/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Pc'er
#NavnPoint
Klaudi 48441
o.v.n. 40523
refi 29114
Fijala 19253
molokyle 16243
webnoob 14995
Brassovit.. 12863
peet49 11383
EXTERMINA.. 10755
10  severino 10622
overspil lp til cd
Fra : nord47
Vist : 1104 gange
200 point
Dato : 05-03-11 22:39



Jeg har mange gamle LP'er som jeg gerne vil have brændt på CD,vil det være en større opgave,skal der loades program til det,og hvilke ??

 
 
Kommentar
Fra : pedroso


Dato : 05-03-11 23:06

Tjah, du skal jo sætte dem på pladespilleren en efter en Det tager jo lidt tid.

Man kan få sådan en USB-pladespiller. De er ikke altid ret gode, men med en sådan kan du ret nemt gøre det. Der følger typisk software med, som kan optage og gemme din musik. Programmet Audacity kan i hvert fald det du har brug for.

Hvis du bruger en normal pladespiller kan du følge denneher beskrivelse:

http://www.br0wn.co.uk/vinyltocd.htm

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 210 point
Dato : 05-03-11 23:07

Det nemmeste er at købe en pladespiller med usb stik, min svoger har en men er lidt skuffet fordi den ikke er i stereo.
Du kan sikkert bruge den pladespiller du har og tage lyden ud af stikket til høretelefoner, den metode bruger jeg til mine gamle bånd.
Det er den nødvendige hardware og hvis du har et stik til høretelefoner på din pladespiller så er den sag i orden.
Du skal bruge et program som kan optage lyden på computeren og gemme din musik i wav - wma eller mp3 filer, det kan Audacity og den er gratis:
http://audacity.sourceforge.net/

Kommentar
Fra : nord47


Dato : 05-03-11 23:23


Jeg har(LÅNT) en pladespiller med USB men der er ingen software til den,skal der være det ??

Kommentar
Fra : Klaudi


Dato : 05-03-11 23:25

Det her er en ommer!
Citat
Det nemmeste er at købe en pladespiller med usb stik, min svoger har en men er lidt skuffet fordi den ikke er i stereo.
Du kan sikkert bruge den pladespiller du har og tage lyden ud af stikket til høretelefoner, den metode bruger jeg til mine gamle bånd.
Det er den nødvendige hardware og hvis du har et stik til høretelefoner på din pladespiller så er den sag i orden.


Citat
Du skal bruge et program som kan optage lyden på computeren og gemme din musik i wav - wma eller mp3 filer, det kan Audacity og den er gratis:
http://audacity.sourceforge.net/

den her er go' nok


Kommentar
Fra : o.v.n.


Dato : 05-03-11 23:31

Nej Klaudi hele min beskrivelse er korrekt, hvad kunne du tænke dig skulle skrives om

Kommentar
Fra : o.v.n.


Dato : 05-03-11 23:32

Citat
en pladespiller med USB men der er ingen software til den,skal der være det ??
ja du skal optage lyden som afspilles på computeren, det skal du bruge et program til

Kommentar
Fra : Klaudi


Dato : 05-03-11 23:47

Citat
Nej Klaudi hele min beskrivelse er korrekt
nix

Citat
Du kan sikkert bruge den pladespiller du har og tage lyden ud af stikket til høretelefoner,
nix

Citat
Det er den nødvendige hardware og hvis du har et stik til høretelefoner på din pladespiller så er den sag i orden.
nix

Kommentar
Fra : Klaudi


Dato : 05-03-11 23:50

Citat
http://audacity.sourceforge.net/

ok til at optage fra usb pladespiller

Kommentar
Fra : nord47


Dato : 05-03-11 23:50



OK OVN

Ja,jeg skal bruge et program,OK loades... men det behøves ikke nødvendigvis ikke,at høre med til pladespilleren,da der intet var med pladespilleren,er det korekt forstået ??

Kommentar
Fra : Klaudi


Dato : 05-03-11 23:52

ja, brug audacity, men for at du kan gemme i mp3 skal du hente et codec til det

Kommentar
Fra : Klaudi


Dato : 05-03-11 23:55

How do I download and install the LAME MP3 encoder?
http://audacity.sourceforge.net/help/faq?s=install&item=lame-mp3


Kommentar
Fra : pedroso


Dato : 05-03-11 23:59

Glem det med hovedtelefonstikket. En USB pladespiller koster 300 kr max nede i Netto, og den behøver slet ikke at være så dårlig - jeg har googlet lidt.

Skal du absolut have en lidt bedre pladespiller fås de også med USB, men ikke i Netto.

Men ellers kobler du bare din forstærker til din computers lydkort, og kører f.eks. Audacity.

Hvorvidt hovedtelefon-udgangen kan bruges vil jeg ikke blande mig i. Signalet er muligvis for svagt.

Har du iøvrigt checket denne Kandu tråd - ikke helt ny, men alligevel:

http://www.kandu.dk/Spg114269.aspx

Godkendelse af svar
Fra : nord47


Dato : 06-03-11 00:10

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : transor


Dato : 06-03-11 00:11

De moderne pladespillere med usb er gennemgående af så ringe kvalitet at lyden ikke er værd at gemme på.

Brug i stedet en god grammofon. Helst en med indbygget forforstærker og korrektionsled.

Plader er forbetonede , og det skal rettes under afspillningen. Der er en lang svær teknisk forklaring, som der ikke er plads til. Ældre radioer , og forstærkere som reget indbygget den nødvendige forforstærker og korrektion via en særlig grammofonindgang. Tag så signalet ud fra Linie (båndoptager) udgang og før det til lydkortets linieindgang.
Den anden mulighed er en særlig forforstærker , som gerne må være batteridreven.

Husk ellers fælles jordforbindelse mellem computer og forstærker /grammofon. Ellers kommer du til støj og forvrængning på grund af filtre i computerns strømforsyning.

Der er mange programmer som er egnet til optagelse og redigering. Mit foretrukne gratisprogram er mp3directcut . Det kan automatisk dele musikstykkerne på en LP i hver sin fil. Den bruger pauserne til det.

Kommentar
Fra : o.v.n.


Dato : 06-03-11 00:13

Jeg ved ikke hvad Klaudi har imod mit forslag jeg går ud fra at pladespilleren har indbygget forstærker, ellers dur forslaget ikke, så er det nemlig forstærkerens hovedtelefon udtag du tager lyden fra, men polemikken er uden betydning nu vi ved at Nord47 har en usb pladespiller og kun mangler Audacity til at optage og gemme lyden

Kommentar
Fra : o.v.n.


Dato : 06-03-11 00:16

Citat
det behøves ikke nødvendigvis ikke,at høre med til pladespilleren,da der intet var med pladespilleren,er det korekt forstået ??
det er korrekt forstået Audacity hører ikke med til pladespilleren men kan bruges til formålet.
Tak for accept - spørg videre hvis der opstår problemer eller noget skal uddybes bedre

Kommentar
Fra : pedroso


Dato : 06-03-11 10:17

Hvad var det lige i min link, som ikke besvarede dit spørgsmål?

Kommentar
Fra : nord47


Dato : 06-03-11 11:39



Hi Pedroso

Sorry !!!

Jeg havde mit focus ned af siden,efterhånden som svarene kom,så du kan med god grund spørge,men jeg skulle vælge,det var programmet der trak,men tak for hjælpen,kan man dele point på KAN?DU ?

Kommentar
Fra : Klaudi


Dato : 06-03-11 12:42

Citat
Jeg ved ikke hvad Klaudi har imod mit forslag

Ok hvis du ikke fatter det efter 2 forsøg, prøver jeg da en gang til...

Det er noget juks at bruge hovedtelefon udgang til at optage fra, selvfølgelig kan det lade sig gøre,
hvis man ikke har andre muligheder er man jo nødt til det, men det er IKKE OPTIMALT

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste