|
| Den rette brug af Tree Size Free Fra : Oldboston | Vist : 661 gange 100 point Dato : 15-10-10 21:28 |
|
Efter anbefaling i kandu har jeg installeret TreeSize Free, som jeg hentede hos Jam Software.com TreeSize Free giver et virkelig godt overblik over alt det, der fylder op på harddiskene. Der er også meget gode muligheder for at få overblik ud fra forskellige synsvikler, f. eks. om, hvad dre fylder op på skrivebordet, blandt billeder etc.
Jeg har ikke tidligere interesseret mig ret meget for at rydde op i mine dokumenter, smide det overflødige ud etc. Men det er jeg blevet motiveret for nu gennem de svar jeg har fået på et tidligere spørgsmå, som jeg stillede d. 21.9.2010.
Det, jeg nu efterlyser er derfor, om nogen vil have ulejlighed med at give mig nogle få konkrete råd om "oprydningsarbejdet". Hvordan gør I selv? Jeg har mest stor mængder tekstfiler liggende, mange af dem store, men også utallige links til websites. Programmer har jeg stort set samlet på C-drevet, dem skal der også rydde op i. Men med henblik på at få maskinen til at arbejde optimalt,
kunne jeg forestille mig, at jeg skulle prøve at få større filer væk fra skrivebordet og ned på en intern eller ekstern harddisk, og så nøjes med en genvej på skrivebordet. Kan man forestille sig, at man i det store og hele mest bruger skrivebordet som en slags hovedindgang og register til alt det vigtigste, som man så ved hjælp af genveje m. v. går ud og henter på E- F- og H-drev?
Har nogen af jer faste rutiner, for eksempel en bestemt oprydningsdag en gang om måneden eller lignende, og hvordan planlægger og styrer i det?
Jeg har lagt et spørgsmål mere, om den rette brug af TUNE UP.
Håber på at nogen af jer har lyst til at svare.
Med venlig hilsen
Oldboston
| |
| Accepteret svar Fra : o.v.n. | Modtaget 100 point Dato : 17-10-10 10:24 |
|
Selvfølgelig har jeg lyst til at fortælle om hvordan jeg rydder op, jeg har ikke kunnet finde nogen program som kan gøre arbejdet for mig, jeg er den eneste som ved om et dokument kan blive aktuel igen eller kan slettes.
Jeg slipper nemt om ved at rydde op jeg starter med at oprette en mappe som har navn efter årstal og første og andet kvartal og gemmer dokumenterne i den, næste halvår en ny mappe at gemme i og så videre, hvis jeg bliver angrebet af oprydnings feber (det sker en gang imellem) så kan jeg gå ind i Dokumenter og finde for eksempel mappen 2008-1.halvår og se hvad den indeholder, ud fra navnet som dokumentet er gemt under vurderer jeg om det kan blive aktuelt igen eller kan smides ud, det er kun mapper som der er flere år gamle at der bliver ryddet op i og når indholdet er væk kan mappen også slettes.
Det er først de senere år at der er dokumenter i flertal i disse mapper, der bliver flere og flere i takt med at regnskab og det offentlige sender digitale dokumenter i stedet for papir dokumenter, der er 2 halvårs mapper fordi jeg har halvårs regnskab
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|