden

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-06-24 16:24

Morten fra DF sagde.

7.okt 2023 blev Israel udsat for det værste angreb siden 9/11.
8 måneder senere står Enhedslisten, SF, Radikale og Alternativet klar til at belønne terroristerne med en "Palæstina Plads".
Skam jer

Her må jeg give Morten ubetinget ret.