/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Domainenavn .info
Fra : humle
Vist : 332 gange
100 point
Dato : 02-12-01 21:12

Er der nogen, der kender noget til den nye domaninenavnsendelse .info? Er det noget der seriøst bliver anvendt? Jeg arbejder i en større amtslig virksomhed, som har fået en henvendelse om køb af .infonavn, men vi er i tvivl om hvor relevant det er at sikre sig et infonavn når vi i forvejen har sikret os de mest oplagte dknavne?

Accepteret svar
Fra : Dr_Dydendak

Modtaget 100 point
Dato : 03-12-01 00:41

Den er god nok. Der er allerede mange der har registreret sig under .info.
Du kan læse lidt om det her: (meget lidt)
http://www.privatcomputer.dk/nyheder/soeg_nyhed.asp?soeg=.info&id_nyhed=20011119081029
http://www.itsvar.dk/nyhed_show.asp?id_nyhed=20010926091613
Eller surfe ind på www.info.info og læse mere.
Man skal nok mest tænke på om den kan betale sig at have et .info navn, hvis man allerede har en .dk navn.
Hvad kan brugerne bedst huske?
Kan der komme misbrug hvis andre køber det .info navn som man selv har som .dk ?

Hilsen Dr_Dydendak

Kommentar
Fra : bamf

Dato : 19-02-02 12:19

Hej.

Jeg sidder med .info til dagligt - arbejder ved et IT firma som registrere domæner.
Hvis jeres firmanavn bliver "hi-jacked" har I muligheden for at få en såkaldt "WIPO" afgørelse omkring navnet. Hvis I har et registreret "trademark" på navnet vil I med 99% sikkerhed få det fra den nuværende ejer.

Jeg vil klart anbefale dig til at registrere det - for at være sikker.

Mvh.
Bamf(.dk)