/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Reng. køleskab
Fra : bauchmann
Vist : 1189 gange
500 point
Dato : 28-03-10 19:32

Hej
Rengøringsdillen er kommet over mig. Det sidste jeg mangler er køleskabet. Det dufter ikke af lagkage så jeg har spurgt til højre og venstre. Det der gik igen var klorin. Det er jeg ikke vild med at bruge, men hvad skal jeg ellers bruge. Det gælder også fryseren.

Torben

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 510 point
Dato : 28-03-10 19:38

Der er flere muligheder,

Rodalon

http://www.rodalon.dk/

Ajax, tilbud i Netto frem til den 3.4

http://www.tilbudonline.dk/search.asp?SearchMethod=Adv&SearchText=ajax

Hvis det er mindre slemt, så ville jeg bare bruge opvaskemiddel

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 28-03-10 19:42

Hej
Er Rodalon ikke i familie med klorin? Opvaskemiddel syntes jeg ikke tager lugten. Det skal også være desinficerende.
Torben

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-03-10 19:44

Du skal beuge en ret tynd opløsning af Rodalon eller et andet produkt med samme indhold (kvartnære ammoniumsforbindelser) .

Det er ret godt mod bakterier og lugt. Men ikke for koncentreret eller vask godt baagefter med rent vand. Der må ikke komme ret meget i madvarerne,

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-03-10 19:46

Dette står i linket fra Rodalon

Citat
SKÅNSOM OG EFFEKTIV
Rodalon til indendørs desinfektion er koncentreret og langtidsvirkende. Rodalon fjerner bakterier, skimmevækst og dårlig lugt. Rodalon indeholder ikke klor, er lugtfri og bleger ikke. Dette betyder, at Rodalon kan anvendes til en lang række forskellige formål uden at skade materialer, som f.eks. farveægte tekstiler, plast, fliser m.v.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 28-03-10 19:47

jeg plejer bare at bruge opvaskevand. det virker ganske udmærket.

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 28-03-10 19:48

Hej
Har i nogen anelse om hvor tynd opløsningen skal være. Kan hænderne tage skade af rodalon?
Torben

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-03-10 19:51

Hænderne tager ikke skade af rodalon, vi brugte det til at rengøre borde og stole i rum hvor vi holdt samarittervagt. Også båre fik en tur.

Så brug det bare, 5 l vand 1 dl rodalon.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-03-10 19:52

Du kan jo da købe sådan nogle gummihandsker beregnet til alm. opvask/rengøring, så bliver fingrene ikke engang rynkede af vandet

Godkendelse af svar
Fra : bauchmann

Dato : 28-03-10 19:54

Tak for svaret Nordsted1.