|
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 20-07-11 13:03 |
| | |
|
Hvis du fik ham i butikken til at skrive at du har ret til at bytte den så er det jo fint nok.
Men nej efter hvad jeg kan læse så har man ikke automatisk returret når man køber i butikken.
Men det har du jo nu fået fordi han har skrevet det på bonen så kan du jo godt bytte den.
Men altså en ting er hvad der står i loven, noget andet er at forstå loven og hvad så hvis butikken ikke vil overholde den så skal man bruge mange penge på at klage over det så det ville da være langt bedre hvis du bare får det ordnet med butikken så alle er tilfredse.
| |
| Kommentar Fra : prio |
Dato : 20-07-11 15:27 |
|
Du har i følge forbrugerloven altid 2 års reklamationsret, hvis din vare er beskadiget, hvilket den jo er.
Men du har kun ret til at fortryde dit køb og levere varen tilbage, hvis forretningen reklamerer med det.
De fleste forretninger tilbyder i dag 2-4 ugers fortrydelsesret.
På nettet giver loven dig altid 14 dages fortrydelsesret, da du jo der ikke har samme mulighed for at vurdere varen som i en fysisk forretning.
| |
|
Når du handler på nettet har du 14 dages fortrydelsesret.
Fortrydelsesret eksisterer ikke lovmæssigt i fysiske butikker, selvom nogen tilbyder det som en service. Som udgangspunkt er en handel indgået i en butik en bindende aftale.
Derfor er du, med loven i hånd, bedre sikret i en netbutik end i en fysisk butik
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|