|
|
Ja, det kan ske for næsten alle batterier, især i frost og kulde, hvor batteri effekten reduceres drastisk. Har selv flere gange oplevet at mit batteri er 'stået af' i streng kulde.
Kulden har givet 'dødsstødet'
Under alle omstændigheder så skal du nok skifte dit batteri, da det er træls at stå på Jens Tyndskids mark med et dødt batteri!
| |
| Accepteret svar Fra : transor | Modtaget 100 point Dato : 10-02-18 16:11 |
|
Nej noget er galt. de kuldegrader vi kan opleve på vore breddegrader kan ikke ødelægge et batteri.
Der er to muligheder for fejl.
Der er dårlig ledningsforbindelse til batteriet, eller du har en forbruger som tar stræømmen medens du holder stille.
Det kan for eksempel være en bagagerumslampe som ikke slukker.
endelig kan dit nye batteri være mishandlet inden montagen. Så kan det hurtigt gå dødt.
Mishandling er f.eks ikke at oplqade det før det tages i brug.
Alt for mange mekanikkere har ikke forstand på batteriets virkemåde og læser ikke monteringsanvisningen.
| |
|
Prøv at måle spændingen på batteriet.
| |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 11-02-18 17:04 |
|
Der er også den mulighed at generatoren har en fejl så den ikke laver spænding høj nok til at lade batteriet.
Bilen kører fint på 11 til 12 volt, men spændingen skal op over 13 V før der overhovedet sker opladning. Fuldt opladning kræver 14,3 V.
De såkalt 12V lamper og andre systemer i bilen er i virkeligheden designet til ca. 14V.
Prøv at sætte enhjemmelader til batteriet natten over . Hvis bilen så kan starte med det ved du at fejlen er i generatoren. Det kan være viklingen ,dioderne eller spændingsgeneratoren. Slidte kul er også en mulighed.
| |
| Godkendelse af svar Fra : vic200 |
Dato : 14-02-18 14:52 |
|
Tak for svaret transor. NU havde jeg ikke selv tid til at kigge nærmere på det. Jeg fik kun fjernet gummi måtterne og tæppet i bussen, men nåede ikke at få fjernet "lemmen" til batteriet som sidder under gulvet ved føresædet. Jeg fik den startet med min gode start booster og kørt til et autoværksted søndag aften. Da jeg kom mandag og spurgte hvad der var galt stod mekanikeren med et smørret grin. Kablet til stel som sikke var skruet på batteriet, men kun klemt fast var løs. Den sad stadig ned over polen på batteriet, men nul forbindelse.
Nu starter den som en mis og værkstedet fik en billigt grin.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|