|
| Reklamation i Tyskland Fra : svendgiversen | Vist : 797 gange 107 point Dato : 25-07-11 22:18 |
|
Jeg købte for tre uger siden en busk rydder hos Praktikeren i Flensborg,
et anerkendt tysk produkt fra Einhell kaldet B-sense BG-BC 43 AS til kun 150€
Det virkede fint i to uger, men så blev øverste drivaksel vredet over,
enten på grund af overbelastning eller der har været et svagt sted?
Jeg har nu selv adskildt busk rydderen og udtaget den defekte aksel,
men det skal jeg ikke ifølge kloge venner.
I morgen skal jeg sydpå for at reklamere,
skal jeg aflevere alt det købte, samlet så det ikke kan være i emballagen,
og anmode om en ny buskrydder?
Eller skal jeg kun medbringe den overvredne drivaksel,
som jeg har fundet erstatnings nummeret på over nettet??
Den koster kun ca 5 €, men der er forbindelser i begge ender jeg ikke kan få af...
Får man bare en ny buskrydder på garantien, eller skal jeg selv købe reservedelen???
Med alle de danske kunder tror jeg Praktikeren vil operere som eksempelvis Bilka i Danmark,
men det er jo lidt sværere at argumentere på tysk...
| |
| Accepteret svar Fra : piaskov | Modtaget 117 point Dato : 25-07-11 22:23 |
|
Hej Svend.
Citat skal jeg aflevere alt det købte, samlet så det ikke kan være i emballagen,
og anmode om en ny buskrydder? |
Ja du skal. Og hvis du ikke kan ha' det i pakken så put det i en pose MEN tag pakken med så de kan se du har den.
Og håb på det bedste ...det er IKKE sikkert de vil bytte når du har skilt det ad.
HUSK kvitteringen.
| |
| Kommentar Fra : sverola |
Dato : 25-07-11 23:25 |
|
Nu kender jeg ikke den tyske købslov i detaljer, men nårmalt er det forretningen som skal have mulighed for at rette op på fejlen. Hvis de stiller sig på bagbenene over ,at du selv har skilt den ad må du nok have en ny reservedel .
Men hvis jeg var dig ville jeg tage og samle maskinen igen,aflevere den og ikke fortæl at du har haft den skilt ad..
Held og lykke med turen
| |
| Kommentar Fra : akle |
Dato : 26-07-11 00:21 |
|
I PRAKTIKER plejer de at være flinke, men også meget korrekte. (Ordnung muss sein)! Helt sikkert skal du samle maskinen og tag emballagen med + kvittering. Prøv også at tage en ven med, der kan tysk, det er det bedste man forstår hvad der bliver sagt i sådanne tilfælde. To eller tre års garanti? Du bør kunne få en ny, eller i det mindste at garantien dækker udskiftning af den ødelagte maskin-del. Hold endelig mund med at du har skilt maskinen ad.
Held og lykke!
Mvh Akle
| |
| Kommentar Fra : nomore |
Dato : 26-07-11 01:10 |
|
Citat Har du SELV pillet ved den = NUL GARANTI
Det står under KØB OG GARANTI = tilbage levering.
Det gælder både DK og andre lande, men gør et forsøg,
og de skal have ALT med. |
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 26-07-11 07:35 |
|
Som "akle" skriver er der normalt INGEN problemer med at bytte eller returnere varer fra "Praktiker".....
Men du ryger ind i et STORT problem når du selv har skilt det ad og forsøgt at reparere.....
Så de skal have en ualmindelig god dag for at bytte det
Deres garantibestemmelser står lidt nede på siden
http://www.praktiker-markt.de/pb/site/praktiker/node/324857/Lde/index.html
| |
|
Tak for fem kloge svar, stort set med samme gode råd,
jeg samlede buskrydderen igen og den er nu afleveret til reperation,
nok på garantien, det ved jeg først om ca ti dage, når jeg kan hente den...
Uden jeres hjælp havde jeg nok måtte betale en ny drivaksel?
| |
| Kommentar Fra : Mosebaek |
Dato : 26-07-11 16:00 |
|
Citat Det virkede fint i to uger, men så blev øverste drivaksel vredet over, |
Og hold den så oppe fra jorden. Den er jo beregnet til at "studse"græs med.
Og ikke til at kultivere muldet.
M.
| |
|
Det er en buskrydder, ikke en græstrimmer, men ellers er det rigtigt...
Dog snarere for tykke grene end muldjord?
| |
|
Tak for svaret piaskov.
Du var først med det kloge svar
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|