/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Samsung LED TV - digitale programmer
Fra : ingelein
Vist : 8774 gange
50 point
Dato : 18-04-10 15:14

Hej
Jeg kan ikke finde de digitale programmer på mit Samsung LED TV.
Når jeg har valgt land og kabel og digitale & analoge kanaler, vælger den 0 digitale og 27 analoge programmer.

Jeg har tjekket med antenneforeningen at mit filter i gaden er ok og parat til at modtage digitale signaler og andre kan også modtage dem.

Er der nogen, der har en ide om hvordan jeg får autolagret de digitale programmer?

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-04-10 15:32

Kan du ikke seperat søge på digitale kanaler?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-10 15:35

Kan dit TV overhovedet MODTAGE digitale signaler

Det kræver jo lige en digital tuner.....

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-04-10 15:38

Det skal være et TV med kabel tuner, DVD - T/C eller bare DVB - C

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 18-04-10 15:56

Århhh- må jeg være fri

Mit TV har selvfølgelig det nødvendige udstyr til at modtage digitalt - og antenneforeningen sender også et digitalt signal. ..........så åndsforladt er jeg da heller ikke - og jo el stikket sidder også i kontakten

http://www.dustin.dk/pd_5010303567.aspx?csref=Keybroker_DK_Google_Adwords__RTA__

Jeg har ikke købt TV'et det nævnte sted men hos Bilka on-line.

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 18-04-10 15:59

@ Refi
Du har ikke læst mit spørgsmål, siden du kan svare som du gør!!!

Hvis jeg bliver spurgt om det skal være digitalt eller analogt den skal søge, så er det vist ret naturligt at jeg også kan modtage digitalt.

Hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 18-04-10 16:01

På din fjernbetjening skal du skifte til DIGITAL
Den er formentlig med orange skrift og mærket
TV / DTV
Når du er det søger det enten kanaler selv til at starte med eller du skal ind i
D.Menu
og væge at søge kanaler herfra.

vh Ben
Har selv en samsung.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-10 16:17

Citat
så er det vist ret naturligt at jeg også kan modtage digitalt.

NEJ...

Det kunne jo en forkert tuner

Men jeg hopper gerne af her når du er SÅ klog

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-10 16:30

DVB-C MPEG-2 / DVB-T MPEG-4 / DVB-T MPEG-2

Sååååååå

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-04-10 16:39

Det burde være ok

DVB-T/C MPEG4 Ja
DVB-T (MPEG2) Ja
DVB-C (MPEG2) Ja
DVB-T (MPEG4) Ja
DVB-C (MPEG4) Ja
http://www.samsung.com/dk/consumer/detail/productPreviewRead.do?model_cd=UE32B6050VWXXE&group=tv-home-theatre&type=tv&subtype=led-tv&subsubtype=

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 18-04-10 16:52

Hej refi
Ja, så klog er jeg faktisk

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 50 point
Dato : 18-04-10 16:54

Når du er nået til indstil af kanaler skal du vælge Finland, aner ikke hvorfor, men prøv

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 18-04-10 17:00

Hej Benjamin.hansen
Min fjernbetjening har i øverste række kun POWER --TV ---"pære"
Desværre kan jeg ikke se nogen omskifterknap til DTV.

I manualer er det nævnt at man manuelt kun kan søge digitale kanaler/programmer i DTV- tilstand. Men jeg ved ikke, hvordan man kommer i DTV tilstand. Det lød så indlysende efter din besked.

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-04-10 17:11

Mit TV skulle indstilles til Sverige for at få de digitale kanaler. Det er et LG TV. Jeg ved også hvorfor vi skal bruge forskellige landekoder.
Danmark roder med de digitale signaler. De har ikke lagt sig fast på en enkelt sendeflade. Derfor kan TV producenterne ikke indstille deres TV til Danmark.

Det er landekoden under indstillinger der skal stå på Sverige, undertekst kan stå til dansk.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 18-04-10 17:14

Knappen er en lille eller mindre knap nede ved ved knappen - / - -

Helt til venstre under tal-knapperne. Teksten over er orange på min fjernbetjening.

vh ben

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-04-10 17:26

På søsters Samsung skal land være Finland og det skal det os på mit LG

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-04-10 17:38

Det er kanaludbyderen der vælger hvilken digital standard de vil levere i. Da vi købte TV måtte vi ud i forretningen igen, De spurgte hvilken udbyder vi havde. Og landekoden er afhængig af udbyder.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 18-04-10 18:40

Tak for svaret Klaudi.
Ja, det var Finland - men "woodden" ku man nu vide det?
Nu er der digitalt TV for alle pengene.

Sjovt nok havde jeg ledt efter mit TV på internettet og fandt det både hos Elgiganten og hos Bilka. Men da jeg ville købe det i deres fysiske butikker var prisen 800 kr højere. Det er kun on-line det koster 5.299 kr. Hos Bilka er der en mega-fin logistik, så vi fik både lov til at vælge leveringsdato, og der blev sms'et og ringet vedr. det nøjagtige leveringstidspunkt.

Mange hilsner
Ingelein.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-04-10 18:47

Velbekommen, ja det er jo ikke nemt at vide, jeg læste det i min manual (LG)
men ellers er man jo ret lost

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 18-04-10 19:59

mit samsung stå på dansk
men der er rigtigt at freks. yousee anbefaler for der ikke kan indstille kanalerne at vælge finland

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-04-10 21:20

Jeg er medlem af en antenneforening så selv om vi får signalerne fra YouSee, så¨skulle vores stå på Sverige, ellers virkede det ikke.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 18-04-10 22:28

det var hurtigt du fik lukket tråden,..

det burde ikke være nødvendigt at 'finde sig i' eller 'nøjes' med andre sprog end Dansk,

jeg har et TV præcis mage til dit,. (bare 46")
problemet er at du skal installere sidste nye firmware,... hvis du ikke allerede har gjort det,
Firmwaren er ikke installeret fra ny, (når du køber TV,et),... det skal du selv gøre, !!

vejledningen finder du her (PDF fil) :
http://www.samsung.com/dk/support/download/supportDown.do?group=&type=tv&subtype=LED%20TV&model_nm=UE32B6050VW&disp_nm=UE32B6050&language=&cate_type=all&dType=D&mType=FM&vType=&prd_ia_cd=13011200&model_cd=&menu=download

og firmwaren her:
http://www.samsung.com/dk/support/download/supportDownDetail.do?group=&type=tv&subtype=LED%20TV&model_nm=UE32B6050VW&disp_nm=UE32B6050&language=&cate_type=all&mType=FM&dType=D&vType=&cttID=2243900&prd_ia_cd=13011200&model_cd=&menu=download&menu2=detail

filen skal kopieres over på en USB nøgle, (på din PC)
derefter tilsluttes USB nøglen dit TV,s USB indgang, herefter opdateres dit TV,

PS... mange TV montører, og antenneforeninger ved det ikke, og siger derfor at TV,et
'bare' skal instilles til Finland,
på hjemmesiden til min TV udbyder står der "problemer med Samsung HD dekoder"

hvis det ikke virker efter hensigten, så ring til samsung.dk
de har en fantastisk god support,.. uden den havde jeg sikkert også set TV på Finsk,

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 18-04-10 22:37

PS,.. når der efter typebetegnelsen står XXE betyder det at dekoderen er Dansk,
og dermed bygget til at modtage dansk TV,. og Dansk tekst,

modeller uden XXE,.. FX parallelimporteret (altså ikke 'ægte' Danske)
kan fidusen med at indstille det til Finsk bruges,