|
| Kommentar Fra : ingelein |
Dato : 04-11-11 19:54 |
|
Hej Webnoob
Nej, det er for sårbart at ha' den hjemme. Der er tale om måneders arbejde med store projekter for store firmaer. Tyveknægte kan ikke bruge det til noget, men hærværk er der jo også nogen, som har lyst til, når de ellers ikke finder noget. Nogle firmaer stiller selvfølgelig serverplads til rådighed
mange hilsner
Ingelein
| |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 04-11-11 20:29 |
|
Køb 2 servere og stil dem på 2 adresser. Hold dem begge opdaterede. Skulle den ene gå til, har du den anden som backup.
Den plads du køber på nettet er i øvrigt i praksis ikke så godt sikret, som udbyderen skriver.
Jeg har været med til at lave nødforsyning til sådan et firma. de var på spanden, fordi de allerede kontraktligt havde lovet kunder at det var i orden. Det gik lige til en stor kunde fandt ud af at det ikke passedede.
Det er sikkert ikke bedre med backup.
Jeg kender et andet tilfælde hvor data forsvandt fra en udbyder, selv om han påstod at det ikke kunne ske.
| |
| Kommentar Fra : trimare46 |
Dato : 04-11-11 20:35 |
|
kan du ikke bare bruge en gmail-adresse. der er masser af serverplads og i de størrelser du efterspørger, skulle det vel være nok. ellers laver du bare en mailadresse mere og så har du udvidet din serverplads.
jeg bruger den selv til at gemme billeder på og det fungerer ganske udmærket.
og så er det gratis.
| |
| Kommentar Fra : grow |
Dato : 04-11-11 20:58 |
|
På Dropbox.com kan du få 100Gb for 20 dollar om måneden.
| |
| Kommentar Fra : pifo |
Dato : 04-11-11 21:12 |
| | |
|
Jeg ville lige overveje forslaget fra webnoob
Jeg har flere steder lavet følgende opstilling:
to af disse (eller tilsvarende) http://www.qnap.com/pro_detail_feature.asp?p_id=211
med to diske i hver sat op til RAID1
placeret på to forskellige adresser hvor de automatisk replikerer ændringer.
de er så yderligere sat op til at smide en mail til kunden og til mig hvis der er problemer (diske kan gå i stykker, strømmen kan gå eller der mangler netværk det ene af stederne)
På den måde skal du være MEGET uheldig for at komme til at miste data.
Går en disk i stykker har du stadig tre andre der virker, bliver den ene nas stjålet eller smadret har du stadig den anden med to diske i der virker.
Boksen fylder ikke ret meget og kan nemt placeres et ikke så synligt sted, den kræver to ting, strøm og netværk
Et sted har jeg placeret den i en skunk, et andet sted på et loft, mulighederne er mange
| |
| Kommentar Fra : peque |
Dato : 05-11-11 13:56 |
|
Der er rigtig mange ting i denne opsætning. Eftersom de er firmarelavante oplysninger som er den grundlæggende sten i firmaet, ville jeg absolut overveje dette aldeles alvorligt.
Der findes mange forskellige løsninger men alt efter hvor vigtige I selv syntes disse data er - ville jeg evt overveje en proffessional løsning.
Jeg har personlig rigtig gode erfaringer og opsæt mange ERP-systemer til Vognmænd og andre firmaer, der skulle bruge sikker online tilgang til deres data, med en af disse servere fra tyskland.
http://www.hetzner.de/
Hvor jeg har sat deres applikationsservere op og deres systemer kører online derfra. Det kunne være en ide - at sætte jeres egen FTP-server op på en af disse, og skulle det være - så ville jeg endeligt anbefale en linux-installaton på en af disse servere, hvorefter jeres Data er ret sikret.
P
| |
| Kommentar Fra : ingelein |
Dato : 05-11-11 18:06 |
|
Hej til alle, som har svaret
Jeg er ved at kigge på alle forslag.
Mange venlige hilsner
Ingelein
| |
| Godkendelse af svar Fra : ingelein |
Dato : 03-02-12 20:12 |
|
Tak for svaret webnoob.
Jeg fik 40 GB in the cloud sammen med ACDSee Pro - så nu klarer jeg mig lige med det i en periode.
Hilsen Ingelein
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|