/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Ms Office Xp
Fra : j.g.c
Vist : 292 gange
120 point
Dato : 20-05-03 18:49

Når jeg skriver i word og gemmer det bagefter og vil åbne filen igen kan den ikke åbnes,den skriver at filen ikke er tilgængelig p.g.a global skabalon er der nogen der ved hvordan man åbner sådan en fil

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 20-05-03 19:58

Hejsa
Den har jeg ikke prøvet før, men hvis problemet forbliver uløst, så prøv af afinstallere Office og så geninstallere igen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-05-03 20:38

Har du gemt i et nyt navn.
Den globale skabelon er en skabelon du enten selv har lavet til brug i hele word, eller en skabelon der fulgte med word.
Emesen.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 20-05-03 22:29

Hej j.g.c

Problemet løses ved at bruge. FILER-GEM SOM og ikke bare lukke dokumentet oppe i højre hjørne. Metoden bruges også selv om du har navngivet dokumentet før. Altså menulinien FILER og drop down GEM SOM.

Virker hos mig

Søren

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 20-05-03 22:32

Jeg fik vist ikke det sidste med.

Ved brug af det før beskrevne, kan du åbne filen(dokumentet) som normalt

Søren

Kommentar
Fra : j.g.c

Dato : 21-05-03 07:36

Jeg har prøvet at geninstallere MS-Office og det er det samme.Jeg ved ikke om det er lavet som global skabalon da det er min søsters bærbar computer men kan man ikke slå det fra et eller andet sted.Hvis man kopier filerne ned på en diskette kan man læse dem på en min computer der også har MS-Officer

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 21-05-03 08:23

j.g.c.

Jeg ved ikke hvad der sker rent tekninsk, men hos mig tror jeg der er der sket følgende.

På en eller anden led er der indtastet i skabelonen og når dokumentet så skal gemmes vil den gemme i skabelonen som så også bliver ændret.

Hos mig gør jeg selv altid følgende:

Når der skal oprettes et dokument(brev) døber jeg altid det blanke dokument som det første og gemmer det blanke papir hvor jeg har bestemt at det skal gemmes. Åbner det igen og foretager min indtastning og formatering/redigering.
Derefter bruger jeg gem som i menuen filer og bruger her det af maskinen foreslåede.

Den metode virker uden problemer.

Hvis du vil se hvordan din "NORMAL.DOT" ser ud kan du finde den via stifinder
C:\WINDOWS\Application Data\Microsoft\Skabeloner

Indrømmet at det er noget mærkeligt noget, men det er som jeg har oplevet det.

Søren/Roskilde

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-05-03 16:25

Hvis du vil sikre dig, at du bestemmer hvor et dokument gemmes så tryk F12
Word er normalt altid klar til at skrive i "Normal.dot"
Selvom du har åbnet en "normal.dot" vil den altid selv foreslå "dokument1"
Det er kun hvis du i filtype ændrer, at den vil gemme som skabelon.
Du kan lave din egen skabelon ved i gem som (F12) at vælge filtype "dokumentskabelon" og vælge hvor den skal ligge, evt. på diskette.
Emesen. Afprøvet i office 2000
Emesen.

Kommentar
Fra : j.g.c

Dato : 21-05-03 21:18

ibasa:Jeg har prøvet det du forslog,men jeg kan stadig ikke åbne filen.emesen:Har også prøvet dit forslag og jeg kan stadig ikke åbne filen efter den er gemt

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 16-10-03 09:42

Hej kandu.dk spørger
Her kommer et ibasa standardindlæg.
Indlægget kommer efter gennemgang af mine åbne enkeltstående abonnementer. Dem ønsker jeg at rydde op i med jævne mellemrum for at bevare overblikket i det / de spørgsmål jer er involveret i.
Du har spurgt og fået eet eller flere svar / kommentarer. Din sidste reaktion daterer sig tilbage til 21-05-03 kl.21.18 så kommentarskriverne må gå ud fra dit problem er løst eller du har opgivet at få det løst ved hjælp af kandu.dk og spørgsmålet derfor kan lukkes.
Til din orientering er det / de points du har sat ind på at få en besvarelse, der kan bruges, under alle omstændigheder tabt for dig, uanset om du synes svaret / svarene er noget ævl. Så venligst, ACCEPTER den kommentar du mener der ligger nærmest ”svaret”.
(over hver kommentarboks, i højre side, er der en ”knast” der hedder accepter som svar. Det er den der skal bruges.)

Venlig hilsen fra ibasa
Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 27-10-03 18:09

Hej kandu.dk spørger
Her kommer et ibasa standardindlæg nummer 4.
Det gentager den opfordring der ligger i det / de første standardindlæg. Såfremt du finder denne henvendelse fornærmende, eller på anden måde føler dig trådt over tæerne, bedes du blot læse dette som en opfordring til at følge uskrevne som skrevne regler.
Du har spurgt og fået eet eller flere svar / kommentarer. Det er almindelig høflighed, også i Cyberspace, at reagere på kommentarer / svar. Jeg nægter at tro du mangler tid og vilje til at anvende et par minutter på svare det / de mennesker der har anvendt, DERES, ofte sparsomme tid på at hjælpe
DIG
så jeg vælger STADIG at tro, din manglende reaktion blot er en forglemmelse. Jeg vil bede dig om, såfremt der imellem svarene var noget, du kunne bruge til noget, at få lukket spørgsmålet.
Til din orientering er det / de points du har sat ind på at få en besvarelse, der kan bruges, under alle omstændigheder tabt for dig, uanset om du synes svaret / svarene er noget ævl. Så venligst, ACCEPTER den kommentar du mener der ligger nærmest ”svaret”.
(over hver kommentarboks, i højre side, er der en ”knast” der hedder accepter som svar. Det er den der skal bruges.)

Venlig hilsen fra ibasa
Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : janchri

Dato : 27-10-03 21:18

Til ibasa
Der er sgu ikke nogen steder der står accepter som svar og hvis der var så havde jeg gjort det,og du har ret det plejer der at stå i højre side men ikke her

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 27-10-03 21:24

Det står kun over de "fremmede" kommentarer og ikke over dine egne. De må være der.
Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 04-11-03 21:37

Hej igen.
Hvis du nu brugte den profil du anvendte da du stillede spørgsmålet, ville rubrikken accepter som svar være til stede. Prøv det.
Sren i Rskilde

Accepteret svar
Fra : ibasa

Modtaget 120 point
Dato : 06-11-03 13:36

Hej igen.
Hvis du nu brugte den profil du anvendte da du stillede spørgsmålet, ville rubrikken accepter som svar være til stede. Prøv det.
S ren i R skilde

Godkendelse af svar
Fra : j.g.c

Dato : 06-11-03 14:49

Tak for svaret ibasa.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 06-11-03 15:43

Selv tak. Så lykkedes det alligevel. Fortsat go´dag.