|
| Hvordan låses celler i tabel i Word 2007 Fra : Brassovitski | Vist : 2827 gange 100 point Dato : 23-02-10 13:46 |
|
Hejsan
Hvordan låser jeg en eller flere celler i en tabel i Word 2007?
Jeg har et skema der skal oprettes i word som tabel. I tabellen skal der være celler hvor brugeren kan lave input, og celler med overskrifter som ikke må kunne rettes, hvordan klarer jeg lige dette? Jeg har forsøgt at søge i Word hjælpr, men uden at have fundet noget.
| |
|
Ubesvarede spørgsmål fra Brassovitski
Alle grupper side : 1 af 1
--------------------------------------------------------------------------------
# Dato Pnt Spørgsmål Gruppe
1 23-02-10 100 Hvordan låses celler i tabel i Word 2007 (0) MS-Office
2 17-02-10 200 Datoformat ændres ved brevfletning? (5) MS-Office
3 08-02-10 200 Kalender modul på hjemmeside? (1) Hjemme sider
4 19-12-09 100 Rugbrød-Franskbrød mugger hurtigere??? (4) Madlavning
5 11-12-09 200 Radio Button i Adobe LiveCycle Designer (0) Andet multimedie
--------------------------------------------------------------------------------
[1-5] af 5 side : 1 af 1
- du er ekspert i at annullere Brasso, så hvad med at lukke dine spørgsmål?
| |
| Kommentar Fra : severino |
Dato : 23-02-10 14:58 |
|
Sådan Stouenberg - vi må se at få ryddet op i disse unoder!
Desværre ser vi sådanne handlinger alt for tit, så nu må det snart høre op!
| |
|
Måske du kan bruge værktøjslinien, "Formular"...
Har ikke 2007 - har 2003, men alligevel.
Hanne
Ps.
Husk, når du har fået et tilfredsstillende svar, at acceptere vedkommendes indlæg. På denne måde lukkes et spørgsmål.
| |
|
Til Stouenberg
Citat - du er ekspert i at annullere Brasso, så hvad med at lukke dine spørgsmål? |
Den der bor i et glashus skal ikke kaste med sten vel?
Hvis du lige kigger lidt på din egen profil, så har du vist %vis flere Annullerede end besvarede spørgsmål, som jeg har. Så fej lige for egen dør først, og så hold lige snuden væk fra spørgsmål du ikke kan svare på, i stedet for at fylde tråden med lort.
Og severino, du burde da være klogere hva'? Jeg troede ellers at du var en af de seriøse brugere her på sitet, men alligevel hopper du på sådan noget´ævl som Stouenberg lukker ud.
Iøvrigt er der ikke et eneste af mine annullerede spørgsmål der har været et svar på som kunne fortjene pointene der er sat på.
Så hvis I ikke har noget fornuftigt til dette spørgsmål, så knyt.
Der er alt for manget tråde her på foraet, som er fyldt med smalltalk i stedet for svar på de stillede spørgsmål.
| |
|
Hej Camillasmoster tak fo rpåmindelsen. Jeg lukker også normalt spørgsmål, når der er kommet et fornuftigt svar, og tak for dit bud på en løsning. Jeg har kigget lidt på funktionen 'formular', men beskrivelsen i hjælpen er lidt svær at tyde. Jeg synes det ser meget besværlig ud i den nye version. Jeg kender godt funktionen i Office 2003, hvor man kan få en række felter sat op på en liste som så udfyldes, og indholdet lægges i felter i et skema/dokument, men det virker ikke helt på samme måde i 2007.
Det kunne forresten da være en smart feature her på sitet, at man automatisk fik en påmindelse en gang i mellem, om de åbne spørgsmål man har liggende. Jeg må indrømme at jeg en gang imellem glemmer dem, når der ikke kommer noget response på dem.
| |
|
Tak for svaret Camillasmoster. Du får pointene, da du er den eneste der er kommet med råd og tips til denne tråd.
Jeg har lagt samme spørgsmål på Eksperten.dk, og har fået forskellige løsninger fra brugeren 'supertekst', som arbejder med den slags professionelt, og som jeg ser det er det meget besværligt i Word 2007, at lave tabeller/formularer, der kan bruges til noget fornuftigt, uden at man er ekspert i VBA-programmereing.
De løsninger han har ridset op er kort:
1. Lægge et 'billede' af formularen på siden. Lægge felter ind over billedet. lægge en macro i hvert felt der springer til næste felt.
2. Lave en Userform i VBA, hvor felterne på samme måde lægges oven på et 'billede' af formularen/Skemaet, dette indebærer så efterfølgende at der skal generes et dokument, hvor felter, labels til felter osv. lægges ind.
Alt i alt synes jeg det er noget besværlig. Så jeg har nu bestilt en bog om formularer i Word på biblioteket, så må jeg jo se om det er noget der kan læres.
| |
|
Jeg takker, Brassovitski - hvad med at prøve det inde i Excell?
Dér har jeg ikke prøvet - endnu he he.....
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|