/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Sorte nummerplader på veteranbil?
Fra : k75
Vist : 1498 gange
200 point
Dato : 13-03-01 10:11

Jeg er den glade ejer af en veteranbil, og jeg kunne rigtig godt tænke mig, at få samme slags sorte nummerplader på bilen, som den oprindeligt er leveret med.

Bilen er en Fiat 500D Nouva fra 10 md. 1963.

Kan jeg få sorte nummerplader på bilen?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-03-01 11:31

Et hurtigt skud fra hoften, nej, mener kun det er op til slutningen af
50'erne på nuværende tidspunkt der kan få de orgianle sorte plader, det skal
helt klart ændres, der er ikke noget mere depri end end *veteran* på hvide
plader.

--
Montana
1971 Cadillac Calais
1969 Buick Electra

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-03-01 06:08

"Montana" <cadillac@automobil.dk> wrote in message
news:98kt1t$alc$1@news.inet.tele.dk...
> Et hurtigt skud fra hoften, nej, mener kun det er op til slutningen af
> 50'erne på nuværende tidspunkt der kan få de orgianle sorte plader, det
skal
> helt klart ændres, der er ikke noget mere depri end end *veteran* på hvide
> plader.

Er du _helt_ sikker?

Jeg mener at have hørt, at man nu (mod en betaling der ligger mellem alm.
plader og "navneplader") kan erhverve sig de "oprindelige" sorte plader.

Jeg tror også jeg har set dem på et par biler i forbifarten, men det er ikke
de oprindelige tykke plade-plader, men nogen tynde som de hvide vi
har idag.

Ret mig hvis jeg tager fejl!

Klaus

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-03-01 08:46

Det er kun biler fra FØR 1958 som kan få den originale sorte plade. I '58
skiftede de over til de sorte plade med 2 bogstaver og 5 tal, og den kan
endnu ikke ervherves.

Jeg ville ha' haft sorte skiver på min Buick fra '59, men det kunne ikke
lade sig gøre...

--
My Best Regards,

Heine Hansen - Denmark

Mail to: heine@elvis.dk
Phone: 0045 - 5838-3111
ICQ: 33562215

Try Visit my homepage at:
(In English) http://www.roadrebel.dk/uk/members/heine-buick.html

(In Danish) http://www.roadrebel.dk/dk/members/heine-buick.html

Klaus Autzen <teledk@autzen.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:98muat$cuf$1@news.inet.tele.dk...
>
> "Montana" <cadillac@automobil.dk> wrote in message
> news:98kt1t$alc$1@news.inet.tele.dk...
> > Et hurtigt skud fra hoften, nej, mener kun det er op til slutningen af
> > 50'erne på nuværende tidspunkt der kan få de orgianle sorte plader, det
> skal
> > helt klart ændres, der er ikke noget mere depri end end *veteran* på
hvide
> > plader.
>
> Er du _helt_ sikker?
>
> Jeg mener at have hørt, at man nu (mod en betaling der ligger mellem alm.
> plader og "navneplader") kan erhverve sig de "oprindelige" sorte plader.
>
> Jeg tror også jeg har set dem på et par biler i forbifarten, men det er
ikke
> de oprindelige tykke plade-plader, men nogen tynde som de hvide vi
> har idag.
>
> Ret mig hvis jeg tager fejl!
>
> Klaus
>

Accepteret svar
Fra : jimmy

Modtaget 200 point
Dato : 13-04-01 15:23

Hvis i henvender jer hos motorkontoret i bla. Helsingør skulle i kunne få oprindelige sorte plader. men det er rigtig nok at de er tyndere.