/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
MS et eller andet har totalt overtaget
Fra : mcskovtrold01
Vist : 557 gange
20 point
Dato : 23-04-11 14:26

sidder og kikker mail og lidt på retardo og en to tre skærmen er blå og hvis jeg ikke indbetaler 49.99 doller så kan jeg bare pisse ved en sten når jeg prøver at køre mit anti virus som er panda så lukker den simpelt hen pc'en ned og prøver at slette panda intet er muligt far alle de ting jeg vil en infekted hmm nogle gode ider????

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-04-11 14:35

En alvorlig infektion, prøv at scanne i fejlsikret tilstand, tryk på F8 tasten i de få sekunder inden Windows starter, tryk mange gange for at ramme det rigtige tidspunkt, vælg fejlsikret med netværk så du kan opdatere din antivirus inden du scanner, som en ekstra sikkerhed kan du også scanne med Malwarebytes Antimalware, vælg den Free version og husk at opdatere før du scanner:
http://www.malwarebytes.org/mbam.php
alt det gør du i fejlsikret tilstand, når du så starter normal igen og problemet er løst, så slet alle gendannelses punkter på computeren, virus kan nemt gemme sig i systemgendannelsen og så er du jo lige vidt gendannelses punkter kan også slettes mens du kører fejlsikret

Kommentar
Fra : mcskovtrold01

Dato : 23-04-11 14:50

er igang med malware er sku ikk en haj til det her men tog full scan har lige et ? hvad er gendannelses punkter??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-04-11 14:54

Det er filer som Windows gemmer så du kan gå tilbage i tiden og gendanne computeren til en dag før et problem opstod, der kan gå noget galt med et program så Windows ikke starter eller et andet problem, men når det er infektioner med virus og andet skidt bør du ikke bruge Systengendannelse til at løse problemet, den skjuler bare problemet uden at fjerne skidtet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-04-11 14:55

Hvilken version Windows har du på computeren?

Kommentar
Fra : mcskovtrold01

Dato : 23-04-11 14:57

aaaahhh

Kommentar
Fra : mcskovtrold01

Dato : 23-04-11 14:57

xp

Kommentar
Fra : mcskovtrold01

Dato : 23-04-11 14:59

den skanne som en gal og har fundet 3 a de røde lige en side bemærkning jeg laver busser til daglig og er altså mega glad for din hjælp hvis det dur det her....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-04-11 15:02

Du kører vel i fejlsikret tilstand ikke?
Hvis nej så gør det som beskrevet i mit første indlæg og scan så igen, det mest sikker at få ordendlig renset i fejlsikret tilstand, virus kører nemlig ikke når du er i fejlsikret

Kommentar
Fra : mcskovtrold01

Dato : 23-04-11 15:04

jo jo for søren da følger dine anvisninger som de 10 bud gg

Kommentar
Fra : mcskovtrold01

Dato : 23-04-11 15:05

skulle jeg have taget den lille skan eller er det oki at jeg tog full scan

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-04-11 15:14

Den hurtige finder næsten lige så meget som den mere grundige, det er helt OK at gå grundig til værks nu du ved at computeren er inficeret

Kommentar
Fra : mcskovtrold01

Dato : 23-04-11 15:16

så er den færdig den fandt 3 røde heste 2 falske alarm og 1 agent dem sletter jeg så ikk

Kommentar
Fra : mcskovtrold01

Dato : 23-04-11 15:17

genstart ja tak

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-04-11 15:19

Når du er færdig og har fundet ud af at computeren kan køre normalt, så slet alt i systemgendannelsen så du ikke risikerer at virus kommer frem igen derfra, klik på Start og højreklik på Denne computer, klik på Egenskaber og klik på fanebladet Systemgendannelse, sæt markering i:
Deaktiver systemgendannelse på alle drev klik på Anvend og Ok, vent mens computeren arbejder med at slette alle gendannelses punkter så kan du fjerne markeringen igen og få et nyt gendannelses punkt, eventuel efter en genstart

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-04-11 15:20

Selvfølgelig sletter du det skidt som programmet finder

Kommentar
Fra : mcskovtrold01

Dato : 23-04-11 15:22

hmm hvor kommer jeg ind i det der system halløj??

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 30 point
Dato : 23-04-11 15:24

Som beskrevet i et tidligere indlæg
Citat
klik på Start og højreklik på Denne computer, klik på Egenskaber og klik på fanebladet Systemgendannelse, sæt markering i:
Deaktiver systemgendannelse på alle drev klik på Anvend og Ok, vent mens computeren arbejder med at slette alle gendannelses punkter så kan du fjerne markeringen igen og få et nyt gendannelses punkt, eventuel efter en genstart

Kommentar
Fra : mcskovtrold01

Dato : 23-04-11 15:25

egenskaber for system der er flue ben i deaktiver systemgendannelse !! og så er der en slæde med max og min

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-04-11 15:29

Du kan også klikke på Start og på Alle programmer, hold musemarkøren over Tilbehør og gå ud til Systemværktøjer og videre ud og klik på Systemgendannelse, der kan du klikke på Indstillinger for systemgendannelse og sætte markeringen ved Deaktiver systemgendannelse på alle drev.
Når det er sket så kan du oprette et nyt gendannelses punkt derinde også

Kommentar
Fra : mcskovtrold01

Dato : 23-04-11 15:31

hmm har lige genstartet... det er min ejen baggrund min ejne mails hmm tror sku det virker ,,,det skider jeg på hvis du nogle sinde kommer omkring holbæk så er der en kold håndbajer klar 100000 tak

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-04-11 15:31

Citat
egenskaber for system der er flue ben i deaktiver systemgendannelse
har der altid været det? så har du aldrig haft mulighed for at gå tilbage hvis der skete noget utilsigtet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-04-11 15:32

Der er langt fra Thy til Holbæk men et sådant tilbud vil jeg huske

Godkendelse af svar
Fra : mcskovtrold01

Dato : 23-04-11 15:32

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-04-11 15:34

Husk at holde computer og programmer fuldt opdaterede, der er et lille nemt program som kan holde øje med de vigtigste programmer for dig, den scanner også automatisk for netbank agenter som vil stjæle dit kodeord og penge: http://www.csis.dk/da/private/heimdal/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-04-11 15:35

Selv tak - godt du fik løst problemet se nu lidt nærmere på Heimdal ikk?

Kommentar
Fra : mcskovtrold01

Dato : 23-04-11 15:38

hmm ja lidt langt men 1000 tak -du kan godt klappe dig selv på skulderen i dag.. hej-hej og tak

Kommentar
Fra : mcskovtrold01

Dato : 09-09-11 21:12

hmm hej gud har lige et lille problem har lavet et lille indlæg der omhandler det hvis du skulle stå med nåååre det er jo bare fordi svaret ville jeg blive meget glad og skylde 2 kolde i nord jylland