/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
ComputerCity, hvor ellers ??
Fra : CharlotS
Vist : 973 gange
80 point
Dato : 25-09-10 01:47

Jeg kan godt lide at røre + se dimser til computer inden køb. Har brugt ComputerCity
(denne: http://www.computercity.dk/ )
meget som stedet. Men har I for det stor-københavnske område andre forslag til hvor jeg kan handle ?

Altså jeg søger andre steder med stort udvalg - kan I hjælpe mig med forslag ?

På forhånd tak for hjælpen

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 80 point
Dato : 25-09-10 07:23

Computerstreet (falkonér alle) er der mange "røre ved butikker".
Jeg har lige handlet hos Føniks computer.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-09-10 07:57

de gule sider

Kommentar
Fra : JegCain

Dato : 25-09-10 08:51

Elgiganten på Nørrebrogade er der en masse at se og røre på

Kommentar
Fra : JegCain

Dato : 25-09-10 08:54
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-09-10 09:32

Jeg gør som Eyvind, computer stræde. Falkoner Alle er et slaraffenland når det gælder computere.

Tag derind og gå fra Frederiksberg Rådhus ned mod Frederiksberg station og videre, så skal du bare se. Butikkerne ligger på begge sider af vejen.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-09-10 10:24

Jeg har det lige som CharlotS!
Jeg vil også helst se varen før jeg lader mig friste til et kunstigt behov.
Man kan jo ikke forvente den store service, i ret mange butikker. Undtagelse er dog dem der handler specifikt med denne specielle vare, som i reglen ved hvad det er de sælger.

ALDI = ingen service og viden, men omytningsret.
BILKA = meget lidt teknisk viden (overfladisk) og bytteret.
COOP = Her er der ingen der kan spørges, heller ikke i butikkerne.
ELGIGANTEN = Her er der kun få, som ved hvad de snakker om, hvis de altså er på arbejde.

Der er simpelthen alt for mange SKODhandlere. Der burde være et krav om indsigt til handel med teknisk udstyr.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-09-10 12:42

Til alle dem som ikke lige kommer til København. Jeg har med meget stor fornøjelse snakket med teknikere hos Midt Data i Viborg. Det er unge mænd som er eksperter.

Midtdata har også forretning i Odense.

http://www.midtdata.dk/

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 25-09-10 15:06

Der er lige en rettelse til granner01.

Midt-data i Odense og lukket og det er et halvt års tid siden.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-09-10 15:40

Citat
Midt-data i Odense og lukket og det er et halvt års tid siden.

Det er jeg ked af at høre, så har jeg været der lige inden de lukkede.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 25-09-10 15:54

Problemet er at folk går ud i "røre-ved" butikkerne, spørger og spørger, og så ender de med at sige: "Det skal jeg lige hjem og tænke over." og så går de hjem og bestiller den samme vare på nettet, billigere, fordi dem der sælger på nettet ikke har nogen butikker og ingen ekspedienter.

Det ender vel med at man må gå i en butik og betale for at røre og få svar på spørgsmål.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 25-09-10 16:13

Midt-data i Ålborg er lukket...ærgeligt

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-09-10 17:48

Jeg kan godt se problematikken Bertel.
Men så må de handlende også moderere deres fortjeneste lidt. Der er jo visse ting i disse butikker, hvor deres avance er 200% lagt oven i indkøbsprisen. Så måske ville de sælge mere, hvis de ikke var så grådige.

At købe sådanne vare ubeset, er som at købe tøj på nettet. Størrelser er ikke hvad det har været, det har ændret sig med årene. Se bare på størrelseangivelser på tøj, hvor der både er opgivet størelse på mænd og kvinder. Her er forskellig angivelser. Jeg mener at en 1 cm er en 1 cm, uanset hvor den bruges.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 25-09-10 23:03

Der er ikke 200% avance på ret mange ting i computerbranchen. Der er naturligvis en vis avance, men det er primært på lidt mere specielle ting. Hvis man sammenligner priser på standard varer, så koster de stort set det samme alle steder, hvilket indikerer at avancen er meget lille.

Problemet er jo at folk gerne vil have service, oplysning og mulighed for at se og røre tingene inden de køber, men man vil ikke betale for det. Lidt lige som med købmanden henne på hjørnet, man vil gerne have en, så man kan købe en 1/4 fløde til kagen, når tante Oda overrasker med et besøg, søndag eftermiddag, men hvis en liter skummemælk koster 10øre mere der, end i Bilka, så køber man 98% af sine varer i Bilka.

Kommentar
Fra : CharlotS

Dato : 26-09-10 21:55

Jeg må bare bevæge mig en tur ind på Falconer alle.

Med hensyn til at kigge og købe, så køber jeg altså også i butikkerne. Jeg køber helst i de butikker med fuld returret; det har ComputerCity bl.a. IKKE. Det er ikke altid det er en fordel at købe over nettet, ofte tager det lang tid, og så ryger der transportgebyrer på; men selvfølgelig så har jeg de 14 dages fulde returret. Men altså butikker med god service er ikke spildt på mig

Takker for al deltagelsen

Godkendelse af svar
Fra : CharlotS

Dato : 26-09-10 21:56

Tak for svaret Eyvind.