|
| 7,5 hk tun Fra : Orsted_banden | Vist : 730 gange 50 point Dato : 13-06-03 22:41 |
|
Nogen der kender noget til at et 7,5 hk tun til en maxi er skide dødt i optræk? jeg har en 16-36 gearing på, og når jeg starter dør den næsten indtil den kommer op i omdrejninger, hvad r der galdt???
| |
| Kommentar Fra : Emil. |
Dato : 13-06-03 23:03 |
|
hej ved ikke om jeg selv kan hjælpe dig men jeg kender et sted
du nok kan få lavet din maxi hos Bikeworld i Humlebæk det er nemlig ikke ret dyrt!!!
prøv at gå ind på deres hjemmeside www.bikeworld.dk
håber du kan bruge det???
Mvh. Emil.
| |
| Kommentar Fra : Jon |
Dato : 14-06-03 01:21 |
|
Hvordan lyder motoren ? "Prutter" den ? Er din udstødning tilsodet ? Har du prøvet at dyse din kaburator op/ned ?
Ellers kan det være tændingen der skal justeres, eller du skal ændre gearing (tror jeg umidelbart ikke, jeg har kørt med det samme tun og gearing på min maxi, og den havde et ondt optræk)...
| |
| Kommentar Fra : bobb3 |
Dato : 14-06-03 09:22 |
|
hvis du har boret din cylender hva jeg vil gå ud fra du har..... skal du sætte en justerbar strålespids på ! så kan du justere benzintilførslen..... det tog mig et par dage a få justeret min maxi så den kører optimalt.....
| |
|
HVad udstødningen havde du på, Jon? og hvad dyse kørte du med, da den havde et ondt optræk.....
| |
| Kommentar Fra : Jon |
Dato : 14-06-03 10:30 |
|
Jeg kørte med den der 5,5HK udstødning, den lange runde. Den kørte perfekt med den dyse der sad i 20mm kaburatoren fra starten, så jeg havde slet ikke brug for at omdyse, så jeg ved sgu ikke helt hva' nummer det er !
Men jeg brugte også 2-3 timer i træk på at fin justere min kaburator, og det er virkeligt noget der kan gi en helt masse !
Men har du lige købt og monteret det ?
| |
|
Nej jeg har haft det længe, men det vil bare ikke trække rigtigt, nu har jeg leget lidt med tændningen, og flyttet nålen helt ned, det hjalp lidt men det er stadig ikke specielt hidsig. jeg køre med en lowboy twin udstødning kan det væære den der sænker det hele???+
| |
| Kommentar Fra : Jon |
Dato : 14-06-03 14:58 |
|
Hmm, den burde ikke sænke noget når du kører med 45mm cylinder. Men har du prøvet at indstille/dyse din kaburator ?
eller kan det vist være din kobling der er ved at være slidt...
ellers er der jo kun tilbage at skifte fortandhjulet til et fx. 13-14 tands, så burde den ihvertfald have et godt optræk... hvor hurtigt kører din cirka ?
| |
|
Hvad mener du med at indstille den, jeg kan jo skifte dyse og sådan noget, men ikke indstille en 20 mm kaburator??? Ja, jeg tror også koblingen er meget slidt, betyder det så at den ikke kan ta omdrejninger i starten. den køre lidt over 100 km/t
| |
| Kommentar Fra : Jon |
Dato : 14-06-03 15:28 |
|
lidt over 100kmt er da også helt fint på en puch maxi ! min kørte også lige omkring de 105 kmt målt efter en bil...
Ja koblingen har kun effekt på optræk/acceleration når du er kommet op i fart har koblingen gjort sit job og har ingen indflydelse på topfarten...
men ellers, så prøv dog at smide et lidt mindre fortandhjul på, du mister lidt af din topfart men du får et fedt optræk... Før jeg satte 45mm cylle på kørte jeg med 15mm kabu og 42mm cylle og et 16 tands fortandhjul på, den havde intet optræk, jeg mener seriøst at jeg skulle løbe med den hele vejen op til 15-20 kmt men da den nåede op på ca. 30 kmt gik fanden i den og den trak sindsygt op til 60kmt ! Så smed jeg et 14tand på og så havde den det fedeste optræk ever, jeg kunne enddag køre på baghjul ved at læne mig tilbage og hive lidt i styret !
| |
|
de 3 skruer der sider på koblingen er skruet meget langt ud, tror du det hjælper og skrue dem længere ind??
| |
|
prøv at omdysse din kabu.
mere kan du ikke gøre
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|