|
| Accepteret svar Fra : Nordsted1 | Modtaget 110 point Dato : 30-11-12 14:26 |
| | |
| Kommentar Fra : Klaudi |
Dato : 30-11-12 14:38 |
|
Citat Så fortæller hun mig at når det er købt til et firma kan de ikke tage det retur,kun hvis man har handlet privat. |
På de fleste sider med nethandel er der en special aftale for erhvervshandlende - b-2- b = Business to Business. Om du har fortrydelsesret/reklamationsret kommer an på hvilken aftale, du har indgået med det pågældende firma.
Man skelner mellem privatkøb og erhvervskøb
se f.eks her
Citat For erhvervskøb ydes der ingen retur- eller fortrydelsesret.
For forbrugerkøb er der 14 dages fortrydelsesret, fra det tidspunkt hvor varen er modt |
http://www.vcore.dk/shop/external/terms.htm
Læs mere her
Citat Fortrydelsesretten er kun obligatorisk ved 'fjernsalg' til private. At mange fysiske forretninger også tilbyder fortrydelsesret ved salg direkte i den fysiske butik er en anden sag. Det er bare en ekstra ikke-lovpligtig service de har valgt at give. Din PC-leverandør kunne også have valgt at give fortrydelsesret til salg til erhverv. Det har de altså ikke.
Kun ved 'fjernsalg' til private er det et krav. Her gælder fortrydelsesretten uanset at sælger evt. skulle påstå noget andet. |
http://www.startfirma.dk/spm/3087
Kilde
http://www.kandu.dk/spg128626.aspx#1466694
| |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 30-11-12 14:45 |
|
Når jeg handler -også til firmaet- agerer jeg altid privat og opgiver ikke et firmanavn som køber.
Det vedrører overhovedet ikke firmaregnskabet om der bare står mit navn eller firmanavnet på notaen.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|