/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
hvilken type lift til hejs?
Fra : denevigeuheldige
Vist : 510 gange
50 point
Dato : 05-01-13 18:17

Jeg har en del driftbygninger m.v. hvor jeg en gang imellem har behov for at kunne komme op og ordne tag, trækonstruktioner, tagrender osv osv. Højden på bygningerne er 4-6 meter så vores stillads rækker ikke længere end til de ca. 3 meter. Det vil jo nok være for dyrt at investere i en eller anden form for hejselift (leje hos delphin kan måske komme på tale), men vil nu alligevel høre jer af om I måske har en eller anden rigtig god idè til hvordan jeg kan få løst problemet billigst og på en sikker måde?

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 05-01-13 20:38

køb en lift. alt andet fixfakseri bliver straffet hårdt af arbejdstilsynet, og udsætter dig selv og dine ansatte for unødvendig fare.
der findes bare ikke billige løsninger på dit problem.
hvis du havde prøvet at arbejde i et ansvarligt håndværkerfirma, ville du aldrig have bragt emnet på bane her.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 06-01-13 19:39

En lille trailerlift kan tit lejes for under 1000,- om dagen
Den er nem at flytte rundt med, og hvis du har plads til at flytte rund med et stillas så kan sådan en trailerlift sikkert også være der.

Det smarte med Trailerlifte er de de kan hentes med en alm. personbil med træk, vægt ca. 1000kg

Accepteret svar
Fra : JegErHer

Modtaget 50 point
Dato : 06-01-13 19:41
Godkendelse af svar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 06-01-13 23:33

Tak for svaret JegErHer. Jeg kommer nok ikke uden om en sådan løsning.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 08-01-13 19:38

Nope billigst og mest sikker, og du er velkommen :)