|
| Kommentar Fra : alan57 |
Dato : 15-01-11 19:28 |
|
Først vil jeg skifte gaskablet ud og kikke i kaburatorens gasdel for at se om der er noget i vejen der.
Derefter vil jeg skifte alt benzinen ud og lade tanken udtørre totalt, da der også sikkert er vand i benzinen.
Husk hver år at købe kaburatorsprit og brug det så når vinteren nærmer sig plus når sommeren kommer ca mars/april.
MVH: Alan.
| |
| Kommentar Fra : EiHaBr |
Dato : 15-01-11 21:17 |
|
Det er alt sammen i orden. Gaskablet er ok, benzin er skiftet ud, benzinhanen er ny, sprit er afprøvet.
Ny tændspole med tændrørshætte.
| |
| Kommentar Fra : alan57 |
Dato : 15-01-11 22:59 |
|
så kan jeg kun kommme i tanke om en ting det kan være, nemlig at den ikke giver stor nok gnist til at kunne starte.
Det kan du undersøge hvis den har en kikstarter, så prøv den et stykke tid.
Når du siger dette.
(Nu Har den startet en gang imellem, men pludselig med fuld gas, Brrrrr går den i stå som om den ingen strøm får eller hvad ved jeg.)
er det når DU giver fuld gas at den går i stå?.
Hvis ja så lyder det altså som vand i benzinen, eller hvis din kaburator har en strålespids eller en tomgangsskruge.
Der kommer måske ikke nok benzin ind når du gasser helt op.
MVH: Alan.
| |
| Kommentar Fra : nomore |
Dato : 15-01-11 23:15 |
|
Citat som om den ingen benzin får |
Får den benzin, og ikke vand.
| |
|
Lyder som en løs forbindelse.
Så prøv og check at alle stik har god forbindelse ved CDI, tændspole, tændrørskabel, pickup, generator.
Oplad batteriet og mål hvor mange volt det har efter 1 time hvor det har stået stille uden at blive brugt.
| |
| Kommentar Fra : alan57 |
Dato : 16-01-11 00:49 |
|
Så må du kikke på alle leningerne en gang til og måske skulle du prøve at spreede noget på dem jeg kan ikke lige huske hvad det hedder, men det fjerner bla: fugten fra dem og andre ting.
Du skal også kikke på det batteri der sidder i den, det kan være at den aflader eller sådan noget.
MVH: Alan.
| |
| Kommentar Fra : EiHaBr |
Dato : 16-01-11 10:42 |
|
Ja det lyder som et løst forbindelse
Batteriet er målt og ladet og ny, der er jo også kick starter på.
Vi har kigget alle forbindelser undtage skjulte i kabel plast baner, alle skærme er afmonteret.
Vi mangler kun inde i tændings svinghjulet.
| |
| Kommentar Fra : alan57 |
Dato : 16-01-11 10:57 |
|
Jeg kan bare ikke forstå det for det lyder stadigtvæk som om at den får for lidt eller formeget benzin eller der kommer fugt/vand i benzinen.
Jeg har en PGO G-MAX scooter og der var det samme i vejen med den.
Jeg opdagede så at der hvor jeg fylder benzin i, kunne der komme fugt/vand ned i tanken og når jeg gassede op begyndte den at gå i stå, jeg måtte køre i tomgang op til min knallerthandler.
MVH: Alan.
| |
| Kommentar Fra : nomore |
Dato : 16-01-11 17:02 |
|
Citat Ny tændspole med tændrørshætte. |
Har du prøvet et nyt tændrør, eller er det for dyrt.
Bare fordi der er gnist, er det ikke sikkert det virker.
| |
| Kommentar Fra : EiHaBr |
Dato : 16-01-11 18:49 |
|
Ja ny tændrør har vi også prøvet, gnisten er ikke så klar syntes jeg ikke, men den virker hvergang.
Vi fandt fejlen - tændings låsen dur ikke, når vi skiller stikket ad og kortslutter de to røde, den med hvid stribe på og den hel røde, så kører skidtet som det skal, når bare tændingslåsen ikke anvendes.
Tak for alle indlæg.
| |
| Kommentar Fra : EiHaBr |
Dato : 17-01-11 11:28 |
|
Tak for deltagelsen
Det er svært at vide hvem der skal have point, men Allan får dem for lang venlig deltagelse.
Tak.
| |
| Godkendelse af svar Fra : EiHaBr |
Dato : 20-01-11 19:00 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|