Man kan med nogen ret sige, at den nødvendige belastningsmodstand a.h.t. blink relæets korrekte funktion, ødelægger én af idéerne med LED lygter, nemlig det lave strømforbrug.
Men der er stadig sund fornuft i at bruge LED lamper, fordi de har - set i forhold til bilen og traileren - "uendelig" lang levetid, og dermed øget sikkerhed for funktion.
Med belastningsmodstanden bevarer man samtidigt fejlårvågningen i kredsløbet, fordi belastningsmodstanden trækker strøm nok til at spændingen falder, hvis/når der opstår problemer i ledningsnettet pga. dårlig forbindelse eller korrosion.
Bemærk, at det SKAL være en stor kluntet effektmodstand, da parallel modstanden i dette tilfælde optager samme effekt som den gammeldags glødepære.
Hvilket tydeligt fremgår af den allerede postede beregning.
I øvrigt bliver det nemmere i fremtidens biler, hvor både blinkrelæer og ledningsnet indrettes til det lavere strømforbrug fra LED lamper.
Så undgår man de "blandede" løsninger.