/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Autocorrect og symboler
Fra : nha
Vist : 440 gange
20 point
Dato : 01-11-01 08:43

Jeg vil gerne i autocorrect kunne indsætte ® efter et navn og dermed sikre at navnet altid er korrekt stavet men også får tilføjet et reg.mrk.

Det synes ikke at være muligt?? Har nogen en løsning

Kommentar
Fra : nha

Dato : 01-11-01 16:28

Tak for linket men det besvarer ikke mit spørgsmål: Hvordan tilføjes et symbol, jeg har prøvet med ASCII værdier eller copy/paste, men det virker ikke.

Accepteret svar
Fra : Andreas_popp

Modtaget 20 point
Dato : 01-11-01 17:03

Du går op i funktioner - autokorrektur - og klikker på (R) som erstatter med registreret varemærke. SÅ klikker du foran tegnet i boksen med, og skriver det, som du vil have skal stå foran varemærketegnet. Derefter skriver du det, som du vil erstatte navnet og varemærketegnet med. Til sidst klikker du tilføj og går ud af autokorrektur. Det virker så nu, det gjorde det i hvert fald på min computer, da jeg lige prøvede det.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-11-01 19:52

Det KAN gøres, omend kun for en kort bemærkning. Sandsynligvis fordi
symbolet allerede er defineret i anden forbindelse. Endelig er det meget
væsentligt hvad vej/hvordan du kalder rutinen. Den korrekte er vistnok at
skrive resultatet, markere det, og så kalde autotekst fra menuen for så at
navngive "feltet".
--
mvh
pre

"nha" <nha.news@kandu.dk> wrote in message
news:wY6E7.2726$RM3.204009@news000.worldonline.dk...
> Jeg vil gerne i autocorrect kunne indsætte ® efter et navn og dermed
> sikre at navnet altid er korrekt stavet men også får tilføjet et
> reg.mrk.
>
> Det synes ikke at være muligt?? Har nogen en løsning
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-11-01 23:46

"nha" <nha.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:wY6E7.2726$RM3.204009@news000.worldonline.dk...
> Jeg vil gerne i autocorrect kunne indsætte ® efter et navn og dermed
> sikre at navnet altid er korrekt stavet men også får tilføjet et
> reg.mrk.
>
> Det synes ikke at være muligt?? Har nogen en løsning
>
> --
Når du står inde i autokorrektur, så skriver du det pgl. navn i erstat
feltet, og i Med feltet skriver du så navnet igen og lige efter navnet
holder du Alt nede, mens du taster 169, hvilket giver ® tegnet. Klik på
tilføj og minsandten om ikke det dukker op hver gang du skriver navnet.

Kurt

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-11-01 09:36

"nha" <nha.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse news:wY6E7.2726$RM3.204009@news000.worldonline.dk...
> Jeg vil gerne i autocorrect kunne indsætte ® efter et navn og dermed
> sikre at navnet altid er korrekt stavet men også får tilføjet et
> reg.mrk.
>
> Det synes ikke at være muligt?? Har nogen en løsning

Det virker fint her.
Hvad er problemet? Hvilken fejlmeddelelse får du, eller hvad sker der?

--
mvh. Lars

Godkendelse af svar
Fra : nha

Dato : 02-11-01 10:02

Kære Andreas og Kurt,

Det virker - ganske indlysende, men nogen gange kan man ikke se skoven for bare træer. TAK for hjælpen

nha