/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hvad skal det til for?
Fra : PeterTheisen
Vist : 499 gange
10 point
Dato : 27-05-12 08:30

Når man er i aktivering, skal man hver tredje måned afkrydse nogle felter på et papir om, at man stadig er ledig og endnu ikke har fundet et job - et papir, der sendes til kommunen.

Derudover skal man hver uge sætte sin underskrift på et papir, hvoraf det fremgår, hvilke dage man har været på arbejde og været syg. Dette sendes også til kommunen.

Man skal desuden klikke ind på Jobnet mindst hver syvende dag for at bekræfte sin aktive jobsøgning.

Hvad skal det til for? Er det ikke bare nogle kontrolforanstaltninger, man opstiller, så de ledige kan mistænkeliggøres, og man kan ansætte en masse i kommunerne, hvor disse papirer ender?

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 20 point
Dato : 27-05-12 08:58

Citat
Hvad skal det til for? Er det ikke bare nogle kontrolforanstaltninger, man opstiller, så de ledige kan mistænkeliggøres, og man kan ansætte en masse i kommunerne, hvor disse papirer ender?

Måske...

Nogle gange er de ledige jo heller ikke så ledige som de tager sig ud på papiret... Det kan man jo se når skat går på opdagelse i døgnkiosker, markeder, eller standser hvide kassevogne.

Hvor der kontrolforanstaltninger er der ofte også en svindelkultur. Men om svindelkulturen rammes ved jeg ikke, men jeg går ikke ind for at borgere får via skat indbetalte penge, hvis de reelt set ikke står til rådighed for arbejde.

Hvilket grænser op til emnet "borger løn" til dem vi aldrig får i varigt arbejde. Men det er jo en helt anden debat.

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-05-12 09:28

Den aktive del på jobnet har jo blot afløst den kontrolfunktion som vi havde i gamle dage hvor man skulle have stemplet et kort enten i a-kassen eller på Arbejdsformidlingen.
Man skal alligevel ind flere gange om ugen for at tjekke ledige stillinger, altså dem der gider.

Det her med at melde når man er i arbejde er klokkeklart da der skal modregnes.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 27-05-12 09:59

Du har ret PeterTheisen, det er en extra kontrol som aldrig vil fange nogen og grunden er at det ikke er lavet til at fange nogen, men derimod til at politikerne så kan sige vi kontrolere tit og ofte.
Prøv at læse Benjamin.Hansen, han lider af det vi i gamle dage kaldte ondt i røven, hvad rager det ham hvad om man er tilrådighed for arbejdesmarket?
Hvorfor han blander sig i dette, er nemt at forklare, hans skattepenge skal sku ikke i de forkerte lommer, men en ting er helt sikkert hvia han kan få noget ud af det offentlige så skal han nok rage til sig, kan folk ikke snart lære at passe derens egene ting, jeg er sku ved at være enormt træt af disse selvglade tåber, der altid lige skal give deres besyv med også selvom at vi ikke gider at høre på deres brok over hvor dårligt det går i vores lille Danmark, de har altid været her desværre, men da tåberne startede Fremskridtspartiet, vidste vi da nogenlunde hvor de var, disse tåber mente ikke at det var nøvendigt at give cykler til flygtninge, og hvis de skulle have en cykel så skulle alle danskere også have en, forstå logikken dem der kan, jeg kan sku ikke, nu er de fleste gået over til dansk folke parti, jeg ved ikke hvad de har i hovedet, men hjerne er der sku ikke meget af.
Den danske befolkning har desværre skudt sig selv i foden, nu har vi lige haft en borgelig regering i 10 år og de har virklig lavet et kontrolsystem der er taget ud af pamperne fra DDR.
Jeg er ved at brække mig over alle de ting der er galt i Danmark, glemmer i ikke på valgdagen hvem der har lavet dette smukke land, selvom der er ved at komme store huller i det pga: folk som netop Benjamin.Hansen, med deres misundelse, hold da kæft hvor skulle de skamme sig disse hyklere.
Folk kan i grav alvorlig stå og sige nej scocialdemokratiet har ikke nogen arbejder blandt sig.
Nej selvfølelig har de ikke det tiden har sku da ikke stået stille, men jeg vil heller have en der har en uddandelse istedetfor at være arbejder.
De danske socialdemokrater har sku stået for tur alt for længe efter min mening, det var sku dem der lavede velfærdsstaten og hvad for en tak får de for det?
ingen, men de har sku brug for jer vælger til næste valg.
Det er så takken for at Danmark har en så smuk stemme ude i verdenen og at vi bliverefterlignet af andre lande.
Danskerne har sku ikke fortjent at have et dansk socialdemokrati vi burde sku skamme os.
Spørg ikke hvad dit land kan gøre for dig, men hvad du kan gøre for dit land, og grav så den misundelse langt ned den klæder sku ikke et stolt folkefærd som det danske.
alan57

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-05-12 10:53

Oven på denne svada alan57,synes jeg du lige skal læse dette:

http://ekstrabladet.dk/112/article1766383.ece

Det beviser desværre,atter engang,at kontrol er bedre end tillid.Selv forhenværende jordhule boere,finder lynhurtig vej til pengekassen.Andres penge,vel at mærke.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-05-12 11:31

Citat
Danskerne har sku ikke fortjent at have et dansk socialdemokrati

Helt enig......jeg forstår heller ikke,hvorfor vi skal straffes så hårdt.

M.

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 27-05-12 12:19

Tak for svaret Benjamin.Hansen.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 27-05-12 12:45

Hvor vil du hen med den om somaliere i Århus området? Mosebaek.
jeg bliver ikke forbauset når jeg læser sådanne ting, måske fordi jeg regnede med at det ville være sådan og hvis det er rasisme, vel i dont care.
Så er jeg måske rasist og hvad så?
Noget der endnu værre er sku da at formanden siger sku ´(jeg tror ikke, at de har vidst, hvad de har gjort, siger formanden for Somalisk Kvindeforening, Ambara Hashi Nur) jeg er sikker på at du har ret, probllemet er bare at det er noget man skal sætte sig gevaldig ind i ellers snyder man sig selv, og det er der mærkligt nok ingen der har det er sku pussit syntes du ikke Ambara Hashi Nur?
I disse sager er der kun en straf og det er udvisning af Danmark, Danmark er det lille land der tog imod jer, og da i kom ind i landet fik i at vide at det er strafbart at snyde i skat, rent faktisk er det værre at snyde i skat end det er at stjæle fra folk, derfor skal i retuneres til Somalia med det første fly der afgår fra kastrup, her kapper vi ikke hænderne af folk her sendes i bare tilbage til jeres land.
Når folk fra andre lande opføre sig på denne måde i Danmark så skal der sku ingen kære mor være, ud med dem, med det samme, og det kommer de også til at indse i socialdemokratiet tro mig folk har sku fået mere end nok nu og ændre i ikke politik med samme kan i godt regne med at det danske folk vil bevæbne sig, skriften står på væggen Helle Torning Smith og især til lederen af Det Radikale folkeparti plus lederne i SF især mr slipvally, eller som vi kærlig kalder ham mr Sov godt.
Og hvis i ikke griber ind overfor den mafia ligende måde disse udlændringe opføre sig på, så har i ikke magten efter næste valg tro mig, hvis i ikke bruger denne magt til at rense ud så er det sku slut kammerater, i får ikke en chance mere tro mig, og tag så lige at lukke munden på det tågehorn til der stadigvæk går rundt og mener at han stadigvæk er politikere, man skulle ellers tro at han havde fået nok med den berømte tale om at stuerene bliver i sku aldrig, så dum kan man sku da ikke være og sige sådan noget fra tallerstolen, der er vis en der ikke kan finde ud af hvad man kan sige i folketinget, han må sku da have en masse søskne for så dum kan han da ikke være alene.
alan57