|
|
Nej, du kan ikke modtage en vare gratis når du ved at den koster penge.
Det er faktisk din pligt at gøre dem opmærksom på fejlen, eller i det mindste være klar til at betale når de selv opdager den.
Eftersom du modtager en ydelse som du ved der skal betales for, kan du ikke siges at være i god tro med hensyn til at modtage den gratis.
| |
| Kommentar Fra : lham |
Dato : 04-05-11 07:21 |
|
Fakta er jo at jeg først her ved månedsskiftet opdager at der ikke mere er en BBS til udbyder-der kunne fint være gået ½ måske et helt år endnu før jeg var faldet over det.
Hvis end håndværker kommer farende med en gammel regning kan han vel ikke forvente at få den betalt.
Går du i banken med en 1 år gammel check får du den næppe indløst.
Er der nogen der har link til noget lovgivning ang mit spørgsmål ?
| |
| Kommentar Fra : vic200 |
Dato : 04-05-11 07:35 |
|
Når de opdager fejlen og sender dig en regning, skal du selvfølgelig betale.
En håndværker kan også vente 1 år med at sende en faktura på noget udført arbejde.
Pludselig får du en større regning. Det er bedst at kontakte din udbyder og få det ordnet med det samme, for DU SLIPPER IKKE FOR AT BETALE.
vic200
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 04-05-11 07:37 |
|
Citat Hvis du ikke modtager en regning eller et girokort
Når du skylder penge væk, skal du betale dem, også selvom du ikke får en regning eller et girokort med en betalingsfrist. Hvis du ikke hører noget fra sælgeren, må du rykke for at få en regning. Hvis brevet med regningen og eventuelle rykkerbreve er gået tabt i posten, kan du risikere at måtte betale rykkergebyrer. Husk også at melde flytning til alle de erhvervsdrivende du har løbende aftaler med. |
Herfra, hvor du kan læse lidt mere
http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/betalingsfrister
Citat Hvis end håndværker kommer farende med en gammel regning kan han vel ikke forvente at få den betalt. |
Jow, selv flere år gamle regninger skal betales
| |
| Kommentar Fra : Dulcona |
Dato : 04-05-11 08:09 |
|
Citat Eftersom du modtager en ydelse som du ved der skal betales for, kan du ikke siges at være i god tro med hensyn til at modtage den gratis. |
Iham modtager jo netop en ydelse,som han ikke ved om han skal betale for, idet han har en aftale med dem, om at han skal have leveret gratis forbindelse, som kompensation for tidligere problemer. Han ved blot ikke hvor længe.
| |
| Kommentar Fra : Dulcona |
Dato : 04-05-11 08:13 |
|
Citat selv flere år gamle regninger skal betales |
Hvad er flere år...2 år?? Eller 6år?? Eller???? Der er jo også en forældelsesfrist, der kan kræves respekteret. Så et præcist antal år havde været passende at angive, i stedet for dette diffuse "flere år"
| |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 04-05-11 08:27 |
|
Hvis din aftale gik på at du skulle have gratis netforbindelse i en periode som dcort, og perioden ikke blev præcist aftalt, så er du i god tro.
Ellers ikke, og så skal du betale. I din situation ville jeg vente med at betale til jeg fik en faktura.
Uden en afregning, ved du jo ikke hvad der skal betales, når der er decort.
| |
| Kommentar Fra : Dulcona |
Dato : 04-05-11 08:42 |
|
Citat en decord på en for høj betaling et par måneder |
Sorry. Det så jeg ikke.
| |
| Kommentar Fra : Dulcona |
Dato : 04-05-11 08:44 |
|
Under alle omstændigheder er "et par mdr" et diffust begreb, som man ofte bruger i flæng. Havde det været eksakt, ville beskeden have været 2 mdr.
| |
|
En håndværker kan komme med en regning i indtil 3 år efter at arbejdet er udført
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 04-05-11 10:01 |
|
Noget i "historien" halter....
Er du kunde får du en regning/faktura UANSET om den er på 0 kr eller 798 kr
Så får du en et midlertidig betalingsfrihed vil du ALLIGEVEL modtage en faktura/opkrævning - det har intet med PBS eller andet at gøre - er den derimod blot frameldt PBS kan der sagtens gå et par måneder inden regningen dukker op....
INGEN økonomisystemer/regnskabssystemer vil undlade at skrive en faktura/regning selvom den er negativ eller på nul, så ville dokumentationen jo mangle i systemet
Så enten er du slet ikke kunde mere (og de har endnu ikke lukket) eller også kommer regningen meget snart - du vil derefter være TVUNGET til at betale til et evt. opsigelsestidspunkt.
Så har du ikke opsagt aboet bør du henvende dig og få rettet fejlende - det kan blive MEGET DYRT at vente til de selv reagerer.....
Noget "diffust" som "et par måneder" kan højst være fra en telefonsamtale med en "kontorfidus"....
| |
| Kommentar Fra : lham |
Dato : 04-05-11 10:08 |
|
tak for indlæg indtil nu.
Det er ikke sikkert jeg kan svare på indlæg før start juni da jeg forlader "gratis område" i overmorgen og er i Nordjylland uden internet til ultimo maj.
Den præsise ordlyd fra ham der gav mig decord var :
" selvfølgeliglig skal du kompenseres for at vi ikke har kunnet levere det produkt vi havde lovet dig-vi kan give dig en decord på et par måneder -det er vist det meste jeg kan gøre"
Hvilke knapper han så trykkede på kan jeg næppe være ansvarlig for-måske har jeg bare vundet i "internet lotto "
Jeg foretager mig ihvertfald ikke noget før de sender regning/kommer med et udspil-man kan vel næppe forlange at høns vogter ræv.
| |
| Kommentar Fra : vic200 |
Dato : 04-05-11 11:52 |
|
Nej hvor I dog vrøvler rundt og kommer med en masse dumme ting.
Jeg har jo svaret lham kl. 07.35 som er korrekt og så er den sag slut. Alle jeres unødvendige kommentarer er ikke til noget.
I er en flok "tumber".
| |
| Kommentar Fra : vagnr |
Dato : 28-05-11 21:08 |
|
To historier fra det virkelige liv:
Telia havde jeg engang et mobilabn. hos, var ikke tilfreds, opsagde abn. og fik en slutafregning.
Ca 1½ år senere fik jeg et brev, hvor de fortalte at de havde fået et nyt bogholderisystem, og at jeg skyldte dem ca 1000 kr. Jeg mailede (det var meeeget svært at finde deres mail, men jeg kan bedst lide at have det på skrift) og ønskede dem tillykke med deres nye bogholderisystem, oplyste at alle mine batlinger var kørt på PBS og var betalt, og at de havde sendt mig en slutafregning, hvor der stod alt var betalt. Den kunne "verdensfirmaet" sjovt nok ikke finde, men da jeg sendte dem en kopi stoppede sagen. Om jeg skyldte dem noget aner jeg ikke (tvivler dog meget), men det er deres opgave at bevise de har et krav.
Næste, Dansk Net (handl aldrig med dem), jeg var fint tilfreds med min internetforbindelse hos dem, men ordet kundeservice var ikke i deres ordbog, så efter over 1 år hvor de ikke havde svaret på mine mails (bl.a. om, at de "glemte" at sænke prisen for mig (og sikkert mange andre kunder) når de sænkede den i annoncer og på hjemmesiden, mailede jeg at nu stoppede jeg betalingerne med en måneds varsel. Stadig ingen svar, men forbindelsen virkede stadig, og med meget besvær (for de svarede heller ikke min nye internetleverandør da jeg ville skifte) fik jeg endelig fred, troede jeg. Men Dansk Net blev ved at sende månedlige regninger, som jeg omhyggeligt gemte.
Over et år efter jeg var holdt op med at betale fik jeg så et brev fra et inkassofirma, der truede med RKI mv. Jeg mailede til inkassoen, at man kun kan få folk i RKI hvis de accepterer at have gælden, hvad jeg selvf ikke gjorde, og sendte dem min helt ensidige mailkorrespondance med Dansk Net, og bad om at få en undskyldning fra Dansk Net. 14 dages tid efter fik jeg et brev fra inkassoen, kravet var frafaldet, jeg fik selvf ingen undskyldning, men meget af det de laver handler om at skræmme folk til at betale, selv om de ikke har et krav der kunne holde i byretten.
Jura handler, som så meget andet, ikke om at have ret, men at FÅ ret.
Til vic200, hvis man kalder andre for "tumber" er det en fordel at kunne stave til tumPe!
http://ordnet.dk/ods/ordbog?aselect=Tumbe&query=Tumbler
| |
| Kommentar Fra : lham |
Dato : 29-05-11 06:36 |
|
Tak for indlægget Vagn
det skærper min kamplyst.
Har Netop fået et brev fra telenor at "Regning på vej"
Hvor de skriver at ved en fejl har du ikke modtaget regninger fra os siden ......nu er det tiden inde til at genoptage faktureringen.
Forbereder mig på at regningen vil dække flere måneder od kan være svær at forstå, samt at jeg kan få opdelt det skyldige beløb i rater .
De vedkender sig altså fejlen så er det lige det med hvor lang tid den ikke nærmere lovede decord lovet kan være for at jeg stadiger i god tro og om jeg virkelig er forpligtiget til at overvåge hver eneneste BBS aftale jeg har dag for dag -
venter spændt den den "svært forståelige regning fra Telenor
| |
| Accepteret svar Fra : vagnr | Modtaget 100 point Dato : 29-05-11 09:58 |
|
Iham "venter spændt den den "svært forståelige regning fra Telenor", husk at forventningens glæde ofte er den største!
Hvis du i øvrigt er rimeligt tilfreds med telenor kan det være du kan forhandle med, at hvis du skal betale den regning skifter du selskab, men hvis de reducerer den med måned eller to bliver du, til syvende og sidst er der ikke den store forskel på hvad selskaberne leverer, priserne er også ret ens, det er mere kundeservicen de skiller sig ud på.
Som min gamle mor altid sagde, man skal nøje overveje om en sag er værd at tage en scene på, men hvis den er, skal man give den hele armen!
| |
| Godkendelse af svar Fra : lham |
Dato : 28-06-11 11:32 |
|
Tak for svaret vagnr.
Så kom der en faktura og jeg fik handlet 30 % af prisen på 1500 kr frem til 1-8 så den købte jeg.
Tak til alle for indlæg.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|