/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
vw ryger sort m.m
Fra : 190e
Vist : 674 gange
50 point
Dato : 06-03-12 22:31

min datters vw golf ryger kulsort, tændrør bliver ewfter 30 sek. gang lige så sorte som kul, den kan knap gå i tomgang med speeder i bund,kan nogen hjælpe hende??

flange mellem manifold og indsprøjtnings blok er lidt revnet/kæret ind mod mod motor der bliver fugtig med bensin, kan dette værer årsagen,

kom med en løsning så hun kan blive glad.

 
 
Kommentar
Fra : alimak


Dato : 06-03-12 23:41

Motoren kan være udslidt eller luftfilteret er tæt. Det kan også være det er knækket en eller flere stempelfjædere.Du siger ikke hvor gammel bilen er eller hvor langt det er kørt.Eller hvilken model det er.
alimak

Kommentar
Fra : 190e


Dato : 07-03-12 06:47

golf 3- 1,8 -- 1993.

den skal da kunne kører,

Kommentar
Fra : pabloj


Dato : 07-03-12 10:19

Hvad har du rodet ved, sidst kunne den gå op til 4000 rpm før den satte ud.

Jes

Kommentar
Fra : 190e


Dato : 07-03-12 12:54

har ikke rodet med noget, det kom af sig selv igår aftes.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 50 point
Dato : 07-03-12 15:39

Prøv lige at kontrollere olieforbruget!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Den æder helt sikkert olien fra bundkarret, og forbrænder den i motoren.

Kommentar
Fra : Cortina01


Dato : 07-03-12 18:13

Du kan både se og lugte forskel på, om det er olie eller benzin den forbrænder. Olie giver en grålig og meget ildelugtende udstødning. Benzin bliver sort og det falder i tråd med, at den soder tændrørene og ikke kan gå tomgang.
Du skal allerførst have afgjort om det er en karburator, eller en singlepoint injection. HVIS den kører med injection kan fejlen ligge i spjældhuspotentiometret, luftmassemåleren eller for stort tryk i indsprøjtningen. Der skal du nok alliere dig med noget målegrej, eller et værksted der kan udmåle fejldiagnosen. I modsat fald kan du kun gætte dig frem og systematisk udskifte dele, indtil du - måske - måske ikke finder fejlen.
Karburator kræver også lidt viden om dyser etc. men her kan problemet måske tilskrives noget så simpelt som en hængende nåleventil. Prøv evt. at gi` den et par dask med skaftet af en mellemstor skruetrækker lige der hvor benzinrøret går ind i karburatoren. ( Nåleventilen sidder lige over svømmeren )
Held med det .....

Kommentar
Fra : dova


Dato : 10-03-12 01:18

Citat
flange mellem manifold og indsprøjtnings blok er lidt revnet/kæret ind mod mod motor der bliver fugtig med bensin, kan dette værer årsagen


Det tvivler jeg på alene kan være årsagen, men det kan altså få bilen til at gå op i røg.
Der bør ikke køres med utætheder så der kommer benzin ud nogen steder på en varm motor.

Nå, det lyder som om der bare overfodres totalt med benzin eller der ingen luft kommer til siden motoren bliver kvalt på den måde.

Prøv at afmontere luftfilteret og se om det hjælper.
Hvis det gør, så find ud af hvorfor det er så stoppet...om der er suget noget ind i der har stoppet filteret/luftindtaget.

Og hvis ikke, så følg Cortina01'ss anvisninger



Godkendelse af svar
Fra : 190e


Dato : 11-03-12 22:23

Tak for svaret severino.

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste