|
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 17-03-10 18:33 |
|
Centrallåse er nogle store strømslugere, men kun en brøkdel at et sekund.
Det er det første, som holder op med at virke når batteriet er gammelt eller ikke ordentlig opladet.
Når du et sted måler 11,5 volt indikerer de at din batterispænding er lav. Hvilesændingen bør være lidt over 12V ,afhængig af temperaturen.
Så det kan simpelthen være batteriet, som har for høj indre modstand.
I det øjeblik en centrallåsmotor starter og accelererer tager den så meget strøm at spændingen dykker så meget at elektronilogikken fejler.
Overraskende nok kan man opleve at motoren starter godt nok, men at centrallåsen ikke vil, når batteriet ikke er helt på toppen.
| |
| Kommentar Fra : 1april |
Dato : 17-03-10 20:59 |
|
Den med batteriet køber jeg desværre ikke, da andre steder på bilen er batterispændingen ok det er kun på den ene ledning hvor spændingen er lav.
Jeg er ikke klar over om man evt. kan prøve at give ben 2 12volt direkte for at se om det skulle være en knækket forsyningsledning i døren.
Flere forslag ønskes (er ikke vild med at skulle afmontere dørbeklædningen)
| |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 18-03-10 08:30 |
|
Det drejer sig ikke kun om batterispænding, men også om at den ikke dykker med momentant høj belastning.
Foruden et lidt halvdårligt batteri kan det også skyldes en dårlig forbindelse et sted i forsyningsvejen.
| |
| Kommentar Fra : iccy99nn |
Dato : 18-03-10 19:15 |
|
Hej 1 April - nu er det vel ikke noget narreri.
Ved ikke med en Seat , men tror der går nogle ledninger i førerdøren i en hylse mellem dør og dørstolpe, prøv uden vold at afmontere hylse så du kan se om der skulle være knækket en ledning der, de kan være omsluttet af isolerbånd, og luk op forsigtigt med hobbykniv eller lign.førerdøren er jo ret brugt, og ledninger har ikke haft det godt i vinter, på grund af frost, plastik er ikke hvad det har været.,
hilsen Helbyn.
| |
| Godkendelse af svar Fra : 1april |
Dato : 18-03-10 23:46 |
|
Tak for svaret rocoolsen.
Jeg tror du var tættest på.
Er gået i gang med at afmontere dørbeklædning da ledningerne i gummigennemføringen umiddelbart ser fine ud. Jeg har undersøgt microcwitch i dørlåsen, den virker fint. Har undersøgt diagram fra "Tolerance data" og ud fra dette prøvet med en "lus" direkte fra multistik til kontakt i dørlås hvorefter alt virker ok. Jeg må derfor konkludere at der er et ledningsbrud/dårlig forbindelse et eller andet sted i ledningsnettet. Vil i morgen gå i gang med at skille det ad, men jeg skal lige have anskaffet et par ruller isolerbånd til at kunne pakke det hele sammen med igen. Da jeg desværre ikke kan finde ud af dele point vil jeg hermed sige tak til de andre som er kommet med gode foreslag.
Venlig hilsen
1april
| |
| Kommentar Fra : 1april |
Dato : 20-03-10 00:42 |
|
Så blev fejlen fundet. En knækket ledning (rød/blå farvekode)3cm fra en ledningssamling, inde i ledningsnettet. Der var ingen fysiske skader udvendigt på ledningen men afbrydelsen blev afsløret ved at hive i ledningen.Var desværre nødt til at skille det meste ad, da det var ved dørbunden hvor ledningsnettet passere elrude mekanik. Alt er nu samlet igen og virker fint.
Skulle der være andre som har lignende problemer er jeg nu i besiddelse af ledningsdiagram som jeg står til rådighed med hvis andre har behov.
Venlig hilsen
1april
| |
| Kommentar Fra : Junghans2 |
Dato : 29-09-12 10:29 |
|
Hvor sidder styringsboksen til centrallås på en Seat Ibiza fra 2000?
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|