/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Krig i Norge ?
Fra : Leif7
Vist : 324 gange
500 point
Dato : 30-05-24 11:02

I Norge er DSB kommet på banen og anbefaler nu at folk prebber fornødenheder til 7 dage mod førhen 3 dage.
I listen over ting nævner de jod ........ men ingen spiritus

Men jeg tror nu at nordmænd er bedre rustet end danskere, langs de mange fjorde bor der mange som er lettere isoleret og ved nøjagtigt hvad der er brug for i og med de ikke tager på indkøb flere gange om ugen.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 30-05-24 14:53

OG?
Hvad er spørgsmålet!?

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 30-05-24 15:27

Smalltalk.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 30-05-24 15:48

Oplysningen er såmænd rigtig.

Men der er en slags fælde i teksten som jeg før har fået andre til at hoppe i

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 30-05-24 17:41

Jamen det er jo vanvittig morsomt hvis man ikke har andet fornuftigt at give sig til...

Nu kan man måske se frem til en hel række mails vedr. dette - ligesom det tidligere tåbelige emne om Linde på Langeland...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-05-24 19:02

Åh ja åh ja, straks er den selvudnævnte politibetjent "marken 84" på banen.

Da han havde sat næsen op efter noget ballade - det lykkedes ikke rigtig for ham, da "Leif7" gjorde betjenten opmærksom på, at det var i kategorien "Small Talk" blev betjenten rigtig ond i sulet og straks begyndte betjenten at rode "Linde på langeland" ind i sagen, og ikke nok med det, ser det ud til at betjenten er lidt forvirret på sine gamle dage, idet fjolse-betjenten kalder indlæg for mails.

Betjent "marken84" kommer din højre hånd - ham for-lækker til et eller andet, tonsene på banen denne gang.???

Kort sagt: "marken84" Hvis du ikke har noget fornuftigt at skrive, så luk røven.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-05-24 19:50

"Nu kan man måske se frem til en hel række mails vedr. dette - ligesom det tidligere tåbelige emne om Linde på Langeland... "

Du kan jo bare holde snotten væk, men det har du åbenbart svært ved, du skal lige ind og blande dig med en eller anden hjernedød kommentar, selv om du ikke har noget at sige.

Fint skriv Kaptajn-Tommy

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-05-24 22:26

Jeg nærmere vi skal have ondt af marken84.

En ældre undermåler der har spildt sit liv. Derfor går han rundt og er kronisk deprimeret.

Han er sikkert hanjomfru, fordi kvinder negligere ham. Har aldrig fået DEN fedtet til.

Tal med en psykolog. Din tilstand kan fremme demens. Som nok er godt på vej.

M.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 31-05-24 00:17

Så kom der vældig gang i den sædvanlige samling af tåber med de selvbestaltede meninger
om alt og alle og hvordan undertegnede og andre normalt begavede mennesker klarer sig i det daglige.
Hyg jer nu godt sammen fremover.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 31-05-24 11:43

Nogen der har fundet "aben" i teksten ?
Nordmænd ved hvad det drejer sig om, men ikke danskere medmindre de ved det i forvejen eller googler.

Løsningen kommer i aften.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 31-05-24 14:56

Citat
Så kom der vældig gang i den sædvanlige samling af tåber med de selvbestaltede meninger
om alt og alle og hvordan undertegnede og andre normalt begavede mennesker klarer sig i det daglige.
Hyg jer nu godt sammen fremover.

Nå, så kom gyllemarken84 igen på banen. Sædvanligvis med et intet sigende indlæg - eller i hans verden, mails For at understrege meningen (Hvor mon ?) skriver han det med fed skrift.

Gyllemarken84, det var så det 3. intet sigende "mail" du flikkede sammen, uden at forholde sig til den pointe, leif7 prøver at få frem.
Du kalder dig sig selv normalbegavet, javel ja. Gør dig selv den tjeneste at vise os at du er det................Ups, det er lidt af en opgave du kommer på dér.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-05-24 15:34

Må man godt skrive med fed skrift, midt i en smalsnak.

Leif - der mangler et ( , ) i din smalsnak, selvom at jeg godt ved, at vi er i denne specielle kattegori, som er oprettet på opfordring af en af de gamle kankduer.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 31-05-24 18:24

Citat
Må man godt skrive med fed skrift, midt i en smalsnak.

Har jeg selv gjort, men aldrig herinde, jeg "feder" kun enkelte ord.
Det var mere udpræget på Ekstrabladets "Nationen" hvor bølgerne kunne gå højt i visse politiske diskussioner.
Som bekendt nedlagt.

En kommafejl ......... jeg plejer at se tekster igennem inden afsendelse.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 31-05-24 20:01

At preppe, har altid været moderne - både og især USA, Norge, Sverige og nu i Danmark . Hvorfor ? Ved jeg ikke.

Nu skriver du "krig" Leif7. Der er ingen på denne guds grønne jord der skal bilde mig ind, at Rusland/Putin, så meget som overvejer at angribe et NATO-land.............Med mindre USA trækker sig ud af alliancen - og det gør USA ikke.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 31-05-24 20:11

Eyvind, nu havde du en bemærkning til leif7, jeg har en til dig.

Du skriver: Kattegori

Så er mit spørgsmål til dig, hvor køber man man gori til katte henne..?.................

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 31-05-24 21:56

Okay, here we go.

Når jeg har skrevet noget tilsvarende og vil tage pis på borgermusikken er der nogle opmærksomme som stiller spørgsmålet:

- Hvad i alverden har DSB med det at gøre i Norge ?

- Jo, det er Direktoratet for Samfundssikkerhed og Beredskab, forkortet DSB, som er den norske pendant til Beredskabsstyrelsen herhjemme.
Ikke Danske Statsbaner.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-06-24 11:32

TOMMY- jeg har et par stykker til salg.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-06-24 15:04

marken84.

Citat
undertegnede og andre normalt begavede mennesker

.....og du føler at høre til kategorien "normalt begavede"....her er der sgu noget galt.

Få nu kontaktet den psykolog. Det kan være noget seksuelt, eller skjult moderbinding du går med.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-06-24 20:27

Citat
Okay, here we go.

Når jeg har skrevet noget tilsvarende og vil tage pis på borgermusikken er der nogle opmærksomme som stiller spørgsmålet:

- Hvad i alverden har DSB med det at gøre i Norge ?

- Jo, det er Direktoratet for Samfundssikkerhed og Beredskab, forkortet DSB, som er den norske pendant til Beredskabsstyrelsen herhjemme.
Ikke Danske Statsbaner.

Hej leif7. Jeg tror, jeg har tabt pointen i hele dit skriv.

Handler det ikke om at preppe ved en evt krisesituation...?

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 01-06-24 22:06

Pointen er at jeg skriver DSB, hvor nogle så misforstår det og tror at jeg mener Danske Statsbaner.
Er det en aprilsnar ?

Det er jo så med vilje at jeg ikke har linket til de norske nyheder.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-06-24 09:27

Den er da meget sjov Leif.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 02-06-24 10:33

Tak, Eyvind

Vil man bruge den skal man flette den ind i anden relevant tekst.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-06-24 15:45

I anledningen af fars dag - og EU-valget, er jeg landet i Danmark og påtænker at vi returnere igen omkring 1 juli.

Nu ved I det, hvis I skulle få lyst til at invitere på en fugtig frokost.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 03-06-24 06:40

Sødsuppe som forret, efterfulgt af hønsesuppe.
Er det fugtigt nok ?

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 03-06-24 10:56

Hjem til Danmark for at smage mælk og mælkeprodukter .........

Samtlige drøvtyggende husdyr i Schweiz har jo klokkeværk.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-06-24 12:31

Citat
Samtlige drøvtyggende husdyr i Schweiz har jo klokkeværk.

Det havde de også i Norge.............. i 1964.
På vej fra Oslo til Fagernes, måtte vi flere gange stoppe, fordi de blokerede vejen.

Norge er et dejlig land....bare fandens med alle de nordmænd, der bor der.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-06-24 15:57

apopro Norge!
Jeg var engang oppe i Norge d. 17 maj med et ungdoms fodbold i forbindelse med noget kommune venskabsby.
Vores værtsklub skulle gå rundt med flag og slagord og vi blev inviteret. med. .............meget festligt.
I min naivitet spurgte jeg om hvad der blev fejret.
Det var såmænd en frihedsdag - altså fri for at høre under Danmark
Nå men vi festede bare videre.
Hilsen Eyvind som er 1/4 Norsk.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-06-24 16:51

Citat
mælk og mælkeprodukter .........
MÆLK !!!!!????? Hvad er det nu for noget..??? Jeg drikker ikke mælk.
A' vil heller, - A' vil heller, - A' vil heller ha' en star.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 03-06-24 21:33

Fri for Danmark ???

Danmark afstod Norge 14. januar 1814 ved Kiel-freden, en straf for vores støtte til Napoleon, d. 17 maj samme år er vel den rigtige idet Norge fik en grundlov.
Men jeg har læst et sted at det danske kongehus længe efter ejede et bette område med et hus i Sydnorge.

Men Danmark slap ikke for nordmænd
Norge fik ejerfornemmelser over et lille område i Grønland, først da vi gik til domstolen i Haag i 1933 fik vi det totale "koloniherredømme" over Grønland.