/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Klistermærke til syn.
Fra : Eyvind
Vist : 1456 gange
100 point
Dato : 11-11-09 13:41

Da jeg var til syn med Citronen i 07 fik jeg et klistermærke til at sætte på forruden.
Jeg har lige fået den synet og godkendt......................men ikke noget mærke.
Får man ikke det mere.

Ps. Naboerne siger at det er et gammelt vrag - og så var det måske rart at vise et mærke med 09.

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 110 point
Dato : 11-11-09 13:47

- kan du ik' bare bruge noget Gaffatape?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-11-09 13:49

Klistermærkerne er pænere.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-11-09 13:53

Datteren har lige været til syn med deres bil............de fik heller ikke noget klistermærke, så det må vel være udgået, for det lyder da underligt at de skulle glemme at udleverer to steder i landet, sådan lige efter hinanden

Når jeg søger på google, står der kun omtalt miljømærket gældende flere steder i Tyskland

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-11-09 13:56

Hmm - måske man skulle lave et selv.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 11-11-09 14:01

Synet 2009
(Gælder til 2029)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-11-09 14:06

Det kan den ikke klare med de nedslidte dæk. (for meget hjulspind)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-11-09 14:12

Hvis den ikke kan klare vægten af et klistermærke, så må du købe sådan noget vinduesmaling (prøv at spørge dit barnebarn hvilket mærke der er bedst)

Hvis du altså har et barnebarn, ellers så må du på børnehavebesøg

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 11-11-09 15:08

Hej
Det er helt op til en selv om man vil have et klistermærke sat i forruden.Hvis man ønsker et kan man godt få et udleveret. Men det er jo ikke noget der pynter.

IPM

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-11-09 15:35

Skal man så bare spørge synsstedet IPM
Og jow - på min Xantia pynter det.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-11-09 15:37

Min svigersøn har reageret siden jeg spurgte datteren, han har været ude og spurgt hos applus, han har fået udleveret et mærke til vinduet, - det var en fejl (to synssteder), han siger der står ikke årstal på???

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-11-09 15:40

Ok så klistrer jeg godkendelsen (A4) på indersiden af forruden---------------midt på.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-11-09 15:47

Klistermærket skulle jo helst have noget at sidde fast i de næste to år! IK?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-11-09 15:54

Jeg har da en plastfjeder, der klemmer mod forruden indefra.
Den skal ikke sidde udvendig, for så hugger de den bare, når jeg kører gennem SønderJylland.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 11-11-09 16:04

- hva' skal du osse derned efter - øl?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 11-11-09 16:06

Citat
Men det er jo ikke noget der pynter.

- ka' ik' lige komme i tanke om noget der IKKE pynter på en Xantia...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-11-09 16:11

Stouenberg 1-0

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 11-11-09 16:13

- tak tak Nordsted, sæt jer bare ned...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-11-09 16:14

Citat
ka' ik' lige komme i tanke om noget der IKKE pynter på en Xantia

Stouenberg, så se hvem der sidder bag rettet!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-11-09 16:15

Der er ganske vist lidt langt til Tyskland over broen, men jeg kan ikke holde ud at sejle i en koger.

Nej det er ikke øl men Mummelman jeg henter.
Billigere end Jægermeister, og mindst lige så godt til at afdugge ruderne.
Aldi i Tyskland sælger dem til halv pris.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 11-11-09 16:16

herligt...

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 11-11-09 16:19

- hvis du vælger broen i Rudbøl, så er der 25 meter til Tyskland...

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 11-11-09 16:22

Jeg fik et grønt mærke her for en 14 dages tid, hvorpå der står SVENDBORG SYNSHAL 2009
Det har jeg selvfølgelig sat i min WV golf med indbygget tusnami og blinkende rød lampe.
Og det var uden gensyn
Højris

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-11-09 16:25

Så var det måske den vej "Magda" ville da jeg satte hende til at finde vej.
"Magda" - det er Miss Medion fra Aldi med europakort.
(desværre uden østsiden så grækenland er ikke med)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-11-09 16:28

Mystikken breder sig... svigersønnen siger der ikke står årstal på den mærkat han lige har fået udleveret her i eftermiddag???

Ej altså Eyvind, du vil da vel heller ikke begynde at bilde os ind at du skal køre til Grækenland

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-11-09 16:29

- er der langt til Svendborg

Ok der var også fejl på det ene posisionslys og det ene nummerplade lys hos mig.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 11-11-09 16:30

Citat
Mystikken breder sig... svigersønnen siger der ikke står årstal på den mærkat han lige har fået udleveret her i eftermiddag???

- kører han i Xantia?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-11-09 16:31

Nej nej - men Miss Medion skal finde vej hjem fra Ouzoriet i Hania havn.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-11-09 16:33

Stouenberg.... nej en grøn firehjulstrækker--- det siger alt ik?

en Raw et eller andet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-11-09 16:34

Chania Havn

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 11-11-09 16:35

Citat
Jeg har lige fået den synet og godkendt......................men ikke noget mærke.

Ja,det er jo ikke mange input spørgeren får til dette spørgsmål,når man læser tråden.

Jeg synes forøvrigt det er en interessant spørgsmål.Havde selv glemt alt om det klistermærke.
Tror ikke det bliver brugt mere.Jeg har ikke fået det ved de sidste to syn.
Men jeg husker da endnu,da jeg løb i en "paragraf 77" og der blev stor opstandelse,da den nidkære betjent,ikke kunne se den i forruden.Han ringede omgående til central-registeret,for at høre om bilen i det hele taget var indregistreret.
Selvfølgeligt var den det. Opel folket har altid orden i sagerne.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-11-09 16:36

Raw - det er jo et selvkørende landbrugsredskab.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 11-11-09 16:40

Citat
Chania Havn

- så kan du låne lanterne af Højris:

Citat
Det har jeg selvfølgelig sat i min WV golf med indbygget tusnami og blinkende rød lampe

- plus sprinklervæske. Husk, den røde er bagbord...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-11-09 16:45

Ja ja Stouenberg de hvide foran og de røde omme på bagbord - det ved jeg da.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-11-09 16:46

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-11-09 16:58

Mosebaek... vi har da svaret længere oppe i tråden--- svigersønnen fik et mærke men uden årstal på

Go' tur sydpå Eyvind... og hvis du ser en Tysker sidde med en bærbar Medion dybt optaget af at spille - jorden rundt i 80 dage - så er det mit spil (og fhv. pjuter)

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 11-11-09 17:26

Citat
Mosebaek... vi har da svaret længere oppe i tråden--- svigersønnen fik et mærke men uden årstal på

Undskyld,måske sad jeg med brillerne oppe i panden.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 11-11-09 17:50

NEJ og der skal ikke mere sidde et mærke i forruden.
Med alle de mærker kan man til sidst ikke se ud af forruden.

hawaii7

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-11-09 18:08

hawaii77... det er da tilladt at fjerne det gamle mærke før man sætter det nye på

Hvorfor dælen fik sønnen så udleveret et mærke hos applus når det alligevel ikke skal bruges??

Det lyder nu også underligt at der ikke var årstal på. De kunne da godt have fortalt ham,at det ikke skulle bruges

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-11-09 18:12

Jeg har ellers lige været ude og kigge, om der er plads til flere mærker. Og så kunne jeg lige vaske og pollere den med det samme.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-11-09 18:17

På denne tid af dagen, må det være "sort" arbejde

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 11-11-09 18:24

Det er sandsynligvis kun hvis man be`r om det, at de husker det. Jeg har fået synet flere biler hos Applus i det sidste års tid, og har aldrig fået nogen udleveret, men har så et par stykker liggende fra FDM og vistnok også uden årstal (Det kan man vel selv forsyne det med ) og supplere teksten med:
Næste syn ved xx.xxx km, når tandrem og resten står foran en udskiftning.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-11-09 18:28

Jeg tænder bare naboens højfjeldssol - så er der lys nok. Der er lang ledning på som når helt ind til mig.

Nå nu kommer det svære. Hvem skal accepteres med en enkelt stjerne, eller skal jeg annullere og hæve statestikken.

Tænke tænke.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 11-11-09 18:38

Tak for svaret Stouenberg.
Ja det er jo nok lige det jeg gør hvis det er som de fleste siger, at der ikke skal være noget mærke.

Nu skal jeg bare lige ha' fixet min hænger, og så ned til Tyskland efter Mummelmann hos Aldi.
Det er en 500 Kg. som kan køres uden bremse - men det tør jeg slet ikke.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-11-09 18:45

Husk så lige at tophastigheden i tyskland med trailer uden bremser, kun er 40 KM/T

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-11-09 19:35

Jammen jeg skal ikke så langt - kun til anden Ausfart tror jeg nok.
Det er nok heller ikke klogt at køre hurtigere med toplæs af Mummelmann. Tænk hvis man tabte nogle af alle de højt stablede 12 stk kasser.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-11-09 20:46

Ausfart... der har jeg også været

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 12-11-09 09:00

- god tur Eyvind...

PS: en gang i 70'erne, på vej ned gennem Tyskland til Østrig, undrede det min svigermor at der var så mange byer der hed "Ausfart"!!!
Den grinede vi meget af den sommer...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-11-09 09:53

Eyvind altså.... du glemte at tænde for naboens højfjeldsol inden du kørte

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-11-09 10:42

Ok her er så en til.....................ægte.

Nede på Lanzarote kan gå langs vandet ud til en lille lystbådehavn og købe en lille is o.l.
På vej ud af havnen var vi lidt i tvivl om vejen tilbage.
Den kloge (det er mig) så et skilt formet som en pil - det er den vej vi skal for der står SALIDA og det har jeg da set før.
Vi kom da tilbage til hvor vi kom fra.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 12-11-09 16:42

- troede du endte i Colorado:

http://www.cityofsalida.com/

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-11-09 17:37

Hø hø hvor er i bare go'

Eyvind du må tage din GPS med ud og gå tur når i er i udlandet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-11-09 19:02

Tak - jeg viste der var en by med det navn.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 12-11-09 20:15

- Eyvind har ikke brug for GPS, han følger pilene... det tror jeg os' er mere sikkert!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-11-09 21:35

Følger pilene.... hva' med indianerne

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-11-09 11:36

Vi havde da "magda" med ude at gå i Goslar og hun fandt flere listige steder. Bl.a. et mægtig godt spisested ved "floden". Der serverer de en kæmpe Jægersnitzel med en herlig salat til.
Men portionen var så stor, at jeg næste gang vi var der, bare bestilte en alm. hakkebøf. Men ak og ve det blev til en kæmpe hakkebøf------------------og der var to af dem.
Måske jeg skulle tage til Æbletoft og slanke lidt.
Gps'eren var nu også god til at finde Kejser Wilhelm og en kæmpe mine.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-11-09 18:41

Sidste nyt fra klistermaerke fronten.
Jeg har vaeret hos synsmanden, og de har ikke noget maerke og det var et de lavede selv, som reklame.
Jeg kunne ikke traekke det af og rette for det gik i tusin stykker.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-11-09 18:53

Sig mig lige engang Eyvind,er du nu taget på ferie igen, eller mangler der æøå på tastaturet??

Og hva' blev det til med den højfjeldsol??

Goslar... det vækker dejlige minder, det er en pragtfuld by, utrolig flot, ren og velholdt, jeg tror jeg har fået affotograferet den hele, det tog mig i hvert tilfælde det meste af en dag at få sat billederne i album (jeg har dem også på dvd, men ææælsker mine fotoalbums)

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 13-11-09 19:07

Citat
Gps'eren var nu også god til at finde Kejser Wilhelm

- den GPS er penge værd Eyvind, ham har de s.. ledt efter i mange år...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-11-09 21:40

Fandt "magda" kejser Wilhelm i Goslar?? så er jeg ikke så sikker på hun er til at stole på

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-11-09 14:06

Ok ok - Det var Otto von Bismark, Miss Medion fandt.
http://peecee.dk/upload/view/204084
Men der var da en Wilhelm til hest.
http://peecee.dk/upload/view/204085
Og en cyklist på vej til Brocken.
http://peecee.dk/upload/view/204086

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-11-09 14:19

Så nu skulle rækkefølgen passe (peecee satte dem i nr. orden)

Ok ok - Det var Otto von Bismark, Miss Medion fandt.
http://peecee.dk/upload/view/204086
Men der var da en Wilhelm til hest.
http://peecee.dk/upload/view/204085
Og en cyklist på vej til Brocken.
http://peecee.dk/upload/view/204084

Kommentar
Fra : Nordsted1