/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Digitalkamera...et godt køb?
Fra : a_h_nielsen
Vist : 519 gange
50 point
Dato : 24-06-03 20:45

Jeg skal snart anskaffe mig et digitalkamera, men ved ikke helt hvad jeg skal vaelge...Jeg har taenkt mig at bruge omkring 2000kr og vil gerne have et med mulighed for filmoptagelse med lyd...Hvilket kamera er det bedste paa markedet i denne mindre prisklasse??
Paa forhaand tak
AHN

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 24-06-03 21:34

Hej a_h_nielsen
Du vil sikkert få mange forskellige svar på sådan et spørgsmål, mange mener jo at et kamera under 2000 kr intet er værd.
Jeg har selv købt et Cannon Pover shot A200, og det er et fantastisk kamera til prisen, det kostede omkring 2200 kr, og jeg har aldrig fortrudt det. Nu er jeg ikke særlig proff vedrørende de dele, jeg vil bare gerne kunne tage nogle gode skarpe billeder. Og da vi gennem min arbejdsplads et par gange havde lånt deres kamera som var et Cannon, dog i en helt anden prisklasse, så var det eneste krav vi selv havde, at det skulle være Cannon, men der er vi jo også alle forskellige.
Jeg kan ikke give dig nogle særlige informationer om det for jeg har ikke så meget forstand på det, men hvis du har en emailadresse, vil jeg gerne sende dig en prøve på hvad mit kamera kan for det kan jeg anbefale.

Hilsen Stormfeldt

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 24-06-03 21:38

Ups... jeg glemte noget....

Jeg har et familiemedlem, der i Netto købte et kamera til 1400 kr, der var dog ingen kort med, så det skulle købes ved siden af. Så prisen blev ca. det samme som mit. Det er et ukendt navn, og jeg husker ikke hvilket, men det tager hammergode billeder, dette bare for at fortælle at mærket muligvis ikke har så meget at sige. Så skal vi nok til at diskutere teknik og holdbarhed mm... men med dagens danmarks muligheder for fortrydelsesret, så er det vel ikke så farligt at prøve.

Stormfeldt

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-06-03 22:07

Til a_h_nielsen!

Jeg har selv købt et kamera i Netto, jeg tror at det er det, som stormfeldt tænker på. Mærket er Kinox, og kortet købte jeg via nettet. Det kostede 154,- kr. incl moms og forsendelse.

mvh ans

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 24-06-03 22:13

Fuldstændig rigtigt ans, det var navnet. Så kan du måske også bekræfte at det tager gode billeder ? det har jeg i øvrigt også et eksempel på.

Stormfeldt

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-06-03 22:14

Det er et godt kamera, og så til den pris.

mvh ans

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 24-06-03 22:37

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1324627913
Jeg vil foreslå dette HP 735 det er med en god Pentax linse 3X optical zoom + yderlig digital zoom, 3M pixel hvilket er absolut OK til gode papir billeder helt op til ca. str. A5
Jeg foreslår du køber det uden docking (Ca. 2000,00) og så bruger de ca. 500,00 til et større flash card, det er der fornuft i.

Modsat de andre er jeg SÆRDELES skeptisk ved de der Aldi/Netto tilbud, OK jeg fik alle pengene igen, men det er også det bedste man kan sige om de kameraer!
Jeg mener mange forkøber sig i Pixel og ikke er klar over der er utroligt meget andet der betyder noget.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-06-03 00:13

Til a_h_nielsen.

Det er muligt at "lillemig" har været uheldig med noget, der er købt i Aldi/Netto. Jeg kan kun sige at det kamera, jeg har købt, fungerer perfekt. Det er på 3 M pixel PANASONIC CCD. Jeg vil mene at Panasonic er et anerkendt mærke. Desuden er det sådan at de fleste ting indenfor elektronik m. m. bliver lavet det samme sted. Der er kun navnet til forskel.

Det er svært at råde andre til hvad det bedste er. Hver især sætter vi pris på forskellige ting.

Håber på at du finder en løsning.

Sommerhilsen ans

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 25-06-03 00:18

Jeg vil lige indskyde en bemærkning, jeg er som sagt ikke proff, så jeg gik overhovedet ikke efter pixel da jeg købte kamera, jeg gik efter skrape billeder, og billig pris. Ok Cannon er selvfølgelig også mærkevare, men det fra Netto tager faktisk lige så skarpe billeder.

Stormfeldt

Accepteret svar
Fra : lillemig

Modtaget 50 point
Dato : 25-06-03 00:52

Jeg er ret sikker på linsen ikke er nær så lysfølsom og der er sikkert heller ikke nogle manuelle indstillinger, formentlig heller ikke mere end een ISO værdi (ca. 75-100) osv.
Har du prøver indendørs med det og kontrolleret farverne på vægge m.v.?

Jeg har også Canon (S30) nu... naturligvis vil jeg ikke afvise "uheld", men - der var flere jeg kendte der også købte "mit" tilbud, de var også uheldige, i særdeleshed fordi de ikke afleverede det igen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-06-03 00:58

stormfeldt!

Jeg var ikke ude efter dig eller nogen anden. M.h.t. pixel var det først efter at jeg havde købt kameraet, jeg blev opmærksom på det. Kun fordi andre spurgte om hvor mange pixel det havde. Ja så satte jeg mig ind i det. Jeg er heller ikke proff. Kameraet tager gode billeder, jeg blev bare lidt irriteret over at en vare købt i Aldi/Netto ikke skulle kunne være lige så godt, som var det købt i en fotoforretning.

Sommerhilsen ans

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 25-06-03 01:38

Helt enig ans og jeg gik ikke ud fra du var ude efter mig, jeg er bare så dybt imponeret over at kameraer i den prisklasse kan tage så hammergode billeder. Og hvis man ikke har forstand på alle de dersens indstillinger, så kan det vel være ligegyldigt om muligheden er til stede, jeg ville ikke bruge dem aligevel, jeg bruger dem heller ikke på det jeg har nu.
Men i øvrigt så er jeg selv til Cannon, fodi jeg har set fantastiske resultater med det. Men i den slags sager er der lige så mange meninger som der er mennesker til omtrent og så må vi acceptere hinandens forskelligheder, og gøre hvad vi synes er bedst.

Stormfeldt

Kommentar
Fra : Mikkel89

Dato : 25-06-03 09:56

Jeg har også købt et kinox kamera i Netto, det virkede en dag, og har været til reperation siden

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-06-03 10:14

Til a_h_nielsen!

Mit råd er at du går til et par forretninger og ser på de digitalkameraer, der er i den prisklasse, som du vil ofre. Det er en god investering at købe opladelige batterier samt en oplader. Alm. batterier bliver MEGET hurtigt brugt. At give dig et rigtigt godt råd er svært. Vi har hver især en mening, som stormfeldt siger.

Håber på at du finder dig et "godt" kamera, som passer til dig.

Sommerhilsen ans

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 25-06-03 13:39

Når du evt. har fundet et på edbprier (eller andre steder) som interesserer dig, så se evt. her: http://www.steves-digicams.com/digusers.html
Steves gennemgår rintig mange kameraer med grundig omtale og billeder, dog ingen Aldi/Netto "mærker"

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-06-03 23:27

a_h_nielsen

Jeg ser at du stiller et nyt spørgsmål andet sted vedr. det samme. "lillemig" foreslog det du nu spørger om. Jeg tror at "lillemig" kunne have givet dig svaret. Du kan jo også gøre, som jeg foreslog gå ind i en forretning og se på de kameraer du vil, der kan du samtidig få svar på det du vil vide.

mvh ans

Godkendelse af svar
Fra : a_h_nielsen