/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
køb
Fra : kivi
Vist : 471 gange
100 point
Dato : 21-08-09 07:47

skulle der værre en som ligger inde med en brugt pc minimum 1,2 , min gamle som børnebørnene spillede på er desværre stået af , helst i vordingborg området

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 21-08-09 10:17

Der er en forretning på nettet som handler med billige brugte computere:
http://brugtecomputere.dk/group.asp?group=1
de har både stationære og bærbare, klik i menuen ovre til venstre for at se de forskellige kategorier, læg mærke til at ikke alle har licens til et styresystem, men under Software kan du købe Windows XP Pro for 500kroner.
Ellers er der jo den gratis Ubuntu som også er beskrevet på siden

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-08-09 10:20

Du kan bruge din gamle Windows licens fra den computer som er stået af, OEM licens er bundet til den gamle computer og du kan ikke bruge den på den nye brugte, hvis det er OEM du har

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-08-09 10:26

Andre muligheder er for eksempel DenBlåAvis: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=61454104
et eksempel fra dit område cirka

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-08-09 10:49

Hvad er det der er stået af i den?
Processor?
Harddisk?
Bundkort?
Strømforsyning?

Måske er det her du kan rede den.

Jeg har godt nok nogle dele her i Næstved!

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 21-08-09 11:27

de er tror jeg bundkortet den har lavet nogle nummer fø r hvor har kunne få den igang igen men denne gang er der vist ikke noget gøre

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 21-08-09 13:25

Man ku’ fristes til at tro det er en joke,….

har du spurgt din nabo,.. ?
landet det ’flyder’ med computere, nede i den størrelse, (og derunder)
kig i den Blå Avis,.. ’GUL og GRATIS, osv. de kan købes fra 200 kr. og op,

Vordingborg,.. har som alle andre byer,.. flere forskellige genbrugsbutikker,
ellers stil dig ved den lokale genbrugsstation (losseplads)
med et papskilt med påskriften PC. ønskes / søges,
så kommer der en barmhjertelig sjæl, før eller siden og forærer dig en,

der er nok ikke mange der vil ofre penge på en annonce i den lokale avis,
de regner ikke med der findes købere til PC,er i den størrelse.

er det fordi du vil du ha’ den gratis leveret til døren,.. ?

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 21-08-09 13:35

jeg troede til at begynde med at kandu var et seriøst sted at stille spørgsmål men efterhånden er jeg blevet klar over at det ikke er tilfældet for alle desværre , nårman kommer med en seriøs forspørgelse forventer jeg også et seriøse svar

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-08-09 13:49

Jamen tag ikke fejl, det var seriøst ment det EA_HS skrev. Jeg er tit på en genbrugsstation og kors hvor bliver der kasseret mange brugbare ældre PC'er.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-08-09 13:59

Den med genbrugsstationen, vil jeg gerne tilslutte mig, jeg har lige været der ude for ½ time siden, og her var de en hel kontainer udelukkende med PC udstyr, som næsten var fyldt op, så jo der er masser af det!

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 25-08-09 07:53

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-08-09 12:19

Selv tak - fandt du en billig og brugbar computer