|
| Windows Mail er "død" Fra : akle | Vist : 2990 gange 200 point Dato : 06-11-11 20:59 |
|
Siden 3. november lige fra morgenstunden, har mit Mail program ikke virket, dvs. jeg modtager ingen post selvom internet forbindelsen er ok (kabelforbindelse).
Oplysning: Der iopstod en fejl.... nr. 0x800CCC0E.
Mailprogrammet oplyser: Forbindelsen til serveren kunne ikke oprettes!
Windows Defender er ikke slået til! Når jeg prøver at slå den til, fryser dialog boxerne og Programmet svarer ikke og der oplyses Fejl 0x800106ba
Hvordan får jeg orden på problemerne?
Mvh Akle
| |
| Kommentar Fra : Rantheboy |
Dato : 06-11-11 21:02 |
| | |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 06-11-11 21:03 |
| | |
|
hvilken pop3 server er det du prøver at forbinde til?
Højreklik på kontoen --> vælg egenskaber --> fanen servere --> indgående post, POP3
| |
| Kommentar Fra : akle |
Dato : 06-11-11 22:25 |
|
Jeg bruger POP3 server i Indgående post.
Udgående post virker udmærket.
Jeg har internetforbindelse.
Min server udbyders domæne er aktiv.
Deaktivering af Firewalls er prøvet - det havde ingen virkning.
Antivirus er ikke prøvet deaktiveret. Jeg bruger AVG Free Edition.
Flere muligheder?
| |
|
øhhh, en gang til:
hvilken pop3 server er det du prøver at forbinde til?
Hvad står der ud for pop3?
| |
| Kommentar Fra : akle |
Dato : 06-11-11 22:35 |
|
POP3 er: mail.svenet.dk
SMTP er: mail.bbsyd.dk
| |
|
POP3 er forkert, den skal være pop3.bbsyd.dk ifølge sydenergis oplysninger
| |
| Kommentar Fra : akle |
Dato : 06-11-11 22:53 |
|
Jeg har i tre år brugt mail.svenet.dk (den gamel adresse inden SydeEnergi ændrede deres adresse) da det var valgfrit, - den udgående skulle dog være bbsyd.dk (det nye).
Min adresse er ..."svenet.dk så ved at ændre dette, får jeg INGEN MAILS.
Det kan være jeg skal kontakte SydEnergi i morgen.
| |
|
Du SKAL ændre pop3 serveren til pop3.bbsyd.dk hvis du vil modtage dine mails
Du skal IKKE ændre din email adresse
Altså, din emailadr skal stadig være ..."svenet.dk
Ovenstående er pga. at SydEnergi har nedlagt den mailserver der hedder mail.svenet.dk
Altså, den eneste ting du skal ændre er:
Højreklik på kontoen --> vælg egenskaber --> fanen servere --> indgående post, POP3 --> skriv pop3.bbsyd.dk --> tryk ok og så virker det hele igen
Du kan naturligvis også ringe til SydEnergi og få præcis samme besked som jeg lige har givet dig
| |
| Kommentar Fra : akle |
Dato : 07-11-11 00:00 |
|
Nu har jeg forsøgsvis ændret POP3 adressen, men fik følgende fejlmelding:
Konto: 'Katte', Server: 'mail.bbsyd.dk', Protokol: POP3, Svar fra server: '-ERR [AUTH] Invalid login', Port: 110, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 0x800CCC90, Fejlnummer: 0x800CCC92
Præcis samme melding på mine to andre mail-adresser.
Som sagt, - POP3 skal være mail.svenet.dk (også efter SydEnergis ændringer) og udgående SMTP skal være mail.bbsyd.dk Dette var frivilligt hvis man ikke ønskede at ændre sin mailadresse efter snabel a.
Vender tilbage i morgen.
| |
| Godkendelse af svar Fra : akle |
Dato : 08-11-11 22:22 |
|
Tak for svaret EXTERMINATOR.
Jeg rettede det hele tilbage til det oprindelige, og alt fungerede igen.
Om de havde glemt at tænde serveren, ved jeg ikke, men efter nogle minutter kom der post igen, dog kun fra den 7. novemter. Alt mellemliggnde fra den 2. november var pist væk.
Er alligevel glad for sagerne er i orden igen.
Tak!
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|