|
| hovedeftersyn Fra : smuller54 | Vist : 1921 gange 100 point Dato : 20-11-09 15:49 |
|
Jeg er helt i vildrede.
Mit gasfyr, ATAG HA 5003, som vi købte og fik installeret for omkring 5 år siden, skulle i år have det sædvanlige hovedeftersyn, som vi får hvert andet år.
Ok- det blev så gjort.
Et par dage efter viser det en fejlkode og der er ikke varme på radiatorerne. en blokeringsfejl af een eller anden slags
Gasmanden fra firmaet kommer igen- stiller på lidt ... og siger nu fungerer det.
Det gjorde så ikke. Hver gang vi havde taget et langt bad- viste det fejl igen.
Efter et par gange frem og tilbage med forskellige forsøg- fortæller han at der skal installeres en bypass, et råd han er fået. Det viser sig at dette fyr, åbenbart skal have en "hjerteoperation" og at det nærmest er mærkeligt, at det ikke har vist sig før- idet dette har været nødvendigt med den første generation af disse kondenserende gasfyr.
Der bestilles en bypass, som jeg så, af en anden i firmaet har fået installeret idag.
Nu er jeg i tvivl om hvem der skal betale for denne bypass.
Hvilken garanti er der ? Der står noget om 5 års garanti på ATAGs papirer Er det direkte til firmaet som har leveret fyret eller er det VVS firmaet som jeg skal henvende mig til ?
Et sted står der, noget om en udvidet garanti - hvad er det ?
mvh Smuller
| |
| Kommentar Fra : stig54 |
Dato : 20-11-09 16:12 |
|
Du skal henvende dig til dem du har købt og fået installeret det af. Det er dem der hænger på garantien, så kan de senere gå videre.
Udvidet garanti er noget man betaler ekstra for, som det kendes fra tv og hvidevarer.
| |
| Kommentar Fra : smuller54 |
Dato : 20-11-09 16:54 |
|
Hvis nu VVS firmaet siger at garantien er forbi (2 år). Er der så slet ikke noget at komme efter ?
Jeg tænker, at uanset garanti, hvis der direkte er fejl i det leverede- er der så en anden vej.
Jeg vil selvfølgelig tale stille og roligt med VVS, men vil gerne have grundlaget i orden og jeg kan ikke lige se det konkret af den der DS garanti.
| |
| Godkendelse af svar Fra : smuller54 |
Dato : 20-11-09 18:23 |
|
Tak for svaret stig54.
Jeg vil naturligvis tale med min VVsér nu ved jeg hvordan min indfaldsvinkel skal være.
jeg har ikke krav på noget. Men måske kan VVS være behjælpelig
| |
|
hej smuller54 -
helt i orden med din henvendelse - stig har givet dig et rigtig godt råd:
[CITAT][Kontakt din vvsér og lad ham råde dig.
/CITAT]
hvis det også er den samme som har leveret og installeret, så er det ham som kan fortælle dig om dine muligheder.
måske vil han også selv deltage i dine udgifter, han har givetvis mulighed for at få noget godtgørelse fra sin leverandør hvis det er en fejl som er anerkendt og indrømmet fra producenten.
snak med din VVS´er og vær aldrig bange for at spørge
heller ikke hos mig
hilsen
Bennymanden
| |
| Kommentar Fra : smuller54 |
Dato : 03-12-09 18:44 |
|
Hey Bennymanden
af een eller anden grund ser jeg først dit svar nu - måske det er fordi det kommer efter jeg har sluttet spørgsmålet
Tak for dit svar og at det var OK med min henvendelse.
Har ellers lige pralet af dine svar her på Kandu.dk, Du har reddet min dag med hensyn til dine råd om luft i radiatorer.
mvh Smuller 54
håber dette kommer til dig også
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|