/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Kia Picanto med start problemer
Fra : carlsen6
Vist : 6301 gange
200 point
Dato : 13-06-11 17:50


Jeg er den heldige ejer af en Kia Picanto fra 08:) , men de sidste par uger har jeg haft periodiske problemer med at den ikke vil starte. Jeg er ret sikker på at det ikke er batteriet, da jeg godt kan få liv i den, når jeg jeg drejer nøglen, men så dør den kort tid efter. Det er som om den ikke kan "få fat" og holde tomgangen, og det tager mellem 10-15 forsøg, før den "får fat" og starter op som den skal.
Jeg har fået at vide at det kan være pga kondensvand i benzintanken?Hvorefter jeg har prøvet at hælde karburatorsprit i tanken, i håbet om at det ville kunne klare evt. kondensvand. Men på trods af dette havde jeg igen i weekenden problemer med at starte den.

Så jeg håber at der er nogen derude, som evt. har prøvet dette og har fundet ud af, hvordan man løser det, eller har et bud på, hvordan jeg kan løse dette irriterende problem.

Hilsen Heidi

 
 
Kommentar
Fra : Cortina01


Dato : 13-06-11 18:04

Jeg tror, at det eneste rigtige for dig vil være, at få et diagnosestik i "dyret" og udlæse fejlkode(r).
Vi kan gætte fra nu af og til juleaften, og du kan i sidste ende have ofret en mindre formue uden, at komme problemet til livs. Skal jeg endelig give et bud vil det være, at få udskiftet brændstoffilter og efterset pumpen. Hvis mængden og trykket er ukorrekt, vil den ikke kunne holde sig i live, MEN der kan være 117 andre muligheder, - desværre.

Kommentar
Fra : transor


Dato : 13-06-11 18:44

Meget enig med cortina01.
Ideen med kondensvand, var ikke særlig klog.

Et eller andet virker ikke korrekt i motorstyringen, og den kommer nok først igang, når nødprograminstillingen tager over . Den klarer ikke et syn , sviner , bruger for meget benzin, og kan ikke hurtigt nok komme på et kvlificeret værksted.

Kommentar
Fra : Hejdu58


Dato : 13-06-11 18:48

Citat
Jeg er den heldige ejer af en Kia Picanto fra 08:)

Så er der da hvis stadigvæk garanti på den, og så er det da hvis ikke prøv selv forslag du skal bruge,
men på værkstedet med den.

Citat
Jeg er ret sikker på at det ikke er batteriet, da jeg godt kan få liv i den, når jeg jeg drejer nøglen, men så dør den kort tid efter. Det er som om den ikke kan "få fat" og holde tomgangen, og det tager mellem 10-15 forsøg, før den "får fat" og starter op som den skal.

Hvad mener du med at få fat? Er du sikker på at din starter går i indgreb når du drejer nøglen og trækker motoren runt. Men kør nu på værkstedet med bilen, for det kan være mange ting der kan være galt for at bilen ikke vil starte.

Citat
Jeg har fået at vide at det kan være pga kondensvand i benzintanken?Hvorefter jeg har prøvet at hælde karburatorsprit i tanken, i håbet om at det ville kunne klare evt. kondensvand. Men på trods af dette havde jeg igen i weekenden problemer med at starte den.

Der skal ikke bruges karburatorsprit på nye biler med indsprøtning

Kommentar
Fra : hawaii7


Dato : 13-06-11 19:11

Kort og godt kør bilen på et autoriseret værksted.
De kender sikkert til problemet eller kan hurtig finde fejlen.
Det kan være mange ting.


hawaii7

Accepteret svar
Fra : hjkofoed

Modtaget 200 point
Dato : 14-06-11 01:12

Benzinpumpen leverer (på mange biler) sammen med en returventil et nogenlunde konstant fortryk før indsprøjtnings pumpe/r. Hvis returventilen er blevet slap antager jeg, at den kunne opføre sig som beskrevet.
Du kan prøve, at dreje nøglen i køreposition, holde den dér i 30-60 sek før du aktiverer starteren. Hvis dét virker, så den starter i første eller andet "normalforsøg", er det den returventil.
Men som Hejdu antyder: Se lige om ikke der stadig er garranti på dyret.

Kommentar
Fra : tyller01


Dato : 15-06-11 22:18

kig efter om diverse vagkom slanger er på plads
men jeg mener også at en test er nødvendig, den får kort og godt ingen brændstof , det kan der være flere årsager til defekte ventiler i pumpe,sugerør tager falsk luft ind,kan skyldes en fejl fra fabrik som først viser sig nu, hvad er resultatet med fuld tank, hvis det retter sig med fuld tank vil jeg hælde til det sidste,

Godkendelse af svar
Fra : carlsen6


Dato : 26-06-11 22:29

Tak for svaret hjkofoed.

Kommentar
Fra : hjkofoed


Dato : 27-06-11 04:44

Selv tak, fandt du fejlen ved "ventemetoden" eller var det noget helt andet. Jeg er nysgerrig, fordi dit svar måske kan gøre os lidt klogere.

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste