/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
download eller fra USB stick/C
Fra : ingelein
Vist : 448 gange
30 point
Dato : 26-10-09 11:30

Hej
Jeg har 9 stk. enkelte stationære PCér i et lokale. PC'erne er til kursusbrug og er alle udstyret med de samme få programmer og plug-ins, som vi har brug for. Til daglig er maskinerne "frosne", så ingen kursister kan gemme noget på dem. Maskinerne kan så heller ikke opdatere automatisk.

Nu er der et andet hold, slægtsforskning, som gerne vil bruge PC'erne, men skal have lagt JAVA ind på maskinerne.

Kan jeg i stedet for at downloade på hver enkelt maskine downloade JAVA og gemme det på et USB Stick eller en CD og installere derfra, eller er der nogle filer, som man ikke får med, hvis man gør det på den måde?

Mange hilsner
Ingelein - som også takker for købepoints.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-10-09 11:51

Det kan du, hent fra denne side, husk at vælge Ofline som er lige under Online, gem den på dit usb drev og sæt den i computeren, dobbelt klik på Java filen og husk at alle andre vinduer skal være lukkede også browseren: http://java.com/en/download/manual.jsp

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-10-09 12:01

http://www.arkivalieronline.dk/faq/vejledninger/vejledningJava.pdf

Hej o.v.n.
Er ovennævnte det samme som du henviser til?

mange hilsner Ingelein -
har du ikke travlt i dag?

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-10-09 12:05

Hej o.v.n.

[CITAThusk at vælge Ofline som er lige under Online][/CITAT] Når jeg befinder mig hvor??
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-10-09 12:11

Hej Ingelein - jeg har altid travlt ned et eller andet dit link åbner hoved hjemmesiden for Java og du skal klikke på et par undersider, før du er der som mit link er, først klik på Downloads i den røde bjælke og så klik på See all Java downloads under den store Free Java Download knap, så er du der hvor du kan hente installations filen

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 40 point
Dato : 26-10-09 12:17

Når du er på den side som åbner når du klikker på mit første link, lidt mede står der Windows og der er 2 linjer den nederste er ofline og der står filesize: 15.89 MB , det er den du skal hente ved at klikke på selve linjen med alle Windows navnene 7/Vista/XP og så videre

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 26-10-09 14:28

Tak for svaret o.v.n..

Alt er som det skal være - jeg har endda oprettet mig som bruger. Nu håber jeg ikke at bliver forfalden til at læse i kirkebøger også. Selvom jeg er født syd for grænsen, så var det jo trods alt også Danmark for ikke så længe siden.

Er det ikke dejligt altid at have travlt med noget ?

Jeg ønsker Dig en god uge
Mange venlige hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-10-09 01:00

Tak og i lige måde, håber du og familien også får en god uge
jo jeg har aldrig tid til at kede mig, er der lidt tid som familie eller arbejde ikke har lagt beslag på, så kan jeg jo altid blande mig i et eller andet på Kandu