/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Laminat oven på flisegulv
Fra : Stub_b
Vist : 3404 gange
50 point
Dato : 16-09-10 11:01

Jeg har et flisegulv med gulvvarme som jeg gerne vil dække med et laminat gulv.

Kan jeg det - jeg tænker lidt på om det fungerer med gulvvarme ?

Flisegulvet er jo lidt ujævnt med fuger - er det nok med en 3 mm filt til at udjævne det ?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 16-09-10 11:13

Det kan nok lade sig gøre, men du risikerer at det vil knirke og klapre, når du går på det.
Jeg ville spartle dine klinker med en tyndspartel-masse forinden normal montering af dit gulv, - og så skal du være opmærksom på om dit laminatgulv egner sig for gulvvarme.
Tyndspartelkøbes ved byggemarked eller farvehandel.

Accepteret svar
Fra : bennymanden

Modtaget 60 point
Dato : 16-09-10 11:20

Hej Stub_b
Jo du kan godt lægge laminatgulv ovenpå et flisegulv, du skal bare sørge for at det er så jævnt som overhovedet muligt og godt rengjort inden du begynder.
Hvis fugerne er MEGET ujævne kan du evt. bruge lidt gulvspatel inden du lægger din filtdug på -
der findes flere forskellige duge til at lægge under laminatgulve, nogle er lidt skumgummiagtige og kan godt ujævne en enkelt millimeter eller 1½ - men som sagt hvis det er mere, så må du spartle først.
Sørg iøvrigt for at have god varme på gulvet et par dage inden du begynder, så skruer du ned til 18 - 19° inden du lægger gulvet - vigtigt at gulvet er helt tørt inden du går i gang.
Med hensyn til underdugen kan du sikkert få gode råd hos din leverandør.
Du kan læse lidt om lægningen på denne side:
http://www.xl-byg.dk/L%C3%A6gning-af-laminatgulv-138.aspx
klik på linket nederst på siden og download den pdf.fil der ligger der, der står nogle gode tips om lægning af laminatgulve.
Du får stadig glæde af din gulvvarme op igennem laminatgulvet, så det er ikke noget problem.
held og lykke med projektet
Bennymanden

Godkendelse af svar
Fra : Stub_b

Dato : 16-09-10 13:55

Tak for svaret bennymanden - dejligt at få bekræftet at det kan lade sig gøre.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 16-09-10 14:19

Selvtak Stub_b ................