/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Driver til gammel pc
Fra : ehkejser
Vist : 655 gange
100 point
Dato : 03-03-12 17:45

Hej Alle.

Jeg er ved at genoprette en gammel pc, en Amitech bærbar, der er windows xp indstalleret, og nu mangler jeg nogle driver til Multimedialydkort, pci-controller og skærmkort, har prøvet at opdatere fra enhedshåndtering men den kan ikke finde driverne.

Hvordan skal jeg finde ud af hvilet bundkort jeg har på pc'er, de må jo være det der mangler driver.

Mvh

ehkejser

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 03-03-12 18:04

model nr. eller ligende vil hjælpe .
mvh . hardy

Kommentar
Fra : sferling

Dato : 03-03-12 18:12

Jeg har fået sådan en lidt ældre bærbar op at køre igen ved at søge rundt på producentens website efter support og drivers.

Du skal sikkert kigge efter noget serienummeragtigt på undersiden for at 'ramme rigtigt' med drivere, men heldigvis er de fleste nyere driverpakker lavet så de nægter at installere, hvis hardwaren ikke passer. Det fik jeg gavn af, fordi jeg åbenbart havde valgt forkert i nogle af tilfældene, men det endte med at den kørte som da den var ny.

Der er masser af gratis 'systeminformations-programmer' - f.eks. Everest, Piriform, som kan fortælle om præcis type af bundkort, grafikkort, udvidelsesåbninger, styresystem-serienummer osv.

Altså start med et informationsprogram, se på bunden af maskinen, hent relevante ting fra produenten og slut af på Microsoft Update.

Kommentar
Fra : ehkejser

Dato : 03-03-12 18:14

ja selv....

Amitech Frenote 5404
Seriel nr. 2051167123

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-03-12 18:22

Du kan hente SIW det er gratis, det kan vise hvad bios, lyd og grafik hedder
http://www.softpedia.com/get/System/System-Info/SIW.shtml

Kommentar
Fra : HansFlap

Dato : 03-03-12 18:43

hvad med at hente et program som feks, Driver Genius.
det kan finde de drivere du mangler og opdatere dem.
hvis du ikke vil betale for det kan du bare skrive ned hvad det er for nogle drivere den har fundet.
og så finde dem selv ud fra hvad de hedder.

Kommentar
Fra : ehkejser

Dato : 03-03-12 18:59

Citat
Prøver med Driver Genius.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 03-03-12 19:46

Eller prøv DriverMax, man skal registrere sig, det er GRATISså kan du søge online efter drivere, og du kan lave backup af driver bagefter!
http://www.drivermax.com/download.htm

Kommentar
Fra : ehkejser

Dato : 03-03-12 20:14

Prøver det

Godkendelse af svar
Fra : ehkejser

Dato : 03-03-12 21:06

Tak for svaret Klaudi. Det virker har købt pro versionen.

ehkejser

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-03-12 21:15

velbekomme