/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Honda GCV 135 plænemotor
Fra : alka
Vist : 148 gange
500 point
Dato : 03-05-24 09:23

Maskinen er ca 4 år gl. Fra ny har den aldrig været startvillig. Der skulle rykkes 6-7 gange. Da jeg skulle have gang i den i år, ville den ikke starte.

Den har fået frisk benzin på, karburator er total renset, har fået nye pakninger. Den ville ikke starte. Jeg sprøjtede starhjælp ind i karburatoren, og den startede, men svinger op/ned i omdr. Kun ved at holde gas oppe vil den køre, ellers går den i stå! Dvs. den får benzin.

Vores gl. Honda fra 1992. startede i andet forsøg, efter at have stået stille i 8 år med gl. benzin!

Er der nogen der har en løsning? Dem som bare vil gætte på løsninger kan jeg ikke bruge, men den som kommer med seriøse - og brugbare forslag giver jeg gerne 500 point til.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 03-05-24 09:55

Varierende omdrejningstal kan skyldes at luftfilteret trænger til rensning (been there - done that ??)

Kommentar
Fra : alka

Dato : 03-05-24 10:10

Har også fået nyt luftfilter, men når jeg sprøjter starthjælp ind i karburatoren, er der jo ikke luftfilter monteret.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-05-24 17:23

Gammel benzin kan stå og danne "klumper" som forstopper fine dyser i karburatoren.
Hvis karburatoren er med en svømmer kan den være defekt,utæt ,skæv eller med dårlig nåleventil.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 04-05-24 18:42

I forb. med rensning af karburatoren, er alt jo kontrolleret. Brugt karburatorrens, stifter gennem ALLE dyser og med trykluft. Flyder og nåleventil lukker tæt og holder trykket.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-05-24 19:25

Du har måske blæst en eller anden lille dimmer ud. Fakta er at karbureater uíkke fungerer korrekt,
Har du kontrolleret om svømmeren er benzintæt.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 11-05-24 11:03

Hej transor.

Desværre, jeg har trykprøvet svømmerventilen, og den holder trykket, og når den vendes om, går trykket af, så den er tiptop.