/
Forside
/
Teknologi
/
Administrative
/
MS-Office
/
Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn
*
Kodeord
*
Husk mig
Brugerservice
Kom godt i gang
Bliv medlem
Seneste indlæg
Find en bruger
Stil et spørgsmål
Skriv et tip
Fortæl en ven
Pointsystemet
Kontakt Kandu.dk
Emnevisning
Kategorier
Alfabetisk
Karriere
Interesser
Teknologi
Reklame
Top 10 brugere
MS-Office
#
Navn
Point
1
sion
18709
2
refi
14474
3
Klaudi
9389
4
Rosco40
5695
5
berpox
5456
6
dk
5398
7
webnoob
4919
8
Benjamin...
4870
9
o.v.n.
4637
10
EXTERMINA..
4373
Hvordan opstiller man "indhold"?
15-05-13 10:50
: Brassovitski
15-05-13 10:53
: marken84
15-05-13 14:48
: Eyvind
15-05-13 15:34
: webnoob
15-05-13 17:51
: Brassovitski
15-05-13 18:24
: cristian2
Hvordan opstiller man "indhold"?
Fra :
cristian2
Vist : 505 gange
50 point
Dato :
15-05-13 10:16
Jeg skal aflevere en opgave, og vil gerne lave en opstilling, hvor jeg skriver overskrifterne i venstre margen og sideantal udfor i højre margen (med en linje bestående af prikker imellem). Men jeg kan ikke få overskrifterne og sidetallene til at stå præcis over hinanden i begge margener på én gang - heller ikke selvom jeg efterfølgende high-lighter hele "indholdsfortegnelsen" og vælger "lige margener".
Hvad gør jeg? Er der ikke et specielt værktøj til det?
Jeg arbejder i Office 2000
Tak for hjælpen!
Kommentar
Fra :
Brassovitski
Dato :
15-05-13 10:50
Hvordan har du lavet indholdsfortegnelsen?
Det nemmeste er at indsætte en blank side 1.
I resten af dokumentet skal du bruge "Overskrift 1" til alle overskrifter på afsnittene, du ønsker med i indholdsfortegnelsen.
Når du er færdig, skal du stå i toppen af dokumentet, vælge indsæt --> indholdsfortegnelse, så går det faktisk næsten af sig selv. Hvis du ikke er tilfreds med den måde indholdsfortegnelsen ser ud, sjkal du som du selv skriver markere den, og så vælge indstillinger for indholdsfortegnelsen.
Jeg er ikke helt 100 % sikker på jeg husker rigtig, men mener det bør kunne gøres på denne måde. Jeg bruger selv Office 2007.
Her er et par link:
http://support.microsoft.com/kb/285059/da
http://www.hels-gym.dk/uploads/dokumenter/opgavevejledninger/Wordkursus%20EH_dec_2011.pdf
http://www.fapia.dk/wp-content/uploads/2010/02/indholdsfortegnelse-i-Word.pdf
Kommentar
Fra :
marken84
Dato :
15-05-13 10:53
hvis du nu bruger en tabel-opstilling, og skjuler linjerne, så skulle det jo være i orden...
Kommentar
Fra :
Eyvind
Dato :
15-05-13 14:48
Eller ændre tabulatorstoppet ude til højre til højrestil.
Accepteret svar
Fra :
webnoob
Modtaget 50 point
Dato :
15-05-13 15:34
Når du laver dine overskrifter så skal du bruge de forudlavet "Overskrift"-typer som ligger inden under Typografier. Når du så går ind i Referencer og vælger indholdsfortegnelse så danner word den for dig.
Ikke noget med tabulator, tabeller med skjulte linjer og andre "smarte" metoder.
Kommentar
Fra :
Brassovitski
Dato :
15-05-13 17:51
Enig webnoob, hvorfor gøre det besværligt når det kan gøres nemt.
Godkendelse af svar
Fra :
cristian2
Dato :
15-05-13 18:24
Tak for svaret webnoob.
Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Alle emner
Teknologi
Administrative
MS-Office
Indstillinger
Spørgsmål
Tips
Usenet
Reklame
Statistik
Spørgsmål :
177558
Tips :
31968
Nyheder :
719565
Indlæg :
6408926
Brugere :
218888
Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste
Copyright © 2000-2024 kandu.dk. Alle rettigheder forbeholdes.