/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Tænkte det nok
Fra : Leif7
Vist : 305 gange
100 point
Dato : 04-06-24 07:15

Det er pøbelen der skal lære at stille de rigtigt formulerede spørgsmål til tjatbåtterne for at få brugbare svar.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sa-pratar-du-med-ai-pa-ratt-satt

Men er det meget anderledes end at tale med politikere og alle deres skrankepaver i kommunerne ?
Jeg klagede over funktionen (og fejlsvar) i en skriftlig tjatboks hos YouSee og foreslog et forbud.
Svaret lød: -- Vi bruger det for at forbedre kundeoplevelsen

Kunstig intelligens kommer til at lægge stort pres på ressourcerne, derfor vil Microsoft og sikkert andre bygge servere i (indtil videre) kølige naturområder hvor der samtidig er adgang til billig strøm.
https://www.svt.se/nyheter/ekonomi/ai-boomen-en-tickande-energibomb

Og danske politikere vil (trods energifråds=) klart gå ind for AI, de sender bare ekstra energiafgifter til Udkantsdanmark som producerer vores MAD.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 04-06-24 20:01

Kunstig intelligens er lort , men også lagkage.

Indenfor lægevidenskaben - f.eks. hjerte-operationer, andre kirurgiske indgreb tror jeg på landvinding ved at bruge kunstig intelligens.

Jeps, det var mit beskedne indlæg om emnet.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 04-06-24 21:40

Det som AI gør i sundhedssektoren er at koge 100.000 behandlingsforløb ned til noget der måske kan bruges i hvert enkelt unikke tilfælde.
Men så får lægerne endnu en undskyldning hvis noget går galt.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-06-24 20:27

Der er mange holdninger.
Jeg synes ikke om at skolebørn - eller andre unge, modtager deres historiske viden fra robotter, fordi, hvorfra har robotter deres viden.
Fake news er ikke det, der siges, men de fakta, der undlades, således at fakta bliver lidt/meget forvrænget.

Computer/robot teknik inden for lægevidenskab er fremskridt og er mere sikkert end en træt overbebyrdet læge.

Det vil jeg hilse velkommen - også selvom der ryger et par lægestillinger, - hvad jeg næppe tror der gør

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 05-06-24 21:25

Citat
Jeg synes ikke om at skolebørn - eller andre unge, modtager deres historiske viden fra robotter, fordi, hvorfra har robotter deres viden.

De er jo allerede halvvejs ved hjælp af Google som jeg selv bruger en del da jeg elsker at studere historien.
Sidst i 70`rne fik jeg den ide at jeg ville studere Ruslands historie, så det var den slagne vej til biblioteket for at finde faglitteratur og romaner, men jeg fik en viden på flere områder som gør at jeg ikke forbavses når Putin eller befolkningen viser anderledes adfærdsmønstre.
Det kommer vel heller ikke bag på jer militærfolk

Robotter ........ faktisk er det "crawlere" der søger på nettet, men i sagens natur kun på det som er uploaded.
Men så har vi nu AI som kan lave egen tekst ud fra hvad der ligger online, og som faktisk også kan overtræde rettigheder .......... hvis du husker det skrev du og jeg faktisk om ophavsrettigheder i en anden tråd for nogle måneder siden.

Skolebørn skal ikke (hvad politikerne også er inde på) læne sig op ad AI, de skal lære at have en sund skepsis og at kunne tænke selvstændigt, men kan de det efter at have været under pres fra de sociale medier i flere år ?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 06-06-24 17:24

Citat
Skolebørn skal ikke (hvad politikerne også er inde på) læne sig op ad AI, de skal lære at have en sund skepsis og at kunne tænke selvstændigt, men kan de det efter at have været under pres fra de sociale medier i flere år ?
"En sund skepsis" Jo tak skal du ha'.

Tag f.eks programmet "deadline" DR2. Hele programmet er en ensporet hjernevask af, hvad den røde journalist nu synes pøblen skal vide.

Tag hele situationen omkring klimaet. Aldrig bliver en forsker der sætter spørgsmålstegn omkring menneskabt klimaforandring inviteret til debat. Altid er "dem" med de rigtige meninger, der inviteres.

Og sådan kunne jeg blive ved og ved og ved og ved og ved............................................."

Det værste af det hele er faktisk, at danskerne tror de lever i verdens mest demokratiske land med verdens bedste velfærd - og uden korruption.

Jeg nænner næsten ikke at fortælle, at det gør danskerne ikke.
Danmark har ikke demokrati. De tror vi har.....

Nu har et flertal af Folketinget så bestemt, at alle huse/ejendomme skal isoleringsmæssigt opgraderes til mindst energiklasse F fra 2030 - Det vil koste ca. 400.000 kr. pr. husejer. Resultatet bliver sikkert, at mange landsbyer bliver lagt øde hen. Ja, - hvor skal pengene komme fra...?

Undskyld jeg bevægede mig lidt udenfor "robotemnet" men det er jo kategorien "smalltalk"

Ps. Jeg læste i avisen om et Byråd, der ville styrke handelslivet i Xribo. Jo, de meget kloge og belæste byrådsmedlemmer besluttede at, det kunne de gøre ved at nedlægge de fleste P.pladser i byens centrum. Selvfølgelig da, skulle foreslaget i Høring først - vi har jo demokrati....
Men alle indbyggere i kommunen ved jo godt, at resultater fra Høringer, skider Byrådet, incl. Borgmesteren højt og flot på - det viser erfaringen fra samtlige Høringer.

Ja ja, det er pisse morsomt at være på ferie i fædrelandet - Jeg får masser af billige grin ved at læse i lokalsprøjterne.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 06-06-24 19:04

Citat
Det værste af det hele er faktisk, at danskerne tror de lever i verdens mest demokratiske land med verdens bedste velfærd - og uden korruption.

Demokratiets slagsider er at ting går ud over et mindretal selv om det er stort, og at politikerne gør hvad der passer dem når ministertaburetterne har klæbet sig fast.
Fristen for høringssvar blev forkortet for få år siden, det giver mindre tid for organisationer at samle det materiale der skal bruges for at få politikerne til at tænke sig bare en smule om.

Energimærket kommer fra EU, men forudgående har Danmark allerede en regel om at ved nybygninger og renoveringer skal vinduer være 3-lags.
Danmark har mange gamle huse, nogle af dem er revet ned med statstilskud ......... f.eks. her i Nakskov, men jeg vil tro at det står meget værre til ude i Europa, især i øst.

Jep, byrådene er slemme, de læner sig op af arkitekter som påstår at grimme fliser som bliver pisseglatte i regnvejr, kun ganske få træer og udsmidning af pølsevogne fra pladser giver mere liv.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 06-06-24 19:57

Citat
Energimærket kommer fra EU,
Ja det gør det, men danskerne har vedtaget det i Folketinget til trods for, Folketinget kunne ha' forkastet det.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 06-06-24 20:06

Citat
men jeg vil tro at det står meget værre til ude i Europa, især i øst.
Sikkert - og skulle jeg kende østlandene godt får Parlamentet sikkert det svar; "Hvad rager det jer"

EU skal vel ikke til at bestemme, hvordan og hvorledes mennesker bor.

I øvrigt er jeg ikke så sikker på, at det altid er smart at "overisolere" ældre huse.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 06-06-24 21:59

Citat
I øvrigt er jeg ikke så sikker på, at det altid er smart at "overisolere" ældre huse.

Der er blevet lavet mange fejl med fugtspærrer, og man kan blive nødt til at banke gammel puds af indvendig for at slippe helt af med skimmel.
Og i en årrække syntes man det var smart at male med plastmaling udvendig, det var flot indtil skidtet skallede hvilket afslørede at der var for meget fugt indendøre

Med i nedrivningerne findes også typehuse fra 60-70`rne som ikke er blevet efterisoleret selv da boligejere fik et godt statstilskud efter oliekrisen, disse huse kan man lige så godt rive ned og fjerne hvilket koster 150.000, en lille udgift hvis folk har 1-2 millioner til at bygge nyt fra grunden.

Citat
EU skal vel ikke til at bestemme, hvordan og hvorledes mennesker bor.

For det første er der folkesundheden, sygdomme kan jo både komme fra skimmelsvamp og fra huse der ikke kan varmes fornuftigt op, for det andet skal man spare på varmetilskud til mindrebemidlede.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 07-06-24 15:09

Apropos gamle huse.

Jeg er jo vokset op i landarbejderhuse.
Ingen udfordring, min mor havde rengøringsvanvid og luftede rigeligt ud så vi frøs nu og da, men frostet luft ind i boligen virker jo også tørrende ....... medmindre der blæser sne ind
Resultatet blev et godt helbred for familien, bortset fra rutinemæssige forkølelser og influenza.

Der kunne også være propre husmødre i baggårdskvartererne, men det hjælper ikke meget hvis naboerne sjældent lufter ud, så trænger deres fugt gennem væggene

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-06-24 18:46

Synes lige det er min pligt, at hidføre følgende: I går blev Danmark medlem af FNs sikkerhedsråd.
Så nu skal vi nok fortælle Rusland, Kina og USA, hvor skabet skal stå.
Hør hvor det gungrer.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 07-06-24 19:17

Citat
For det første er der folkesundheden, sygdomme kan jo både komme fra skimmelsvamp og fra huse der ikke kan varmes fornuftigt op, for det andet skal man spare på varmetilskud til mindrebemidlede.
EU, eller for den sags skyld, den danske stat, bekymrer sig ikke særlig meget om folkesundhed undtaget det, der kan pålægges store afgifter.

Kød-lim, som bruges i fødevareindustrien er ekstrem helbredsskadende fordi - og til trods for, det er “helt naturligt” har det alligevel nogle bivirkninger som du måske ikke vidste.
Kød-lim eller Meat glue har den effekt på vores krop som gør at:

- vi bliver mere overfølsomme overfor gluten

- vi danner mere Leaky gut (utæt tarm)

- vi får flere fødevare allergier

- det hindrer vores proteiner i at blive nedbrudt

- det ændrer formen på vores proteiner, og dermed funktionen

- immun systemet bliver mere følsomt

- vi skaber mere inflammation

- neuronerne i hjernen beskadiges og risikoen for Alzheimers stiger

Kød-lim bruges i fødevarer som:

- yoghurt

- ost

- pølser

- kødpålæg

- fiskefingre/fileter

- chicken nuggets

- kyletter

Som jeg altid har har sagt - og bliver ved med at sige: EU og min bare røv er 2 ting med samme formål, nemlig - at lave lort.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 07-06-24 21:30

Mosebaek.

FN har overlevet sig selv.
Hvad i alverden hjælper det at Sikkerhedsrådet aftaler en resolution som påbyder Rusland at stoppe krigen når landet selv er medlem og kan nedlægge veto.

FN har bedt medlemslande om at sende folk til Haiti hvor kriminelle på det nærmeste har taget magten.
Er jeg den eneste som direkte skriver at der sandsynligvis ikke kan tildeles et FN-mandat som har til formål at bekæmpe civile kriminelle lige fra Godfather til de små fisk, udover det har FN regler som yder rigelig retslig beskyttelse for storforbrydere, hvad der f.eks. betyder at Danmark ikke kan slippe af med Gimi Levakovic.
Nok derfor at kun et afrikansk land har tilbudt hjælp.

Tommy.

Kødklistret Thrombin ændrede blot betegnelse til at være et enzym, så kunne det fortsat bruges.

Men jeg kan slet ikke se formålet, ulødige afskæringer kan jo hakkes eller skæres i småstykker til brug i wok eller gryderetter.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 08-06-24 07:58

Af de listede produkter spiser jeg ikke fiskefingre/fileter, chicken nuggets eller kyletter.
Men Lidl har friske panerede fladfiskfiletter med en tynd panering, og dem kan man ikke købe 10 stks i en frysepose for 29,95

"Cheasy" produkterne er lavet af valle med tilsætninger og emulgatorer, også det billige toast- og pizzaost, men tosserne får da noget i maven.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-06-24 12:31

Citat
FN har overlevet sig selv.
Hvad i alverden hjælper det at Sikkerhedsrådet aftaler en resolution som påbyder Rusland at stoppe krigen når landet selv er medlem og kan nedlægge veto.

Det var også ment som en joke. FN er ikke mere værd, en en kop lunken pis. Som du skriver, en kritiseret land kan bare nedlægge veto, så er det hele resat/reset. Lidt i stil med "Aldrig mere krig".

Jeg skal love for, denne slogan virkede. Vi ved jo alle, at russerne og de allierede, var klar til at ryge i totterne af hinanden, allerede inden ww2 var ordentlig afsluttet. I Asien ville General MacArthur, at USA skulle sønderbombe Kina, nu de var igang.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-06-24 17:23

Citat
I går blev Danmark medlem af FNs sikkerhedsråd.
Ja - og så med Lars Løkke's røv i sædet.
Jeg stopper her inden jeg får kørt mig selv varm. Såååååå, blot en enkelt bemærkning...GRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-06-24 09:37

Citat
GRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

M.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 09-06-24 11:39

Vi vil have Uffe Ellemann tilbage.
Sønnen kunne ikke have klaret det ........... ikke nogen kritik, der skal virkelig meget til for at fylde Uffes sko.
Vidste i at Uffes far, Jens Peter Jensen var radikal i starten, lige som de andre radikale bønder og husmænd

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-06-24 12:27

Citat
Vi vil have Uffe Ellemann tilbage.
Sønnen kunne ikke have klaret det ........... ikke nogen kritik, der skal virkelig meget til for at fylde Uffes sko.
Vidste i at Uffes far, Jens Peter Jensen var radikal i starten, lige som de andre radikale bønder og husmænd
Uffe tilbage!!!!!!!!!! Nej ellers tak.

Jeps, jeg vidste godt Jens Peter Jensen var radikal i starten. Jens Peter Døgnbrænder, som han blev kaldt, sagde under et enterview vedr sønnen Uffe, at der var for meget Ellemann og for lidt Jensen i Uffe.

Jacob Ellemann startede også sin politiker karriere hos de Radikale. Vidste du det...?

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 11-06-24 07:33

Hurra
https://www.svt.se/kultur/danmark-stoppar-biblioteksersattning-till-ai-oversatta-bocker

Vi skulle nødig komme derhen hvor enhver idiot kan oversætte en bog ved hjælp af AI og få penge af staten for udlån.
I øvrigt ikke nogen afgift forfattere selv bliver fede af medmindre de jævnligt skriver nye bestsellere som senere bliver filmatiseret.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 11-06-24 07:39

Citat
Jacob Ellemann startede også sin politiker karriere hos de Radikale. Vidste du det...?

Så er det at jeg sætter pris på partihop

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-06-24 19:19

Konen og nyder faktisk ferien i DK. Vi bruger masse af tid på, at besøge gamle bekendtskaber og venner.
Gik EU-valget, som I ønskede det...?
Mit eget synspunkt er, at jeg kunne godt have brugt noget mere højredrejning ligesom i Tyskland, Holland, Italien, Frankrig.
Makronen udskrev jo valg. Håber, han taber med et brag.

Så er der par ting ting jeg heller ikke fatter - og der er, Hvordan filan, kunne SF få et så godt valg...???????????
Og endelig, Hvordan filan blev Bosse, eller Tosse få et mandat ????
Det ser ud til at mange danskere er enige i, at vi mindst skal ha' 7000 flygtninge årligt, samt at sige nej tak til vores retsforbehold, samt vi skal ha' indført fupvalutaen Euro.

Ja, man forbavses.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 11-06-24 22:17

Citat
Så er der par ting ting jeg heller ikke fatter - og der er, Hvordan filan, kunne SF få et så godt valg...???????????

Det afspejler blot hvad der sker hvis det var et indenlandsk folketingsvalg.
S er upopulær, og røde vælgere vil jo heller ikke stemme på EL eller Alternativet.

SF har en grøn politik som vælgerne kan lide, ikke at jeg tror at de kan gøre sig meget gældende i Bruxelles, desuden er det jo sådan at højrefløjene i Europa som har fået fremgang ved EU-valget også går ind for at vi skal redde klimaet, men det skal ske langsommere.

Og byggeri kan blive for miljøvenlig.
Der er opstået en skandale i Norge, en stor nybygget børnehave til 50 millioner hvor det meste er træ skal bygges om for 100 millioner.
I planlæggernes iver for at bygge klimaneutralt har man funderet grunden med træpæle, intet galt i det da det er en tusinder år gammel metode.
Men ........... grunden er blevet gravet ud og fyldt op med træflis og sand hvorefter træpælene er anbragt, en mega fejl idet træpæle kun kan holde i hundreder år hvis de står i vand eller mose med en lav PH værdi.
Idet grunden er drænet bliver træfliset og pælene udsat for omstændigheder som gør at det hurtigt er begyndt at rådne

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 12-06-24 19:26

Citat
højrefløjene i Europa som har fået fremgang ved EU-valget også går ind for at vi skal redde klimaet, men det skal ske langsommere.
Ja altså, det skal ske uden solcelle ørkener på landbrugsjord og vindturbiner - Kort sagt udslippet skal reduceres via A-kraftværker og ny-opfindelser.
Dér ligger forskellen.

Og- hvis SF får magt som de har agt, skal der lukkes op for en flygtningestrøm der ikke er set før. Det vil betyde at det, at være dansk bliver til noget der var engang.

Tag tiden fra 1980 og til 2024 så kan du se hvor meget negativitet indvandringen har påført samfundet.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 13-06-24 12:27

Jeg er ikke gennemsyret racist.

Men kunne de ikke bare tilpasse sig ?
Hvad værre er at mange danskere ifører sig skyklapper, især de der bor i tryghed langt væk fra ghettoerne, og beskylder os andre for at være racister ved den mindste kritik.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-06-24 17:11

Fordi man ikke bryder sig om religionen islam er man ikke racist af den grund.
Man er heller ikke racist, fordi man ikke bryder sig om Jehovas Vidner.

Religion og racisme har intet med hinanden at gøre.